Ford Pinto 2,3

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
MrSpoon
KV
KV
Viestit: 627
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Ford Pinto 2,3

Viesti Kirjoittaja MrSpoon » 10.12.2009 22:25

Eli lyhyesti. Mikä on kyseisen moottorin iskunpituus, rungonkaulan/veivinkaulan paksuus ja männän halkaisia alunperin. Minkä kokoiseksi moottorin kohtuudella saisi tehtyä, joka myös kestäisi? Ja onko kokemuksia muuten, että miten ovat kestäneet kilvanajolaitteissa?

Itsellä hiton hidas nettiliittymä joten kyseisten tietojen etsiminen niin työlästä...
Eniten vahinkoja sattuu kotona, eli käy vieraissa...

Avatar
0807
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 58
Liittynyt: 18.01.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja 0807 » 11.12.2009 12:17

mikä on f-ryhmän max. koko +
kysy heikki

Avatar
jansix
B-junnu
B-junnu
Viestit: 28
Liittynyt: 09.02.2010 00:00

Viesti Kirjoittaja jansix » 10.02.2010 20:44

noita mittoja ei muista 16 vuoden jälkeen.2.4 tulee helposti poraamalla. carillon veiveillä ja trw männillä kone kyllä kesti. 8000 pyöri kivasti.kansihan siinä on hanurista 1 ja 4 pytyn imukanavat on erilaise kun 2ja 3 pytyn ne muutettiin hitsaamalla. nostajat piti tietty vaihtaa koviksi, cranen nenä siinä oli. imusarjatehtiin itte. suorempi malli ja virranjakaja (ohc) lyhennettiin sorvissa ja sisukset tehtiin uusiksi. hyvin se kuljetti sprinntti eskoa äffäläiset ei asvaltilla ja sprinntissä tuolle kerenneet. auto on vielä hengissä ja vasta kolmannella omistajalla joka oli penkityttäny 200hp pyöristä. mutta ajat on muttunu toki.eikö tuo lähe vähintään joka eskosta nykyään? mutta jenkeistä tuohon sai aikanaan ford motorsportin alumiini kannen ja pitkäiskusen akseli 3.0 sittä muistaakseni tuli. olivat vaan hinnoissaan aikanaa. miten liene nykyään. vos vaikka ebeystä löytyä.

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja peteracing » 10.02.2010 22:36

kaverilla ois joutilaana tollanen moottori ja siihe uus billettikansi sopivasti..
power is nothing without control...

Avatar
MrSpoon
KV
KV
Viestit: 627
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja MrSpoon » 12.02.2010 18:27

Kiinnostus on vain ainoastaan alakerrasta. Tarkoitus olis siihen laittaa kiinni Volvon 16 venanen kansi saparolla
Eniten vahinkoja sattuu kotona, eli käy vieraissa...

Avatar
cortina69
Viestit: 15
Liittynyt: 16.10.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja cortina69 » 14.02.2010 12:37

Tuolla on meneillään vastaava projekti ford rangerin alakerralla joka on 2,5 litranen. Tulee kans volvon 16v kansi ja turbo. Ja varmasti jonkun verran tehojakin... http://www.tvracing.net/?Kilpurin_tekniikka::Moottori

Avatar
kurseikko
B-junnu
B-junnu
Viestit: 32
Liittynyt: 14.07.2008 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kurseikko » 14.02.2010 20:17

MrSpoon kirjoitti:Kiinnostus on vain ainoastaan alakerrasta. Tarkoitus olis siihen laittaa kiinni Volvon 16 venanen kansi saparolla
Miksei Volvon alakertaa? B23 alakerta Evo mitsun veiveillä 2,6 litraa.Vaatii ehkä betonoinnin.Vakio männillä 500hv asti! Kilvanajossa tosin syytä käyttää jotain kevyempää mäntää

Avatar
Tepi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 142
Liittynyt: 19.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Tepi » 14.02.2010 22:07

http://www.fordracingparts.com/download/charts/217.pdf
ja tietyllä varauksella noiden listan mittojen paikkaansapitävyydestä

Vastaa Viestiin