Ford Taunus ralliauto

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Avatar
Group4
KV
KV
Viestit: 394
Liittynyt: 21.02.2009 00:00

Viesti Kirjoittaja Group4 » 24.10.2010 15:15

MrSpoon kirjoitti:Jos jotenkin taunukseen sekoaa, niin täytyy olla väärä lääkitys ;)


m ulla ei o


o lääki tystä olle nkaan, pitäs v
armaan ha
nk kia 8O

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 24.10.2010 17:05

Group4 kirjoitti:
henkka_ok kirjoitti:
Group4 kirjoitti:toi mun tane on vm. 76 ja kakslitranen tykki eli tämä on sitä uudempaa korimallia joten oisko tästä mahdollisuus tehdä historiikki kilpuri?
No eikös tuo rafu antanu jo luvan?
rafu kirjoitti:5388 Taunus 2.0 1998 -71

OK mä teen sen ja menen kisoihin ja sanon että henkka_ok ralli.netistä sano että rafu anto luvan..:)
Kannattaisi ensin hankkia se luokkari, eiköhän se uudempi koppanen mene samalla todistuksella aivan kuten esim. vaikkapa escort RS mk 1 ja 2

Avatar
eskotauno
Viestit: 14
Liittynyt: 17.05.2008 00:00

Viesti Kirjoittaja eskotauno » 24.10.2010 17:27

erottushan se ainakin joukosta :lol: . ja hyvin sillä tuhnullakin kerkiää,jos vaan osaa ajaa :lol: .. mulla on 82 tuhnu 2l tekniikalla,ja pikkuperällä,vakionokan kanssa kyykytin 230 heppasta omegaa,"loppu vaan välitykset kesken,nopeusmittari meni tappiin asti "220"ja jenkamittaristakin loppu näyttö kesken,tosin,loppu ooppeli miehen vittuilu taunuksistakin :D .että en sanois etteikö taunuksillakin kerkeis

Avatar
TSU
Yleinen
Yleinen
Viestit: 258
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja TSU » 24.10.2010 17:38

eskotauno kirjoitti:erottushan se ainakin joukosta :lol: . ja hyvin sillä tuhnullakin kerkiää,jos vaan osaa ajaa :lol: .. mulla on 82 tuhnu 2l tekniikalla,ja pikkuperällä,vakionokan kanssa kyykytin 230 heppasta omegaa,"loppu vaan välitykset kesken,nopeusmittari meni tappiin asti "220"ja jenkamittaristakin loppu näyttö kesken,tosin,loppu ooppeli miehen vittuilu taunuksistakin :D .että en sanois etteikö taunuksillakin kerkeis
Ja sitten mä heräsin ja päästin kissan pihalle... :wink:

Avatar
rafu
KV
KV
Viestit: 680
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rafu » 24.10.2010 19:52

Group4 kirjoitti:toi mun tane on vm. 76 ja kakslitranen tykki eli tämä on sitä uudempaa korimallia joten oisko tästä mahdollisuus tehdä historiikki kilpuri?
No EI

5388 on korimalli, joka tuli 1971. Sitä uudempaa Taunusta ei ole luokiteltu. Historic auton tekemiseen tarvitaan hiukan enemmän työvaiheita kuin se, että kerrotaan kaverin hyväksyneen.

Avatar
eskotauno
Viestit: 14
Liittynyt: 17.05.2008 00:00

Viesti Kirjoittaja eskotauno » 24.10.2010 19:54

TSU kirjoitti:
eskotauno kirjoitti:erottushan se ainakin joukosta :lol: . ja hyvin sillä tuhnullakin kerkiää,jos vaan osaa ajaa :lol: .. mulla on 82 tuhnu 2l tekniikalla,ja pikkuperällä,vakionokan kanssa kyykytin 230 heppasta omegaa,"loppu vaan välitykset kesken,nopeusmittari meni tappiin asti "220"ja jenkamittaristakin loppu näyttö kesken,tosin,loppu ooppeli miehen vittuilu taunuksistakin :D .että en sanois etteikö taunuksillakin kerkeis
Ja sitten mä heräsin ja päästin kissan pihalle... :wink:

ihan valveilla oltiin :wink:

Avatar
Group4
KV
KV
Viestit: 394
Liittynyt: 21.02.2009 00:00

Viesti Kirjoittaja Group4 » 24.10.2010 20:25

rafu kirjoitti:
Group4 kirjoitti:toi mun tane on vm. 76 ja kakslitranen tykki eli tämä on sitä uudempaa korimallia joten oisko tästä mahdollisuus tehdä historiikki kilpuri?
No EI

5388 on korimalli, joka tuli 1971. Sitä uudempaa Taunusta ei ole luokiteltu. Historic auton tekemiseen tarvitaan hiukan enemmän työvaiheita kuin se, että kerrotaan kaverin hyväksyneen.
no joo joo, vitsin vaan heitin..

Avatar
Driftari
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 131
Liittynyt: 29.09.2006 00:00
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Driftari » 25.10.2010 09:41

Ehdottomasti kannattaa tanarista rakentaa hisse peli, jos intoa riittää !! ...ja säännöt sallii.
"Vielä" ei ole Suomessa siirrytty yksi-tyyppi-kilpureihin vaikka välillä siltä näyttikin. Jos harrastat tavallisuudesta poikkeavalla kalustolla, niin luulisi helpommin löytyvän yhteistyökumppaneitakin. Meillä perustuu ensivuoden harrastelut tälläiseen yhtälöön, ameriikanyhtysvaltojen valmistamaan "Taunukseen". Kärkeen tuskin mitään asiaa, mutta hauskaa on varmasti koko rahalla !!
Tutkippa seuravia luokkareita Cortinan nimen alta:
(Englantilainen Taunus)
http://www.fia.com/resources/documents/ ... ions_a.pdf

5517
5832
1711
http://www.ponyexpress.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
rafu
KV
KV
Viestit: 680
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rafu » 25.10.2010 11:03

Mikäli Cortinan ja Taunuksen kori on sama vuodesta 1972 eteenpäin, niin 5517 kelpaa.
Moottori on sama kuin Escort RS 2000 (1993cc).

1711 ei kelpaa, sillä se on sama kuin 5832.
5832 on Etelä-Afrikassa valmistettu 3-litrainen V6 Cortina.

Vastaa Viestiin