Ruotsin ralliluokat

Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
Vastaa Viestiin
Avatar
Matillo
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 95
Liittynyt: 18.09.2005 00:00
Paikkakunta: Salo

Ruotsin ralliluokat

Viesti Kirjoittaja Matillo » 22.10.2009 18:26

Pystyiskö joku kertomaan noista ruotsin ralliluokista tarkemmin?

Jotain löysin vanhoista keskusteluista http://ralli.net/rnet/modules.php?name= ... ight=grupp

Mitä sitten vastaa meillä grupp e ja onko tämä samakuin ekonomi?

Entä mitä tekniikkasääntöjä pitää sisällään volvo original? Kelpaako sellaisenaan f-ryhmään ja onko lainkaa kilpailukykyinen?

Nyt kun kruunu on halpaa, niin mikä jottei tutkailisi noita länsinaapurin vaihtoehtoja :)

Kiitokset etukäteen!

Avatar
numppa
KV
KV
Viestit: 592
Liittynyt: 07.03.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja numppa » 22.10.2009 19:32

Group E on tosiaa economi ja autot vastaavat lähinnä meidän vakio 1600 autoja paitsi että tuossa ryhmässä saa ajella vanhoillakin autoilla.
Eli vakio tekniikkaa.

F-ryhmän vastine on taas tuo H-ryhmä MUTTA täällä on sallittu paljon vapaampi rakentelu auton osalta joten tarkkana saa olla ettei tarvitse ostella uusia osia autoon heti.

Turvakaaret on hmmmm...paremmat Suomessa muutenkin sääntö on pikkasen vapaampi noiden fia-leimojen suhteen penkeissä leima tarvii olla mutta ei tarvitse olla voimassa.

Volvo Orginal on nimensä mukaisesti orginal mallia,autoissa on jopa takapenkit paikoillaan.
Suoraan ei varmasti ole kilpailukykyinen f-ryhmään.
Puuttuu lukko,välitys,laatikko,tehoa moottorista,toisaalta kyllä niilläkin lujaa mennään täällä.

Täällä tosiaan on kansallisesti luokiteltu useampi auto jotka ei kelpaa Suomen F-ryhmään.
Kovakulkusia 940 volvoja,bemarin compact malli yms.

Avatar
Werty57
Viestit: 3
Liittynyt: 23.03.2007 00:00

Viesti Kirjoittaja Werty57 » 23.10.2009 10:42

Kisoja on, luokkia on, ryhmiä on. Therman-Perälä ajoivat SM-Rallyn viimeistä osakilpailua evo10llä, samalla Englannin MM-rallin "testit".
Kapeat tiet, nuotittaa sai, polttoaine ja renkaat vapaat kun eivät olleet ilmoittautuneet sarjaan. Mukana oli myös Andreas Mikkelsen Subarulla sekä PG Andersson Mitsulla. Hyvin järjestetty kisa, kolme pätkää ajettiin kahteen kertaan. Tauko/huolto oli n 2 tuntia!!!!! Jonka jälkeen lähtö tapahtui kauppakeskuksen edestä, jossa oli esillä kilpureita, uusia autoja, ym koko päivän. Myös maali ja palkintojenjako oli samassa paikassa. Fiesta R2 lanseerattiin ennen rallia kahdella koe-ajo MSEn toimesta.


TREVLIG RESA !!

Avatar
Matillo
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 95
Liittynyt: 18.09.2005 00:00
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Matillo » 23.10.2009 23:02

Olisko jollain linkkiä, mistä löytää noita Ruotsin tekniikkasääntöjä?

Jonkin verran harrastaystävällisemmältä vaikuttais tuo Ruotsin touhu. Tosin jos harrastetaan halvemmalla turvallisuuden kustannuksella, niin onko se sitten järkevää. Ainakaan kaarien osalta. Penkeissä ja vöissä voisi Suomessakin olla jonkinlainen kuntokatsastus leiman loppumisen jälkeen, että vieläkö tuote on voimissaan.

Kovin noita Ruotsin ja Viron kisajärjestelyjä aina kehutaan. Tuntuu vaan ettei oikeen vastaavat järjestelyt toimi täällä. Kansa ei vaan vaivaudu paikalle, vaikka jotain erikoisempaa olisikin. Tai sitten täällä vaan tehdään jotain väärin?!?

-AP-
Yleinen
Yleinen
Viestit: 214
Liittynyt: 18.08.2008 00:00
Paikkakunta: Pyhtää, Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja -AP- » 23.10.2009 23:15


Avatar
Matillo
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 95
Liittynyt: 18.09.2005 00:00
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Matillo » 24.10.2009 13:31


Suuret kiitokset!!!

Vaari
B-junnu
B-junnu
Viestit: 33
Liittynyt: 03.03.2006 00:00

Viesti Kirjoittaja Vaari » 24.10.2009 13:53

Onko Ruotsissa turvavarusteiden määräykset samanlaiset kuin täällä Suomessa ja onko tulevina vuosina myös kiristymässä FIA:n leimoilla ja parasta ennen päivillä?

Vastaa Viestiin