Ford Fiesta XR2I!!
- Vesuri
- B-junnu
- Viestit: 44
- Liittynyt: 02.03.2005 00:00
- Paikkakunta: Tampere
Ford Fiesta XR2I!!
Elikkä ajattelin kysyä että on kukaan tälläistä koonnu ralli autoks ?
Tästä sais hyvän:
Vakio:103hv tai 131hv
Paino:alle 900KG
Tohonkun lyö 160hv niin kyllä soratie maistuu !!
Tästä sais hyvän:
Vakio:103hv tai 131hv
Paino:alle 900KG
Tohonkun lyö 160hv niin kyllä soratie maistuu !!
- rallitalli
- A-Junnu
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.09.2004 00:00
170bhp tai yli
Suomen parhaat CVH-koneet lienee rakentanut "Itte Olli" Vammalan suunnassa ja Karhut Oulun suunnasta eniten kilpailleet. Englannissa on ajettu sarjojakin.
1600cc koneen "järkiraja" on 170bhp luokkaa. 176bhp on suurin näkemäni lukema SM-mitalipelissä. Kansi virrannee "lusikkaohjaimella" huimat 220-230bhp, vakiopaikan std kilpaventtiilillä.
Mekaaninen nokka + seuraajat, tuplajouset ja 214N venttiilit ja työtä. Olli lienee käyttänyt HR320/2 tai BP320 mekaanista, VDSCVHR silikoonijouset. Sprinttiin alu- ja ralliin ehkä teräs- säädettävä nokkapyörä. Rullakeinuista ollan kahta mieltä.
Ongelma on alusta. Mutta vakaajat pois. Eteen säädettävä alatukivarsi, ja pitkitäinen alatukivarsi. Taakse pitkittäiset säädettävät ja poikittaiset säädettävät - kuten Escort etuvedossa, Fordin Rallikirjan mukaan rakentamaan.
Englannissa käytettiin pedal boxia jonka Ford myös luokitteli ja antoi teko-ohjeet. Ja muistaakseni Mk3 nopea ohjaus sekä kynätolpat.
1600cc koneen "järkiraja" on 170bhp luokkaa. 176bhp on suurin näkemäni lukema SM-mitalipelissä. Kansi virrannee "lusikkaohjaimella" huimat 220-230bhp, vakiopaikan std kilpaventtiilillä.
Mekaaninen nokka + seuraajat, tuplajouset ja 214N venttiilit ja työtä. Olli lienee käyttänyt HR320/2 tai BP320 mekaanista, VDSCVHR silikoonijouset. Sprinttiin alu- ja ralliin ehkä teräs- säädettävä nokkapyörä. Rullakeinuista ollan kahta mieltä.
Ongelma on alusta. Mutta vakaajat pois. Eteen säädettävä alatukivarsi, ja pitkitäinen alatukivarsi. Taakse pitkittäiset säädettävät ja poikittaiset säädettävät - kuten Escort etuvedossa, Fordin Rallikirjan mukaan rakentamaan.
Englannissa käytettiin pedal boxia jonka Ford myös luokitteli ja antoi teko-ohjeet. Ja muistaakseni Mk3 nopea ohjaus sekä kynätolpat.
- northwest
- KV
- Viestit: 832
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Tampere
Itsellä juuri Vammalan-Ollin vinkeillä tehty budjettiCVH.150hv/181nm parhaimmillaan ollut vääntöä,virtasen nokalla ja mekaanisilla nostajilla.Vääntävän siitä saa,tehot tosiaan loppunee tuonne 170 tienoille(kansisepän katselmuksessa todettu) alkuperäisestä kannesta tehtynä.Suunnitelmissa joskus tehdä rajusti muokatulla imupuolella evo-versio
,sekä rullakeinut helpottamaan pyörimistä.

- CLIO
- Viestit: 9
- Liittynyt: 07.10.2004 00:00
- Paikkakunta: HML
Olen ite pähkäilly samaa, tosin on ajatuksia ollu äffään tehä quattro audia tai muuta vastaavaa...
Onko Suomessa luokiteltu mk3 RS Fiestaa, Englannissa kahta versiota 1.8 zetecci tai 2.0Doch 16valve??? Tai sitte ostaa Rallycarsforsale.net Vatasen vanha RS fiesta Kenttiläisenä, alusta ois ainaki kohillaan.
Onko Suomessa luokiteltu mk3 RS Fiestaa, Englannissa kahta versiota 1.8 zetecci tai 2.0Doch 16valve??? Tai sitte ostaa Rallycarsforsale.net Vatasen vanha RS fiesta Kenttiläisenä, alusta ois ainaki kohillaan.

- jjs
- Yleinen
- Viestit: 281
- Liittynyt: 18.06.2004 00:00
Fiesta mk3 muskeliversiot:CLIO kirjoitti:Onko Suomessa luokiteltu mk3 RS Fiestaa, Englannissa kahta versiota 1.8 zetecci tai 2.0Doch 16valve???
-CVH 1,6+ Garrett T2 133hv on RS turbo
-CVH 1,6 ruiskulla 105hv on XR2i
-Zetec 1,8i 105hv on (uudempi) XR2i
-Zetec 1,8i 130hv on RS1800
2-litraista ei tehdas ole tehnyt tai luokitellut.
- henkka_ok
- WRC
- Viestit: 1187
- Liittynyt: 12.01.2005 00:00
Audi Quattro F-ryhmässä saattaa herättää paheksuntaa viimeistään katsastusmiehessä...CLIO kirjoitti:Olen ite pähkäilly samaa, tosin on ajatuksia ollu äffään tehä quattro audia tai muuta vastaavaa...

Onko niin painavasta autosta olennaista etua kaksivetoisena? Audit eivät käsittääkseni ole aikojen saatossa olleet kovinkaan kilpailukykyisiä tai menestyneitä 2-vetokapinoissa...
Toisaalta... vaihtelu virkistää!
Ei taitu!
- Vesuri
- B-junnu
- Viestit: 44
- Liittynyt: 02.03.2005 00:00
- Paikkakunta: Tampere
OPEL ASTRA PARAS !!
Elikkä näyttää siltä että opel on kova sana!!
Elikä tossa on saksan hintoja !!
Opel Astra GSI -94 180 000km Hinta:1600¤
Ford Escort rs2000 -92 154 000km Hinta:1650¤
Ford fiesta XR2I -91 81 000km Hinta:1160¤
Suzuki Swift GTI -94 127 000km Hinta:1700¤
Kaikki sisältää alv:in, mutta ei veroja

Elikä tossa on saksan hintoja !!
Opel Astra GSI -94 180 000km Hinta:1600¤
Ford Escort rs2000 -92 154 000km Hinta:1650¤
Ford fiesta XR2I -91 81 000km Hinta:1160¤
Suzuki Swift GTI -94 127 000km Hinta:1700¤
Kaikki sisältää alv:in, mutta ei veroja


- Vesuri
- B-junnu
- Viestit: 44
- Liittynyt: 02.03.2005 00:00
- Paikkakunta: Tampere
Suzuki Swift !!
Suzuki:ssa on vakiona 101hv(GTI) !!
Niin saako tohon helposti tehoo ja kestääkö ?
Saako 5000¤ rakennettua hyvän ?
Elikkä tossa 5000¤ ei oo viel autoo.
paljonko maksaa kun lampola laittaa ton auton vaihdelaatikon kuoriin suorakytkennän ?(2500¤)
Niin saako tohon helposti tehoo ja kestääkö ?
Saako 5000¤ rakennettua hyvän ?
Elikkä tossa 5000¤ ei oo viel autoo.
paljonko maksaa kun lampola laittaa ton auton vaihdelaatikon kuoriin suorakytkennän ?(2500¤)
- RM-Motorsport
- Viestit: 12
- Liittynyt: 27.12.2004 00:00
- Paikkakunta: Saimaanharju
CVH:n viilauksesta
Kukas tää "Vammalan-Olli" on? En ole kuullutkaan.northwest kirjoitti:Itsellä juuri Vammalan-Ollin vinkeillä tehty budjettiCVH.150hv/181nm parhaimmillaan ollut vääntöä,virtasen nokalla ja mekaanisilla nostajilla.Vääntävän siitä saa,tehot tosiaan loppunee tuonne 170 tienoille(kansisepän katselmuksessa todettu) alkuperäisestä kannesta tehtynä.Suunnitelmissa joskus tehdä rajusti muokatulla imupuolella evo-versio,sekä rullakeinut helpottamaan pyörimistä.
- fiestamies
- Viestit: 9
- Liittynyt: 18.09.2004 00:00
- Paikkakunta: Tornio
Ford fiesta
Minulla myös aikoinaan Ollin tekemä moottori.Mutta nyt asuinpaikka kunnallani erään henkilön kaivamalla kannella ja muutenkin virittämallä tehoa 160hv
vääntö 175nm.Fiesta mk3 kori jo valmiina.Syksyyn mennessä nähdään saadaanko äffäläinen kisakuntoon.
vääntö 175nm.Fiesta mk3 kori jo valmiina.Syksyyn mennessä nähdään saadaanko äffäläinen kisakuntoon.
- Kartanlukija
- KV
- Viestit: 477
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Esilletuoduista vaihtoehdoista näkemykseni ja epäilykseni asiasta on, että Escortista tai Astrasta on selvästi paremmat mahdollisuudet saada kilpailukykyinen auto omaan luokkaansa ( ralli/ f-ryhmä ??).
Astroja on tullut tän vuoden Cuppiin jo useita ja likimain n-ryhmäläisillä vedetään jo kärkivauhtia.
Astroja on tullut tän vuoden Cuppiin jo useita ja likimain n-ryhmäläisillä vedetään jo kärkivauhtia.
- CLIO
- Viestit: 9
- Liittynyt: 07.10.2004 00:00
- Paikkakunta: HML
Audi Quattro F-ryhmässä saattaa herättää paheksuntaa viimeistään katsastusmiehessä... 
Onko niin painavasta autosta olennaista etua kaksivetoisena? Audit eivät käsittääkseni ole aikojen saatossa olleet kovinkaan kilpailukykyisiä tai menestyneitä 2-vetokapinoissa...
Toisaalta... vaihtelu virkistää![/quote]
Jos olis ylimäärästä rahaa ja pokkaa toteuttaa noinkin pervessi idea niin tekis UR Quatrosta takavetosen ja köröttelis sillä. S2ja UR sais olla 30kg kevyempi kun uudempi M3, mutta samoille tehoille ei ole mitään asiaa. Sitten olis ihmettelemistä esim minkä laatikon senne sais...
Mut kyl huomio arvoo pitäs saada jos olis joku vähän erikoisempi auto millä ei välttämättä kehtais ajaa...

Onko niin painavasta autosta olennaista etua kaksivetoisena? Audit eivät käsittääkseni ole aikojen saatossa olleet kovinkaan kilpailukykyisiä tai menestyneitä 2-vetokapinoissa...
Toisaalta... vaihtelu virkistää![/quote]
Jos olis ylimäärästä rahaa ja pokkaa toteuttaa noinkin pervessi idea niin tekis UR Quatrosta takavetosen ja köröttelis sillä. S2ja UR sais olla 30kg kevyempi kun uudempi M3, mutta samoille tehoille ei ole mitään asiaa. Sitten olis ihmettelemistä esim minkä laatikon senne sais...
Mut kyl huomio arvoo pitäs saada jos olis joku vähän erikoisempi auto millä ei välttämättä kehtais ajaa...
