Pystyiskö joku kertomaan noista ruotsin ralliluokista tarkemmin?
Jotain löysin vanhoista keskusteluista http://ralli.net/rnet/modules.php?name= ... ight=grupp
Mitä sitten vastaa meillä grupp e ja onko tämä samakuin ekonomi?
Entä mitä tekniikkasääntöjä pitää sisällään volvo original? Kelpaako sellaisenaan f-ryhmään ja onko lainkaa kilpailukykyinen?
Nyt kun kruunu on halpaa, niin mikä jottei tutkailisi noita länsinaapurin vaihtoehtoja :)
Kiitokset etukäteen!
Ruotsin ralliluokat
- numppa
- KV

- Viestit: 592
- Liittynyt: 07.03.2005 00:00
Group E on tosiaa economi ja autot vastaavat lähinnä meidän vakio 1600 autoja paitsi että tuossa ryhmässä saa ajella vanhoillakin autoilla.
Eli vakio tekniikkaa.
F-ryhmän vastine on taas tuo H-ryhmä MUTTA täällä on sallittu paljon vapaampi rakentelu auton osalta joten tarkkana saa olla ettei tarvitse ostella uusia osia autoon heti.
Turvakaaret on hmmmm...paremmat Suomessa muutenkin sääntö on pikkasen vapaampi noiden fia-leimojen suhteen penkeissä leima tarvii olla mutta ei tarvitse olla voimassa.
Volvo Orginal on nimensä mukaisesti orginal mallia,autoissa on jopa takapenkit paikoillaan.
Suoraan ei varmasti ole kilpailukykyinen f-ryhmään.
Puuttuu lukko,välitys,laatikko,tehoa moottorista,toisaalta kyllä niilläkin lujaa mennään täällä.
Täällä tosiaan on kansallisesti luokiteltu useampi auto jotka ei kelpaa Suomen F-ryhmään.
Kovakulkusia 940 volvoja,bemarin compact malli yms.
Eli vakio tekniikkaa.
F-ryhmän vastine on taas tuo H-ryhmä MUTTA täällä on sallittu paljon vapaampi rakentelu auton osalta joten tarkkana saa olla ettei tarvitse ostella uusia osia autoon heti.
Turvakaaret on hmmmm...paremmat Suomessa muutenkin sääntö on pikkasen vapaampi noiden fia-leimojen suhteen penkeissä leima tarvii olla mutta ei tarvitse olla voimassa.
Volvo Orginal on nimensä mukaisesti orginal mallia,autoissa on jopa takapenkit paikoillaan.
Suoraan ei varmasti ole kilpailukykyinen f-ryhmään.
Puuttuu lukko,välitys,laatikko,tehoa moottorista,toisaalta kyllä niilläkin lujaa mennään täällä.
Täällä tosiaan on kansallisesti luokiteltu useampi auto jotka ei kelpaa Suomen F-ryhmään.
Kovakulkusia 940 volvoja,bemarin compact malli yms.
- Werty57
- Viestit: 3
- Liittynyt: 23.03.2007 00:00
Kisoja on, luokkia on, ryhmiä on. Therman-Perälä ajoivat SM-Rallyn viimeistä osakilpailua evo10llä, samalla Englannin MM-rallin "testit".
Kapeat tiet, nuotittaa sai, polttoaine ja renkaat vapaat kun eivät olleet ilmoittautuneet sarjaan. Mukana oli myös Andreas Mikkelsen Subarulla sekä PG Andersson Mitsulla. Hyvin järjestetty kisa, kolme pätkää ajettiin kahteen kertaan. Tauko/huolto oli n 2 tuntia!!!!! Jonka jälkeen lähtö tapahtui kauppakeskuksen edestä, jossa oli esillä kilpureita, uusia autoja, ym koko päivän. Myös maali ja palkintojenjako oli samassa paikassa. Fiesta R2 lanseerattiin ennen rallia kahdella koe-ajo MSEn toimesta.
TREVLIG RESA !!
Kapeat tiet, nuotittaa sai, polttoaine ja renkaat vapaat kun eivät olleet ilmoittautuneet sarjaan. Mukana oli myös Andreas Mikkelsen Subarulla sekä PG Andersson Mitsulla. Hyvin järjestetty kisa, kolme pätkää ajettiin kahteen kertaan. Tauko/huolto oli n 2 tuntia!!!!! Jonka jälkeen lähtö tapahtui kauppakeskuksen edestä, jossa oli esillä kilpureita, uusia autoja, ym koko päivän. Myös maali ja palkintojenjako oli samassa paikassa. Fiesta R2 lanseerattiin ennen rallia kahdella koe-ajo MSEn toimesta.
TREVLIG RESA !!
- Matillo
- A-Junnu

- Viestit: 95
- Liittynyt: 18.09.2005 00:00
- Paikkakunta: Salo
Olisko jollain linkkiä, mistä löytää noita Ruotsin tekniikkasääntöjä?
Jonkin verran harrastaystävällisemmältä vaikuttais tuo Ruotsin touhu. Tosin jos harrastetaan halvemmalla turvallisuuden kustannuksella, niin onko se sitten järkevää. Ainakaan kaarien osalta. Penkeissä ja vöissä voisi Suomessakin olla jonkinlainen kuntokatsastus leiman loppumisen jälkeen, että vieläkö tuote on voimissaan.
Kovin noita Ruotsin ja Viron kisajärjestelyjä aina kehutaan. Tuntuu vaan ettei oikeen vastaavat järjestelyt toimi täällä. Kansa ei vaan vaivaudu paikalle, vaikka jotain erikoisempaa olisikin. Tai sitten täällä vaan tehdään jotain väärin?!?
Jonkin verran harrastaystävällisemmältä vaikuttais tuo Ruotsin touhu. Tosin jos harrastetaan halvemmalla turvallisuuden kustannuksella, niin onko se sitten järkevää. Ainakaan kaarien osalta. Penkeissä ja vöissä voisi Suomessakin olla jonkinlainen kuntokatsastus leiman loppumisen jälkeen, että vieläkö tuote on voimissaan.
Kovin noita Ruotsin ja Viron kisajärjestelyjä aina kehutaan. Tuntuu vaan ettei oikeen vastaavat järjestelyt toimi täällä. Kansa ei vaan vaivaudu paikalle, vaikka jotain erikoisempaa olisikin. Tai sitten täällä vaan tehdään jotain väärin?!?
-
-AP-
- Yleinen

- Viestit: 214
- Liittynyt: 18.08.2008 00:00
- Paikkakunta: Pyhtää, Kymenlaakso
- Matillo
- A-Junnu

- Viestit: 95
- Liittynyt: 18.09.2005 00:00
- Paikkakunta: Salo
-AP- kirjoitti:http://www.sbf.se/sportgrenar/rally/regler/
Suuret kiitokset!!!
