Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
-
samulivt
- Viestit: 3
- Liittynyt: 30.08.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja samulivt » 17.08.2009 22:14
Kilpurin verkkainen rakentelu on siirtynyt vaiheeseen, jossa tarvitaan säännön tulkitsijaa.
Sääntökirjassa lukee:
"Polttoaine-, öljy- ja jarrulinjat on suojattava ulkopuolista
vahingoittumisvaaraa vastaan (kivet, korroosio, mekaaninen
murtuminen jne) ja korin sisäpuolelta tulta ja
kulumista vastaan."
Minkälainen letku mahtaa kelvata ohjaamossa ko. suojaustarkoitukseen. Onko lämpötilankesto, materiaali ja ainevahvuus katsastajan harkinnan varassa vai onko jotakin yleistä käytäntöä?
Ja kyse on jarruletkusta jos sitä voidaan pitää lieventävänä asianhaarana.
Mistä mahtaisi kannattaa hankkia sopivaa tavaraa sopivaan hintaan?
Kiittäen Samppa
-
coach
- A-Junnu

- Viestit: 73
- Liittynyt: 02.02.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja coach » 18.08.2009 06:54
Jarruletkut voi tehä ihan putkesta niin ei sen kummemmin tarvitse suojata. Voihan tietysti laittaa jarruletkun terässuojaletkun sisään. Sähkö tarvikkeista tollasta taipuisaa letkua ainakin löytyy.
-
jani900
- Viestit: 18
- Liittynyt: 18.12.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja jani900 » 18.08.2009 09:41
Laita teräspunosletkulla kaikki linjat.Ainakin meidän kohdalla se on riittäny,eikä ole tarvinnu katsastuksissa kiistellä.

-
teemupelli
- B-junnu

- Viestit: 30
- Liittynyt: 02.02.2006 00:00
Viesti
Kirjoittaja teemupelli » 19.08.2009 17:43
en laittaisi teräspunos letkua koko matkaa.
suojaputkena voit käyttää esim: vesijohtoputken suojä putkea ( sin/pun) halpaa. tai sitten metallista ns haitariputkea. mutta jos teet metalli/kupari niin ei tarvi mitään. jollet itse halua .D