Kuumimmat huhut, viimeisimmät juorut ralliin, sprinttiin, rallicrossiin, jokamiesluokkaan ja kaikkeen muuhun autourheiluun liittyen...
-
TTK
- Viestit: 13
- Liittynyt: 19.01.2005 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja TTK » 23.02.2005 20:06

To give you an idea of the kind of performance GroupB cars were capable of I'll mention that in the 1986 season Henri Toivonen made two laps around the Estoril circuit, during a stage of the Portuguese rally, the fastest of which, in 1 minute and 18,1 seconds, would have qualified him in the sixth position of the F1 Grand Prix that same season. Ayrton Senna had the Pole Position in the 1986 Portuguese Grand Prix in 1 minute and 16,7 seconds...
Osu silmään tuollainen teksti..
Osoitteessa
http://www.rallycars.com/Cars/Cars_Background2.html On ne ollu aika laitteita..

-
NikoN
- Yleinen

- Viestit: 199
- Liittynyt: 02.05.2004 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja NikoN » 23.02.2005 21:27
TTK kirjoitti:
To give you an idea of the kind of performance GroupB cars were capable of I'll mention that in the 1986 season Henri Toivonen made two laps around the Estoril circuit, during a stage of the Portuguese rally, the fastest of which, in 1 minute and 18,1 seconds, would have qualified him in the sixth position of the F1 Grand Prix that same season. Ayrton Senna had the Pole Position in the 1986 Portuguese Grand Prix in 1 minute and 16,7 seconds...
Osu silmään tuollainen teksti..
Osoitteessa
http://www.rallycars.com/Cars/Cars_Background2.html On ne ollu aika laitteita..

Joo toi on tullut eteen aiemminkin. Kuulostaa kyllä aika käsittämättömälle. Miten on yleensä lanciassa huiput riittäny estorilissä? Ja kuitenkin aerodynamiikka f1:ssä varmaan eri luokkaa kuin "koppiautossa", eli missä kohtaa autolla (vielä kartturi kyydissä) pieksee formulan moottoriradalla?
-
observer
- A-Junnu

- Viestit: 72
- Liittynyt: 25.11.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja observer » 24.02.2005 10:07
Aiheesta on olemassa loputtoman pitkä keskustelu (432 vastausta) täällä:
http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.ph ... t=bryhm%E4
Kannattaa lukea, jos on ylimääräistä aikaa ja paljon kahvia.
NikoN kirjoitti:TTK kirjoitti:
To give you an idea of the kind of performance GroupB cars were capable of I'll mention that in the 1986 season Henri Toivonen made two laps around the Estoril circuit, during a stage of the Portuguese rally, the fastest of which, in 1 minute and 18,1 seconds, would have qualified him in the sixth position of the F1 Grand Prix that same season. Ayrton Senna had the Pole Position in the 1986 Portuguese Grand Prix in 1 minute and 16,7 seconds...
Osu silmään tuollainen teksti..
Osoitteessa
http://www.rallycars.com/Cars/Cars_Background2.html On ne ollu aika laitteita..

Joo toi on tullut eteen aiemminkin. Kuulostaa kyllä aika käsittämättömälle. Miten on yleensä lanciassa huiput riittäny estorilissä? Ja kuitenkin aerodynamiikka f1:ssä varmaan eri luokkaa kuin "koppiautossa", eli missä kohtaa autolla (vielä kartturi kyydissä) pieksee formulan moottoriradalla?
-
Tony
- Yleinen

- Viestit: 162
- Liittynyt: 06.10.2004 00:00
- Paikkakunta: Vantaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tony » 24.02.2005 12:03
Pari sivua luin tosta topicista ja voi vaan todeta, että porukkaa taitaa vähän väsyttää! :D
-
Mizka
- KV

- Viestit: 376
- Liittynyt: 14.09.2004 00:00
- Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja Mizka » 24.02.2005 12:26
"-Mut entäs jos vetäistään Ouninpohja kuivalla? Mites sit käy?"
:D :D :D
Kaikenlaisia mahtuu mukaan...
-
Tony
- Yleinen

- Viestit: 162
- Liittynyt: 06.10.2004 00:00
- Paikkakunta: Vantaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tony » 24.02.2005 12:29
Mizka kirjoitti:"-Mut entäs jos vetäistään Ouninpohja kuivalla? Mites sit käy?"
:D :D :D
Kaikenlaisia mahtuu mukaan...
Tota kattelin kanssa huvittuneena.. :) Sen päivän haluaisin nähdä, kun Kimi tulis McLarenilla Ouninpohjaan vetämään.. :D :D
-
Cosworth
- KV

- Viestit: 788
- Liittynyt: 12.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Cosworth » 24.02.2005 12:59
Tony kirjoitti:Mizka kirjoitti:"-Mut entäs jos vetäistään Ouninpohja kuivalla? Mites sit käy?"
:D :D :D
Kaikenlaisia mahtuu mukaan...
Tota kattelin kanssa huvittuneena.. :) Sen päivän haluaisin nähdä, kun Kimi tulis McLarenilla Ouninpohjaan vetämään.. :D :D
Juu, sehän enä tästä puuttuu. Häkkinen McLarenillahan on jo nähty lumella ja hyvin kulki :D
-
Unto
- KV

- Viestit: 728
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Valkeakiski
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Unto » 24.02.2005 19:14
[quote="observer"]Aiheesta on olemassa loputtoman pitkä keskustelu (432 vastausta) täällä:
http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.ph ... t=bryhm%E4
Kannattaa lukea, jos on ylimääräistä aikaa ja paljon kahvia.
Tota F1-foorumin keskustelua pikkasen selanneena on ilo huomata kuinka korkea tasoista keskustelu on täälä Ralli.net:ssä! Täälä jokkut ihan oikeasti tietää mistä puhuvat

-
henkka_ok
- WRC

- Viestit: 1187
- Liittynyt: 12.01.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja henkka_ok » 24.02.2005 21:54
Minäkin nauroin varmaan puolituntia noiden jahkailulle. Yksi sanoo että B-ryhmäläinen kiihtyy soralla 0-100km/h 2,3 sekuntiin. Toinen ei usko ja vaatii todisteita...

Ei taitu!
-
puikkis
- B-junnu

- Viestit: 24
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja puikkis » 24.02.2005 23:03
Kahvilan pöydässä ( lue esson paarissa ) kun lyödään löylyä, niin kyllä vauhti kiihtyy.
B-ryhmä oli kovaa aikaa, mutta jo vuonna -88 mentiin A-ryhmäläisillä nopeampia aikoja samoilla pätkillä kuin vuonna -86 B-ryhmässä. Tekniikka kehittyy ja tiet muuttuu nopeammiksi kun joka vuosi oiotaan samat mutkat. Täytyy muistaa että nykyään autot on vielä paljon nopeampia, puhkeammattomien renkaiden ansiosta ja rallit ovat muuttuneet lyhyemmiksi. Ennen ajettiin 57 pätkää, nykyään 20 pätkää. Nykyinen ralli on enemmän sprintti-tyyppinen nopeuskisa, Ennen ajettiin tappavan pitkiä kestävyyskisoja, mutta vauhti ei ollut yhtä kova.