B-Ryhmäläisistä

Kaikki muu keskustelu mikä ei kuulu muille foorumiosastoillemme! Esim. linkkivinkit, ilmoitukset vioista, kehitysehdotukset yms keskustelu. Sana on vapaa!
Avatar
RacingMedia
KV
KV
Viestit: 603
Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RacingMedia » 01.11.2009 11:24

Whiz kirjoitti:
thn kirjoitti:
AETH kirjoitti:Eipä taida tämmöistäkään laitetta suomesta löytyä
http://www.groupbrally.com/images/citro ... _small.jpg
Kuka suomalainen ajanut kyseisellä laitteella "tehdas" tiimissä?

Muistaakseni ei kukaan Suomalainen, Henkka ajoi kyllä CX mallilla pari kisaa, olikohan vuonna -78
Mites ois Teijo Lahti?

Avatar
Whiz
KV
KV
Viestit: 315
Liittynyt: 19.10.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Whiz » 01.11.2009 13:42

RacingMedia kirjoitti:
Whiz kirjoitti:
thn kirjoitti: Kuka suomalainen ajanut kyseisellä laitteella "tehdas" tiimissä?

Muistaakseni ei kukaan Suomalainen, Henkka ajoi kyllä CX mallilla pari kisaa, olikohan vuonna -78
Mites ois Teijo Lahti?
Lahtihan kiersi junnu SM:ää B-ryhmän Visalla.
Olikohan niitä muuten 2 kpl täällä? Muistelisin että joku naispari ajeli Visalla myös.

Avatar
rafu
KV
KV
Viestit: 680
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rafu » 01.11.2009 14:32

Whiz kirjoitti:Olikohan niitä muuten 2 kpl täällä? Muistelisin että joku naispari ajeli Visalla myös.
Kyllä niitä oli 2 Autotalo Rekaralla. Toinen oli etuvetoinen Trophé, toinen nelivetoinen Mille Pistes.

Trophélla ajoi m.m. Kilu Aho, Heikki Hartikainen, Robi Gröndahl
MP:llä ajoi Jussi Mäkynen, Marjo Salonen, Teijo Lahti. Nykyään se löytynee Citroen harrastajan tallissa.

Timo Tuumi ajoi Saksassa myös Mille Pistes autolla.

Avatar
fiurio
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 88
Liittynyt: 18.09.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja fiurio » 01.11.2009 14:47

thn kirjoitti:
AETH kirjoitti:Eipä taida tämmöistäkään laitetta suomesta löytyä
http://www.groupbrally.com/images/citro ... _small.jpg
Kuka suomalainen ajanut kyseisellä laitteella "tehdas" tiimissä?
Tehtaan rallitiimissä ei kukaan suomalainen.
Vuonna 1986 ne harvat rallit missä ko. automalli esiintyi,toimi kuskeina
ainakin kolme eri ranskalaispilottia,joista muistuu Jean-Claude Anduetin
nimi mieleen. Ja rikkihän ne autot oli aina,ei tainnut olla montaakaan maaliin ajettua suoritusta.

Jos ei sitten ko.autot esiintyneet crossi puolella,sieltä vois se "tehdaskuski"
löytyä.

Avatar
jjs
Yleinen
Yleinen
Viestit: 281
Liittynyt: 18.06.2004 00:00

Re: Off topic..

Viesti Kirjoittaja jjs » 01.11.2009 22:02

ignis kirjoitti:
Hupsista kirjoitti:Josku -80 luvulla oli Hesarin sunnuntai numerossa myynnissä B-ryhmäs Peugeot 205 hintaan 250 000 vain esittelyajossa olleena yksilönä?
(Olin silloin 15-16v joten ei ihan ajankohtainen) mutta löytyy esittelyautona tuon ajan autolehdistä... (harmaa)
Silloin oli tallipäällikkö tuollaisella seuraamassa Jyväskylääkin (ranskan kilvissä), lieneekö sitten sama autokin?
Nyt olisi kiva tietää minne tuo suomenkilpinen mahtoi päätyä :wink:
kyseessä oli luokittelu versio eli niitä tehtiin aikanaan se 200 kpl mikä siihen aikaan tarvitiin luokitteluun. olen kuullut että suomessa olisi edelleenkin yksi sellainen jossain autotallissa eikä sitä saa ostettua edes (paljolla) rahalla. liekö kaupunki legendaa vai totta en tietä...
Vanhaan juttuun vähän: auto on eteläsuomessa, ilm. ed. samalla omistajalla, mutta suomenkilpinen se ei vieläkään liene (n. vuoden kahden takaista tietoa). Auto oli koekilvillä liikenteessä 80-luvulla.

Ihan muutamia viimeisiä tehtiin helmiäisvalkoisina ja olisiko ollut nahkaverhouksilla tjsp. Törmäsin joskus moiseen ex-Jean Todtin omistuksessa / käytössä olleeseen yksilöön.

Avatar
RacingMedia
KV
KV
Viestit: 603
Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RacingMedia » 01.11.2009 23:31

Whiz kirjoitti:
RacingMedia kirjoitti:
Whiz kirjoitti:
Muistaakseni ei kukaan Suomalainen, Henkka ajoi kyllä CX mallilla pari kisaa, olikohan vuonna -78
Mites ois Teijo Lahti?
Lahtihan kiersi junnu SM:ää B-ryhmän Visalla.
Olikohan niitä muuten 2 kpl täällä? Muistelisin että joku naispari ajeli Visalla myös.
Impit tutumpia isänin kautta.. Taidan olla liian nuori näihin keskusteluihin.. =)

Avatar
fiurio
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 88
Liittynyt: 18.09.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja fiurio » 02.11.2009 00:00

rafu kirjoitti:
Whiz kirjoitti:Olikohan niitä muuten 2 kpl täällä? Muistelisin että joku naispari ajeli Visalla myös.
Kyllä niitä oli 2 Autotalo Rekaralla. Toinen oli etuvetoinen Trophé, toinen nelivetoinen Mille Pistes.

Trophélla ajoi m.m. Kilu Aho, Heikki Hartikainen, Robi Gröndahl
MP:llä ajoi Jussi Mäkynen, Marjo Salonen, Teijo Lahti. Nykyään se löytynee Citroen harrastajan tallissa.

Timo Tuumi ajoi Saksassa myös Mille Pistes autolla.
Tällä Citikan 1000Pistes autolla (oliko jopa tehdastiimin?) osallistui Jyskälään
ranskalainen Oliver Battut(korjatkaa jos nimi väärin) ,joskus vuonna -83 - -85.
Taisi kaataa useammin kuin C.Mcrae parhaana Legacy vuonnaan.
Auton kori oli kasassa enää lähinnä ilmastointiteipillä ja mustekaloilla,kunnes
Ruuhimäen hypyissä ,(ajettiin eripäin kun nykyään) viimmeisestä hy-
pystä loikka suoraan ojaan ja huimat voltit pitkälle alamäkeen.
Satuin olla paikalla todistamassa huimapäisen patongin keskeytystä.

Avatar
JM
WRC
WRC
Viestit: 1413
Liittynyt: 09.02.2004 00:00
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja JM » 02.11.2009 07:23

fiurio kirjoitti:
rafu kirjoitti:
Whiz kirjoitti:Olikohan niitä muuten 2 kpl täällä? Muistelisin että joku naispari ajeli Visalla myös.
Kyllä niitä oli 2 Autotalo Rekaralla. Toinen oli etuvetoinen Trophé, toinen nelivetoinen Mille Pistes.

Trophélla ajoi m.m. Kilu Aho, Heikki Hartikainen, Robi Gröndahl
MP:llä ajoi Jussi Mäkynen, Marjo Salonen, Teijo Lahti. Nykyään se löytynee Citroen harrastajan tallissa.

Timo Tuumi ajoi Saksassa myös Mille Pistes autolla.
Tällä Citikan 1000Pistes autolla (oliko jopa tehdastiimin?) osallistui Jyskälään
ranskalainen Oliver Battut(korjatkaa jos nimi väärin) ,joskus vuonna -83 - -85.
Taisi kaataa useammin kuin C.Mcrae parhaana Legacy vuonnaan.
Auton kori oli kasassa enää lähinnä ilmastointiteipillä ja mustekaloilla,kunnes
Ruuhimäen hypyissä ,(ajettiin eripäin kun nykyään) viimmeisestä hy-
pystä loikka suoraan ojaan ja huimat voltit pitkälle alamäkeen.
Satuin olla paikalla todistamassa huimapäisen patongin keskeytystä.
Mies on nimeltään Laurent Battut ja huimisteli tosiaan vallan näyttäviä suorituksia. Tuli niitä itsekin paikan päällä töllisteltyä.

PetriH
Yleinen
Yleinen
Viestit: 274
Liittynyt: 18.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PetriH » 02.11.2009 19:18

Sattuuko kukaa kattomahan äsköön maxia, tuli oikeen hyvä rokumentti A-ryhmän Integralesta. Biasionin,Auriolin, Sainzin ja Kankkusen MM mittelöistä.

Avatar
Wannabee
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 63
Liittynyt: 28.07.2008 00:00

Viesti Kirjoittaja Wannabee » 02.11.2009 21:05

PetriH kirjoitti:Sattuuko kukaa kattomahan äsköön maxia, tuli oikeen hyvä rokumentti A-ryhmän Integralesta. Biasionin,Auriolin, Sainzin ja Kankkusen MM mittelöistä.
Jep, olikin yllättävän hyvä. Maltoivat näyttää ajoa ihan kiitettävästi, lisää tollaisia...

Avatar
leppis
WRC
WRC
Viestit: 1839
Liittynyt: 31.03.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja leppis » 02.11.2009 21:20

JM kirjoitti:
fiurio kirjoitti:
rafu kirjoitti: Kyllä niitä oli 2 Autotalo Rekaralla. Toinen oli etuvetoinen Trophé, toinen nelivetoinen Mille Pistes.

Trophélla ajoi m.m. Kilu Aho, Heikki Hartikainen, Robi Gröndahl
MP:llä ajoi Jussi Mäkynen, Marjo Salonen, Teijo Lahti. Nykyään se löytynee Citroen harrastajan tallissa.

Timo Tuumi ajoi Saksassa myös Mille Pistes autolla.
Tällä Citikan 1000Pistes autolla (oliko jopa tehdastiimin?) osallistui Jyskälään
ranskalainen Oliver Battut(korjatkaa jos nimi väärin) ,joskus vuonna -83 - -85.
Taisi kaataa useammin kuin C.Mcrae parhaana Legacy vuonnaan.
Auton kori oli kasassa enää lähinnä ilmastointiteipillä ja mustekaloilla,kunnes
Ruuhimäen hypyissä ,(ajettiin eripäin kun nykyään) viimmeisestä hy-
pystä loikka suoraan ojaan ja huimat voltit pitkälle alamäkeen.
Satuin olla paikalla todistamassa huimapäisen patongin keskeytystä.
Mies on nimeltään Laurent Battut ja huimisteli tosiaan vallan näyttäviä suorituksia. Tuli niitä itsekin paikan päällä töllisteltyä.
Olin kaverin kanssa Ruuhimäessä siinä ajosuuntaan vasemmalla nyppylällä siiman takana. Holger Eklund oli kuvaamassa pitkään, ja lähti pois. Sanoin kaverille, että tuohon taakse louhikkoon lähdetään, jos joku on tulossa syliin. Kuunneltiin, kun Sitikka ei ota yhtään pois tullessa siihen viimeiselle nypylle. Ennenkuin auto tuli kohdalle sanoin, että nyt lähdetään. Kuumaa ilmaa ja hiekkaa tuli niskaan. Auto pyöri mäen alle, ja alkoi höyryämään. Kartturi veti mäkeen, eikä murtuneet jalkapöydän luut haitanneet yhtään.

Avatar
fiurio
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 88
Liittynyt: 18.09.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja fiurio » 02.11.2009 22:07

PetriH kirjoitti:Sattuuko kukaa kattomahan äsköön maxia, tuli oikeen hyvä rokumentti A-ryhmän Integralesta. Biasionin,Auriolin, Sainzin ja Kankkusen MM mittelöistä.
Tulee huomenna 3.11. klo 11.30 uusintana.

Vaikka ei toi Citikan tehdaskuski ei ole vielä selvinnyt,niin heitetään toinen
kysymys kehiin ja kysytään automerkkiä ja mallia,joka on eri luokitteluversioillaan(5kpl) voittanut aina ensiesiitymisessään MM-rallin.

Tarkennetaan sen verran,että nämä versiot on peräkkäin julkaituja malleja.
Tositietäjät kertoo tietenkin kuljettajat ja rallitkin kaupanpäälle.

Avatar
Mopoilija
WRC
WRC
Viestit: 3125
Liittynyt: 25.07.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopoilija » 02.11.2009 22:31

fiurio kirjoitti:Vaikka ei toi Citikan tehdaskuski ei ole vielä selvinnyt,niin heitetään toinen kysymys kehiin ja kysytään automerkkiä ja mallia,joka on eri luokitteluversioillaan(5kpl) voittanut aina ensiesiitymisessään MM-rallin.
Oiskohan Lancia Delta....
1985 RAC, Delta S4, Henkka Toivonen
1987 Monte Carlo, Delta HF 4WD, Miki Biasion
1988 Portugali, Delta Integrale, Miki Biasion
1989 San Remo, Delta Integrale 16V, Miki Biasion
1992 Monte Carlo, Delta HF Integrale, Didier Auriol
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli

Avatar
Whiz
KV
KV
Viestit: 315
Liittynyt: 19.10.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Whiz » 02.11.2009 22:35

fiurio kirjoitti:
PetriH kirjoitti:Sattuuko kukaa kattomahan äsköön maxia, tuli oikeen hyvä rokumentti A-ryhmän Integralesta. Biasionin,Auriolin, Sainzin ja Kankkusen MM mittelöistä.
Tulee huomenna 3.11. klo 11.30 uusintana.

Vaikka ei toi Citikan tehdaskuski ei ole vielä selvinnyt,niin heitetään toinen
kysymys kehiin ja kysytään automerkkiä ja mallia,joka on eri luokitteluversioillaan(5kpl) voittanut aina ensiesiitymisessään MM-rallin.

Tarkennetaan sen verran,että nämä versiot on peräkkäin julkaituja malleja.
Tositietäjät kertoo tietenkin kuljettajat ja rallitkin kaupanpäälle.
No Lancia :D
Röhrl, Toivonen, Kankkunen ja pakko Aleniakin on kokeilla.
RAC, Ruotsin ralli ja olisko Monte Carlo?
Korjaa ja kerro oikeat vastaukset. :wink:

En ehtinytkään ekana prkl!

Avatar
fiurio
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 88
Liittynyt: 18.09.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja fiurio » 02.11.2009 23:18

Mopoilija kirjoitti:
fiurio kirjoitti:Vaikka ei toi Citikan tehdaskuski ei ole vielä selvinnyt,niin heitetään toinen kysymys kehiin ja kysytään automerkkiä ja mallia,joka on eri luokitteluversioillaan(5kpl) voittanut aina ensiesiitymisessään MM-rallin.
Oiskohan Lancia Delta....
1985 RAC, Delta S4, Henkka Toivonen
1987 Monte Carlo, Delta HF 4WD, Miki Biasion
1988 Portugali, Delta Integrale, Miki Biasion
1989 San Remo, Delta Integrale 16V, Miki Biasion
1992 Monte Carlo, Delta HF Integrale, Didier Auriol
Näihän se on,aika usein on vastattu Mitsu Lancer,mutta tällä saitilla sitä tietoa on.

Vastaa Viestiin