Ääntä eristävän materiaalin poisto ovista on sallittu edellyttäen, että oven ulkonäkö ei muutu Kaksi ovisissa autoissa tämä koskee myös takasivuikkunan alapuolista aluetta, mutta se täytyy korvata syttymättömällä komposiittimateriaalilla.
a) Ovista voidaan poistaa sisäpaneeli yhdessä sivutörmäyssuojan kanssa, jotta voidaan asentaa kuvan 255-14 mukainen, syttymättömästä komposiittiaineesta valmistettu ovipaneeli.
b) Jos ovien rakennetta ei mitenkään muuteta, voidaan ovipaneelit tehdä vähintään 0,5 mm paksusta metallista, vähintään 1 mm paksusta hiilikuidusta tai muusta kiinteästä ja palamattomasta materiaalista, jonka paksuus on vähintään 2 mm. Näiden ovipaneelien minimikorkeus on oven alareunasta turvakehikon oviputken tasolle.
Eikös tämä nyt salli sen, olettaen että et ole tyhjentänyt oven sisustaa. Muuten tarvitsee tehdä se hunajakenno rakenne sisälle. Voin toki olla väärässä...
Tämä on siis A-ryhmän säännöistä ja haen tällä sitä että SS-säännöissä vain viitataan A-ryhmän sääntöihin että VOI korvata = saa tyhjentää jos laittaa kennot tilalle.
Sääntömuutokset 2009
- Mopoilija
- WRC

- Viestit: 3125
- Liittynyt: 25.07.2004 00:00
- Viesti:
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
- jas
- A-Junnu

- Viestit: 99
- Liittynyt: 10.10.2004 00:00
- Paikkakunta: Jämsä
akk:n tiedotteessa sanotaan seuraavaa :2310 kirjoitti:Muistakaa kuntokatsastus!
Koskee kaikkia punakilpiautoja!
Rallikilpailuissa olevat verovapaat (ns. siirtotarralla) varustetut kilpa-autot tulee tieliikennekatsastaa ennen ensimmäistä kilpailua vuonna 2009
eli tarkoittaako tämä sitä että vaikka vuonna 2008 tehty katsastus olisi vielä "voimassa" tarvii käydä 2009 leimalla ennen ekaa kilpailua??
- hannulehessaari
- WRC

- Viestit: 1557
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Punakilpisten katsastus
Jos 2008 tehty katsastus on voimassa, niin silloinhan auto on katsastettu ennen ensimmäistä kilpailua 2009. Eli tuossahan ei sanota, että auto tulee katsastaa vuonna 2009 ennen ensimmäistä kilpailua.jas kirjoitti:akk:n tiedotteessa sanotaan seuraavaa :2310 kirjoitti:Muistakaa kuntokatsastus!
Koskee kaikkia punakilpiautoja!
Rallikilpailuissa olevat verovapaat (ns. siirtotarralla) varustetut kilpa-autot tulee tieliikennekatsastaa ennen ensimmäistä kilpailua vuonna 2009
eli tarkoittaako tämä sitä että vaikka vuonna 2008 tehty katsastus olisi vielä "voimassa" tarvii käydä 2009 leimalla ennen ekaa kilpailua??
Asiasta tiedotetaan siksi, että aiemminhan vain vanhemmat autot on täytynyt vuosikatsastaa, mutta nyt uudetkin punakilpiset (Mitsut, Subarut sun muut) on katsastettava. Eli asiaa teroitetaan tiedotteella, kun käytäntö on muuttunut.
- hannulehessaari
-
himmailija
- A-Junnu

- Viestit: 117
- Liittynyt: 08.01.2005 00:00
Onkos kukaan muu muuten huomannut tätä SM rallien yhteyteen tullutta tekniikka ja turvallisuuslomaketta? Itse luin Mikkelin kilpailukutsua ja törmäsin kyseiseen kaavakkeeseen. Mitähän järkee tässäkin taas on? Vai tehdäänkö galluppia, että minkä merkkisiä ajokamppeita on vähiten niin saadaan ne sarja sponssi sopimuksella ensi vuodeksi pakollisiksi. 
- hannulehessaari
- WRC

- Viestit: 1557
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Lomake
Eiköhän tuossa ajeta takaa katsastuksen sujuvuutta. Nythän katsastuksessa kaivellaan mm. ajoasunyyttejä ja katsotaan, että sieltä löytyy FIA lätkät. Itse vermeiden kuntoon ei juurikaan ehditä puuttua; jos lipuke vain löytyy, niin puntti voi puuttua. Jos "tee se itse" -katsastus varmistetaan vain pistokokein, eikä siis vertaamalla jokaisen lomaketta FIA lippuihin, niin silloin voidaan keskittyä varusteiden kuntoon. Tätä tässä varmaan ajetaan takaa.himmailija kirjoitti:Onkos kukaan muu muuten huomannut tätä SM rallien yhteyteen tullutta tekniikka ja turvallisuuslomaketta? Itse luin Mikkelin kilpailukutsua ja törmäsin kyseiseen kaavakkeeseen. Mitähän järkee tässäkin taas on? Vai tehdäänkö galluppia, että minkä merkkisiä ajokamppeita on vähiten niin saadaan ne sarja sponssi sopimuksella ensi vuodeksi pakollisiksi.
Ihan joka asiassa ei kannata epäillä salaliittoa, vaikka ei tietty epäluuloisuun aina olekaan merkki orastavasta vainoharhaisuudesta. Kerran, kun on käynyt läpi auton ja kuskien varusteet, on lomakkeen täyttäminen pieni vaiva ja katsastus tulee sujuvammaksi.
Tämän kun saisi tavallisiinkin kisoihin KITIssä täytettäväksi, niin tiedot olisivat järjestäjillä käytössä jo hyvissä ajoin ennen kisaa. Sitten jos KITIstä vielä tulostettaisiin katsastuspöytäkirja, joka nyt haetaan ilmoittautumisen yhteydessä, ei tavanomaista ilmoittautumista tarvittai erillisenä lainkaan, vaan voitaisiin mennä suoraan katsastukseen, josta saataisiin numerot ja näytettäisiin ajokortit. Siitä suoraan numerot kylkiin ja syyniin. Ilmoittautuminenhan ei ole porrastettu ja sinne syntyy aina jonoja. Katsastus sen sijaan on porrastettu ja koko homman voisi hoitaa sen yhteydessä ja vain poikkeustapaukset hoidettaisiin kilpailutoimistossa. Nämä ajatukset eivät ole ihan omiani, vaan niitä esitti minulle eräs Jyväskyläläinen autonrakentaja, joka oli aiemmin aktiivinen tälläkin areenalla. Itse tunnen huonosti kisajärjestelypuolta näiltä osin, mutta olen päällepäin nähnyt nuo ruuhkat ja minusta näissä olisi kehittämisen mahdollisuuksia. F-cupin kisoihin tulee varmaan aiempaa enemmän kilpailijoita, jolloin nuo jonoissa notkumiset senkun vaikeutuvat.
- hannulehessaari
- hannulehessaari
- WRC

- Viestit: 1557
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
AKK:n Tiedote 1/2009
Nyt bensapumppujen "tumppaus" -sääntöön on tullut kansallinen lisäys kuten oli luvassakin:
Art 253.3.3 Pakollista on tehdä polttoainepumppujen käyttöjärjestelmä siten, että polttoainepumput voivat toimia vain silloin, kun moottori on käynnissä tai sitä käynnistetään. Lisätään kansallinen sääntö: Edellä oleva sääntö ei ole pakollinen kaasuttimilla varustetuissa moottoreissa.
Katso myös muita juttuja:
http://www.autourheilu.fi/21155.html
- hannulehessaari
Art 253.3.3 Pakollista on tehdä polttoainepumppujen käyttöjärjestelmä siten, että polttoainepumput voivat toimia vain silloin, kun moottori on käynnissä tai sitä käynnistetään. Lisätään kansallinen sääntö: Edellä oleva sääntö ei ole pakollinen kaasuttimilla varustetuissa moottoreissa.
Katso myös muita juttuja:
http://www.autourheilu.fi/21155.html
- hannulehessaari