B-Ryhmä

Kuumimmat huhut, viimeisimmät juorut ralliin, sprinttiin, rallicrossiin, jokamiesluokkaan ja kaikkeen muuhun autourheiluun liittyen...
Vastaa Viestiin
Avatar
TTK
Viestit: 13
Liittynyt: 19.01.2005 00:00
Viesti:

B-Ryhmä

Viesti Kirjoittaja TTK » 23.02.2005 20:06

8O To give you an idea of the kind of performance GroupB cars were capable of I'll mention that in the 1986 season Henri Toivonen made two laps around the Estoril circuit, during a stage of the Portuguese rally, the fastest of which, in 1 minute and 18,1 seconds, would have qualified him in the sixth position of the F1 Grand Prix that same season. Ayrton Senna had the Pole Position in the 1986 Portuguese Grand Prix in 1 minute and 16,7 seconds...

Osu silmään tuollainen teksti..
Osoitteessa http://www.rallycars.com/Cars/Cars_Background2.html On ne ollu aika laitteita.. 8O

Avatar
NikoN
Yleinen
Yleinen
Viestit: 199
Liittynyt: 02.05.2004 00:00
Viesti:

Re: B-Ryhmä

Viesti Kirjoittaja NikoN » 23.02.2005 21:27

TTK kirjoitti:8O To give you an idea of the kind of performance GroupB cars were capable of I'll mention that in the 1986 season Henri Toivonen made two laps around the Estoril circuit, during a stage of the Portuguese rally, the fastest of which, in 1 minute and 18,1 seconds, would have qualified him in the sixth position of the F1 Grand Prix that same season. Ayrton Senna had the Pole Position in the 1986 Portuguese Grand Prix in 1 minute and 16,7 seconds...

Osu silmään tuollainen teksti..
Osoitteessa http://www.rallycars.com/Cars/Cars_Background2.html On ne ollu aika laitteita.. 8O
Joo toi on tullut eteen aiemminkin. Kuulostaa kyllä aika käsittämättömälle. Miten on yleensä lanciassa huiput riittäny estorilissä? Ja kuitenkin aerodynamiikka f1:ssä varmaan eri luokkaa kuin "koppiautossa", eli missä kohtaa autolla (vielä kartturi kyydissä) pieksee formulan moottoriradalla?

Avatar
observer
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 72
Liittynyt: 25.11.2004 00:00

Re: B-Ryhmä

Viesti Kirjoittaja observer » 24.02.2005 10:07

Aiheesta on olemassa loputtoman pitkä keskustelu (432 vastausta) täällä:

http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.ph ... t=bryhm%E4

Kannattaa lukea, jos on ylimääräistä aikaa ja paljon kahvia.


NikoN kirjoitti:
TTK kirjoitti:8O To give you an idea of the kind of performance GroupB cars were capable of I'll mention that in the 1986 season Henri Toivonen made two laps around the Estoril circuit, during a stage of the Portuguese rally, the fastest of which, in 1 minute and 18,1 seconds, would have qualified him in the sixth position of the F1 Grand Prix that same season. Ayrton Senna had the Pole Position in the 1986 Portuguese Grand Prix in 1 minute and 16,7 seconds...

Osu silmään tuollainen teksti..
Osoitteessa http://www.rallycars.com/Cars/Cars_Background2.html On ne ollu aika laitteita.. 8O
Joo toi on tullut eteen aiemminkin. Kuulostaa kyllä aika käsittämättömälle. Miten on yleensä lanciassa huiput riittäny estorilissä? Ja kuitenkin aerodynamiikka f1:ssä varmaan eri luokkaa kuin "koppiautossa", eli missä kohtaa autolla (vielä kartturi kyydissä) pieksee formulan moottoriradalla?

Avatar
Tony
Yleinen
Yleinen
Viestit: 162
Liittynyt: 06.10.2004 00:00
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: B-Ryhmä

Viesti Kirjoittaja Tony » 24.02.2005 12:03

observer kirjoitti:Aiheesta on olemassa loputtoman pitkä keskustelu (432 vastausta) täällä:

http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.ph ... t=bryhm%E4

Kannattaa lukea, jos on ylimääräistä aikaa ja paljon kahvia.
Pari sivua luin tosta topicista ja voi vaan todeta, että porukkaa taitaa vähän väsyttää! :D

Avatar
Mizka
KV
KV
Viestit: 376
Liittynyt: 14.09.2004 00:00
Paikkakunta: Tampere

Re: B-Ryhmä

Viesti Kirjoittaja Mizka » 24.02.2005 12:26

"-Mut entäs jos vetäistään Ouninpohja kuivalla? Mites sit käy?"

:D :D :D

Kaikenlaisia mahtuu mukaan...

Avatar
Tony
Yleinen
Yleinen
Viestit: 162
Liittynyt: 06.10.2004 00:00
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: B-Ryhmä

Viesti Kirjoittaja Tony » 24.02.2005 12:29

Mizka kirjoitti:"-Mut entäs jos vetäistään Ouninpohja kuivalla? Mites sit käy?"

:D :D :D

Kaikenlaisia mahtuu mukaan...
Tota kattelin kanssa huvittuneena.. :) Sen päivän haluaisin nähdä, kun Kimi tulis McLarenilla Ouninpohjaan vetämään.. :D :D

Avatar
Cosworth
KV
KV
Viestit: 788
Liittynyt: 12.05.2004 00:00

Re: B-Ryhmä

Viesti Kirjoittaja Cosworth » 24.02.2005 12:59

Tony kirjoitti:
Mizka kirjoitti:"-Mut entäs jos vetäistään Ouninpohja kuivalla? Mites sit käy?"

:D :D :D

Kaikenlaisia mahtuu mukaan...
Tota kattelin kanssa huvittuneena.. :) Sen päivän haluaisin nähdä, kun Kimi tulis McLarenilla Ouninpohjaan vetämään.. :D :D
Juu, sehän enä tästä puuttuu. Häkkinen McLarenillahan on jo nähty lumella ja hyvin kulki :D

Avatar
Unto
KV
KV
Viestit: 728
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Valkeakiski
Viesti:

Re: B-Ryhmä

Viesti Kirjoittaja Unto » 24.02.2005 19:14

[quote="observer"]Aiheesta on olemassa loputtoman pitkä keskustelu (432 vastausta) täällä:

http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.ph ... t=bryhm%E4

Kannattaa lukea, jos on ylimääräistä aikaa ja paljon kahvia.


Tota F1-foorumin keskustelua pikkasen selanneena on ilo huomata kuinka korkea tasoista keskustelu on täälä Ralli.net:ssä! Täälä jokkut ihan oikeasti tietää mistä puhuvat :lol:

Avatar
henkka_ok
WRC
WRC
Viestit: 1187
Liittynyt: 12.01.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja henkka_ok » 24.02.2005 21:54

Minäkin nauroin varmaan puolituntia noiden jahkailulle. Yksi sanoo että B-ryhmäläinen kiihtyy soralla 0-100km/h 2,3 sekuntiin. Toinen ei usko ja vaatii todisteita... :lol:
Ei taitu!

Avatar
puikkis
B-junnu
B-junnu
Viestit: 24
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja puikkis » 24.02.2005 23:03

Kahvilan pöydässä ( lue esson paarissa ) kun lyödään löylyä, niin kyllä vauhti kiihtyy.

B-ryhmä oli kovaa aikaa, mutta jo vuonna -88 mentiin A-ryhmäläisillä nopeampia aikoja samoilla pätkillä kuin vuonna -86 B-ryhmässä. Tekniikka kehittyy ja tiet muuttuu nopeammiksi kun joka vuosi oiotaan samat mutkat. Täytyy muistaa että nykyään autot on vielä paljon nopeampia, puhkeammattomien renkaiden ansiosta ja rallit ovat muuttuneet lyhyemmiksi. Ennen ajettiin 57 pätkää, nykyään 20 pätkää. Nykyinen ralli on enemmän sprintti-tyyppinen nopeuskisa, Ennen ajettiin tappavan pitkiä kestävyyskisoja, mutta vauhti ei ollut yhtä kova.

Vastaa Viestiin