BMW 325
- volvosport
- B-junnu
- Viestit: 36
- Liittynyt: 01.11.2007 00:00
Meilläpäin oli yhellä kaverilla juuri tuollainen kyseinen 325 johon oli seuraavat viilaukset tehty : Puristuspaineet oli niin korkealla kuin saattoi saada, muistaakseni kantta laskettu 2mm ja lohkosta 1mm. Auto ei lähteny 5 käyntiin kun sitä yritettiin vetää käyntiin asfaltilla.. sen verran kovat paineet oli. Sitten oli vapaavirtasuodatin, putkisto ja muistaakseni joku lastu taisi myös olla. Moottori oli vielä vanos.
Näillä vireillä vetoja oli ihan kivasti.... soratiellä sai 4 vaihteella pumppailla menemään ja asfaltilla pysty viel kolmosta kenkimään pesään ihan keposesti.
Sitten jos haluaa alkaa syvemtymään vielä enemmän noihin saloihin ni mm. vaihdat vauhtipyörän e30 korimallin laitteesta. Se on jonki verran kevyempi kuin sen 325 oma. Sitte just tuo puristuspaineiden nosto, vaikka läppärungot ja joku kunnon pakosarja. Myös siihehä vois pistää vaikka hestecin ohjaamaan jos todella hyvää .
Tuo 325 moottori on hyvä rakennuskohde, joten mitä selailin tuolla noita että osta m3 on ihan turhaa löpinää. Keskustelussa kysyttiin että miten saada 325 potkua eikä sitä että pitääkö ostaa m3 :)
Näillä vireillä vetoja oli ihan kivasti.... soratiellä sai 4 vaihteella pumppailla menemään ja asfaltilla pysty viel kolmosta kenkimään pesään ihan keposesti.
Sitten jos haluaa alkaa syvemtymään vielä enemmän noihin saloihin ni mm. vaihdat vauhtipyörän e30 korimallin laitteesta. Se on jonki verran kevyempi kuin sen 325 oma. Sitte just tuo puristuspaineiden nosto, vaikka läppärungot ja joku kunnon pakosarja. Myös siihehä vois pistää vaikka hestecin ohjaamaan jos todella hyvää .
Tuo 325 moottori on hyvä rakennuskohde, joten mitä selailin tuolla noita että osta m3 on ihan turhaa löpinää. Keskustelussa kysyttiin että miten saada 325 potkua eikä sitä että pitääkö ostaa m3 :)
- Ossi
- A-Junnu
- Viestit: 78
- Liittynyt: 14.09.2004 00:00
- Paikkakunta: valkeakoski
- Viesti:
325 e36
Terve!
Ohessa linkki bmw 325 E36 projekteihin.
Tässä yksi hyvä vaihtoehto pieneen tehon lisäykseen.
http://www.hestec.fi/projektit/bmw325.html
(tietenkin voidaan tehdä myös livempiä versioita joissa vääntö kasvaa muttei huippu teho, tällöin teho jää esim. alle 200hv!) :D
terveisin:
Ossi Harinen
Ohessa linkki bmw 325 E36 projekteihin.
Tässä yksi hyvä vaihtoehto pieneen tehon lisäykseen.
http://www.hestec.fi/projektit/bmw325.html
(tietenkin voidaan tehdä myös livempiä versioita joissa vääntö kasvaa muttei huippu teho, tällöin teho jää esim. alle 200hv!) :D
terveisin:
Ossi Harinen
- 325
- B-junnu
- Viestit: 32
- Liittynyt: 10.11.2006 00:00
Ihan mielenkiinnosta kyselen et vieläkö sora lentää.kun minusta toi n,15:1 puristussuhde tuntuu aikas korkeelta :)volvosport kirjoitti:Meilläpäin oli yhellä kaverilla juuri tuollainen kyseinen 325 johon oli seuraavat viilaukset tehty : Puristuspaineet oli niin korkealla kuin saattoi saada, muistaakseni kantta laskettu 2mm ja lohkosta 1mm. Auto ei lähteny 5 käyntiin kun sitä yritettiin vetää käyntiin asfaltilla.. sen verran kovat paineet oli. Sitten oli vapaavirtasuodatin, putkisto ja muistaakseni joku lastu taisi myös olla. Moottori oli vielä vanos.
Näillä vireillä vetoja oli ihan kivasti.... soratiellä sai 4 vaihteella pumppailla menemään ja asfaltilla pysty viel kolmosta kenkimään pesään ihan keposesti.
Sitten jos haluaa alkaa syvemtymään vielä enemmän noihin saloihin ni mm. vaihdat vauhtipyörän e30 korimallin laitteesta. Se on jonki verran kevyempi kuin sen 325 oma. Sitte just tuo puristuspaineiden nosto, vaikka läppärungot ja joku kunnon pakosarja. Myös siihehä vois pistää vaikka hestecin ohjaamaan jos todella hyvää .
Tuo 325 moottori on hyvä rakennuskohde, joten mitä selailin tuolla noita että osta m3 on ihan turhaa löpinää. Keskustelussa kysyttiin että miten saada 325 potkua eikä sitä että pitääkö ostaa m3 :)
Puhu Sinä, Mää pirän hevosta.volvosport kirjoitti:Meilläpäin oli yhellä kaverilla juuri tuollainen kyseinen 325 johon oli seuraavat viilaukset tehty : Puristuspaineet oli niin korkealla kuin saattoi saada, muistaakseni kantta laskettu 2mm ja lohkosta 1mm. Auto ei lähteny 5 käyntiin kun sitä yritettiin vetää käyntiin asfaltilla.. sen verran kovat paineet oli. Sitten oli vapaavirtasuodatin, putkisto ja muistaakseni joku lastu taisi myös olla. Moottori oli vielä vanos.
Näillä vireillä vetoja oli ihan kivasti.... soratiellä sai 4 vaihteella pumppailla menemään ja asfaltilla pysty viel kolmosta kenkimään pesään ihan keposesti.
Sitten jos haluaa alkaa syvemtymään vielä enemmän noihin saloihin ni mm. vaihdat vauhtipyörän e30 korimallin laitteesta. Se on jonki verran kevyempi kuin sen 325 oma. Sitte just tuo puristuspaineiden nosto, vaikka läppärungot ja joku kunnon pakosarja. Myös siihehä vois pistää vaikka hestecin ohjaamaan jos todella hyvää
Tuo 325 moottori on hyvä rakennuskohde, joten mitä selailin tuolla noita että osta m3 on ihan turhaa löpinää. Keskustelussa kysyttiin että miten saada 325 potkua eikä sitä että pitääkö ostaa m3 :)
Saat panna pilttuuseenki ja antaa heinätki vieläRoikku kirjoitti:Puhu Sinä, Mää pirän hevosta.volvosport kirjoitti:Meilläpäin oli yhellä kaverilla juuri tuollainen kyseinen 325 johon oli seuraavat viilaukset tehty : Puristuspaineet oli niin korkealla kuin saattoi saada, muistaakseni kantta laskettu 2mm ja lohkosta 1mm. Auto ei lähteny 5 käyntiin kun sitä yritettiin vetää käyntiin asfaltilla.. sen verran kovat paineet oli. Sitten oli vapaavirtasuodatin, putkisto ja muistaakseni joku lastu taisi myös olla. Moottori oli vielä vanos.
Näillä vireillä vetoja oli ihan kivasti.... soratiellä sai 4 vaihteella pumppailla menemään ja asfaltilla pysty viel kolmosta kenkimään pesään ihan keposesti.
Sitten jos haluaa alkaa syvemtymään vielä enemmän noihin saloihin ni mm. vaihdat vauhtipyörän e30 korimallin laitteesta. Se on jonki verran kevyempi kuin sen 325 oma. Sitte just tuo puristuspaineiden nosto, vaikka läppärungot ja joku kunnon pakosarja. Myös siihehä vois pistää vaikka hestecin ohjaamaan jos todella hyvää
Tuo 325 moottori on hyvä rakennuskohde, joten mitä selailin tuolla noita että osta m3 on ihan turhaa löpinää. Keskustelussa kysyttiin että miten saada 325 potkua eikä sitä että pitääkö ostaa m3 :)
-
- Yleinen
- Viestit: 189
- Liittynyt: 11.04.2014 09:14
BMW 325 viri vs. M3 vakio Moottori
Nostetaas mielenkiintosta keskustelua esille BMW:Stä..
kumpi moottori parempi, maku asiaoita, kyllä !? mutta kustannus mielessä, kumpaa kannattais miettiä jos lähtee 325 muuttamaan ?
Mitä maksaa tuollanen n.250hv moottorin teko ja onko kuinka pitkä ikäinen?
kuinka usein pitää huoltaa vakio M3 moottoria? Mitä ylipäätänsä pitää ottaa huomioon kun rupeaa M3 moottoria sovittamaan 325koppaan ?
Mielenkiintosia bmw virtuooseja tulee mieleen jotka on vauhtia pitäneet
325:
Teemu Asunmaa
Matti Nikander !
M3:
Micael Sjöberg
yms..kumppanit!
Kumpi loppujen lopuksi on nopeampi 250hv moottori vai 300hv moottori, paperilla jokainen tietää vastauksen mutta jos laitetaan samakuski molempien puikkoihin, kummalla mennään kovempaa!?
kumpi moottori parempi, maku asiaoita, kyllä !? mutta kustannus mielessä, kumpaa kannattais miettiä jos lähtee 325 muuttamaan ?
Mitä maksaa tuollanen n.250hv moottorin teko ja onko kuinka pitkä ikäinen?
kuinka usein pitää huoltaa vakio M3 moottoria? Mitä ylipäätänsä pitää ottaa huomioon kun rupeaa M3 moottoria sovittamaan 325koppaan ?
Mielenkiintosia bmw virtuooseja tulee mieleen jotka on vauhtia pitäneet
325:
Teemu Asunmaa
Matti Nikander !
M3:
Micael Sjöberg
yms..kumppanit!
Kumpi loppujen lopuksi on nopeampi 250hv moottori vai 300hv moottori, paperilla jokainen tietää vastauksen mutta jos laitetaan samakuski molempien puikkoihin, kummalla mennään kovempaa!?

- Masa
- KV
- Viestit: 345
- Liittynyt: 14.01.2005 00:00
Re: BMW 325
Miten on auton paino? Saako 325i mallia kevyemmäksi kuin M3 mallia?
- HBRteam
- KV
- Viestit: 329
- Liittynyt: 14.06.2004 00:00
Re: BMW 325
joo mites noi painot
onko punnittu ss luokkaan että kuinka kevyeksi saa??
onko punnittu ss luokkaan että kuinka kevyeksi saa??
- ErPe
- Yleinen
- Viestit: 202
- Liittynyt: 31.05.2004 00:00
- Viesti:
Re: BMW 325
Oma 325i Coupe F-ryhmäläinen rallivarustuksessa 1245kg ½tankilla.
- BLUEORANGE
- KV
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20.10.2010 00:00
Re: BMW 325
Kaverin 325 sedan rallivarustuksessa täydellä tankilla 1300kg.Että aika pulleita lukemia vaikka kaverilla kaariputkia paljon löytyykin
Omaa en ole päässyt puntaroimaan ja on revitty sääntöjen puitteissa aika paljon enemmän kun kaverilta.Varapyöräkotelo,keskikonsoli,hattuhyllyverhoilu,massat ym ym.Sekä painoa on koitettu siirtää taakse.Akku taakse,pissapojan säiliö puoli metriä taaemmas ym.Ehkä turhaa kun kuskien painoa katsoo,mutta eikös se oo kiva tallilla juoda kaljaa ja syödä makkaraa samalla miettien ratkaisuja miten autosta saa taas montakymmentä grammaa pois 


- kurko123
- B-junnu
- Viestit: 42
- Liittynyt: 29.09.2009 00:00
Re: BMW 325
Jossain oli moottorien painot 325 136kg /m3 152kg ja samoissa koreissa noita moottoreita näkee.Masa kirjoitti:Miten on auton paino? Saako 325i mallia kevyemmäksi kuin M3 mallia?
Oma 325 coupe f-ryhmälainen painaa 1197kg 45 litraa tankissa ajokamoineen , auto on yritetty tehdä kevyeksi ja en keksi enää laillisia/halpoja keinoja keventää enempää.
- jaki
- Yleinen
- Viestit: 197
- Liittynyt: 23.08.2005 00:00
Re: BMW 325
Oma rata 325i Coupe (F:n kortti) painoi 1188 Kg, laillisilla kevennyksillä.
Sähköjä vieläkin karsimalla pääsisi varmaan n 6 Kg pienemmäksi. Lämppäri manualiseksi 4,5 Kg pois. kaksoimassa kevyeksi, olisiko joku 6 Kg pois. Nuo jäi tekemättä, kun myin auton pois.
Vaihtamalla perän 168:iin, varnaan lähtisi ehkä 10 kg, paha sanoa.
Jengihän poistaa puskureiden sisältä palkit ja ne aisojen päistä iskunvaimentimet. Mielestäni sääntöjen mukaan niitä ei saisi poistaa, mutta en ole ihan satavarma. Noilla varmaan lähtisi joku 10 kg pois.
Minulla kori oli käsittelemättä. Paljonko puhaltamalla lähtisi pois, ei hajua.
Kaaret on Hotokan kunnolliset ja laatikkona Getrag, joka on ZF:ää kevyempi (ja heikompi).
Sähköjä vieläkin karsimalla pääsisi varmaan n 6 Kg pienemmäksi. Lämppäri manualiseksi 4,5 Kg pois. kaksoimassa kevyeksi, olisiko joku 6 Kg pois. Nuo jäi tekemättä, kun myin auton pois.
Vaihtamalla perän 168:iin, varnaan lähtisi ehkä 10 kg, paha sanoa.
Jengihän poistaa puskureiden sisältä palkit ja ne aisojen päistä iskunvaimentimet. Mielestäni sääntöjen mukaan niitä ei saisi poistaa, mutta en ole ihan satavarma. Noilla varmaan lähtisi joku 10 kg pois.
Minulla kori oli käsittelemättä. Paljonko puhaltamalla lähtisi pois, ei hajua.
Kaaret on Hotokan kunnolliset ja laatikkona Getrag, joka on ZF:ää kevyempi (ja heikompi).
- volvoevo
- A-Junnu
- Viestit: 131
- Liittynyt: 11.02.2006 00:00
Re: BMW 325
Sitä turvapalkkia nimeomaan ei saa poistaa.
- BLUEORANGE
- KV
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20.10.2010 00:00
Re: BMW 325
Palkkeja ei saa poistaa.Eikä kannata paljoo puhaltaakkaan.Pari starlettia nähny mitä puhallettu niin ohueks et repeilee.Korkeapainepesulla saa massat pois
- Isoreisi
- A-Junnu
- Viestit: 81
- Liittynyt: 07.02.2005 00:00
Re: BMW 325
Meillä taisi Ugin punnituksessa E36 M3 sedan painaa 1320kg, 45l tankki täynnä ja ajokamat kyydissä.
Massat on korista poistettu, mutta näköjään hyvin syöneessä kunnossa on edelleen.
Ja saa mun puolesta ollakin, suotta noita stressaamaan.
SR
Massat on korista poistettu, mutta näköjään hyvin syöneessä kunnossa on edelleen.
Ja saa mun puolesta ollakin, suotta noita stressaamaan.
SR