Ladan koneen alakerta
- VAZ-rallye
- A-Junnu
- Viestit: 54
- Liittynyt: 14.07.2004 00:00
Ladan koneen alakerta
Tarkoitus olisi rakentaa 1600 takaveto-Ladan kestävä koneen alakerta.Tarvittaisiin tietoa sopivista männistä, kiertokangista ym. vinkeistä hinta/hankitapaikkojenkin suhteen.
- vilerace
- Yleinen
- Viestit: 193
- Liittynyt: 05.11.2004 00:00
larppa
Ladan vakioalakerta kestää kyllä hyvin!
1300 remmikoneen männissä on venttiilikolot (helppo isontaa jos tarvis)
valmiina ja lohkosta pois nii et mäntä tulee tasalle ni saa paukkuja!
Tietysti jos ihan huipputehoja haetaa ni tarvii tehä isompia muutoksia...
1300 remmikoneen männissä on venttiilikolot (helppo isontaa jos tarvis)
valmiina ja lohkosta pois nii et mäntä tulee tasalle ni saa paukkuja!
Tietysti jos ihan huipputehoja haetaa ni tarvii tehä isompia muutoksia...
-
- KV
- Viestit: 417
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jokioinen
- pete1
- WRC
- Viestit: 992
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
- Viesti:
Mielestäni vakio alakerta, kunnon tasapainatuksilla kestää suhteellisen hyvin.Mutta jos alat "hiposteleen" niin saahan niitä billet mäntiä mitta tilaustyönä ja h-profiili kankia, nehän sinne parhaat olis mutta kohtuullisen arvokkaat.
Lappu lattiaan ja NIMI LEHTEEN... www.kortesuo.com
-
- KV
- Viestit: 417
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jokioinen
No kertokaahan miten tuo tasapainoitus auttaa kun alkuperäinen mäntä hajoaa siitä männäntapin alapuolelta? Eli alhaalta katsottuna männäntappi näkyy koko matkalta juuri ennenkuin veivi kurkkaa kyljestä.
Tuollaseen männän hajoamiseen vaikuttaa kaikista eniten kierrokset eli mitä enemmän kierroksia niin sitä suurempi hidastuvuus kuun mäntä tulee yläkuolokohtaan ja sitten se alkaa halkeilemaan.
Mahlen ladaan tarkoitetuista männistä taas lähtee männän laet irti(ainakin joistakin versioista) ja taas on lohkon osia ja veivejä pitkin tietä...
Mulla on itellä ollut kaksi huolella tehtyä konetta ja molemmista on lentänyt veivi tielle, vaikka olen pyrkinyt pitämään kierrokset alle 7500 mahdollisimman paljon. Nyt on alakerta mistä on vaan tasosta pois 2105 männät ja se on kestänyt ihmeen hyvin. Olen tuolla nyt jonkinverran ajanut ja ajatuksella että paskanko väliä kun ei mitään ihmeellistä ole sinne rakenneltukaan, eli kierroksia vain paljon koneeseen ja menoksi...
Eli jos haluaa toimivan niin vähintään kisamännät. Loppujen lopuksi jos niillä saa koneen kestämään vähänkään enemmän niin säästöä tulee kun ei tarvii metsästää toista lohkoa, tehdä kantta uusiksi, tasapainottaa joka kerta yms.
Lohkonahan ei sitten kannata käyttää 2103 l. 1500 konetta koska seinämäpaksuudet menee liian ohueksi ja kuluminen on huomattavasti nopeampaa. 2106 lohko on alle 1600 koneena huomattavasti paksummilla seinämillä ja seinämät ei mene niin veteliksi. Jos joku haluaa täälläkin kinata seinämän paksuuksista, niin voi tulla meille talliin mittailemaan niitä...
Tuollaseen männän hajoamiseen vaikuttaa kaikista eniten kierrokset eli mitä enemmän kierroksia niin sitä suurempi hidastuvuus kuun mäntä tulee yläkuolokohtaan ja sitten se alkaa halkeilemaan.
Mahlen ladaan tarkoitetuista männistä taas lähtee männän laet irti(ainakin joistakin versioista) ja taas on lohkon osia ja veivejä pitkin tietä...
Mulla on itellä ollut kaksi huolella tehtyä konetta ja molemmista on lentänyt veivi tielle, vaikka olen pyrkinyt pitämään kierrokset alle 7500 mahdollisimman paljon. Nyt on alakerta mistä on vaan tasosta pois 2105 männät ja se on kestänyt ihmeen hyvin. Olen tuolla nyt jonkinverran ajanut ja ajatuksella että paskanko väliä kun ei mitään ihmeellistä ole sinne rakenneltukaan, eli kierroksia vain paljon koneeseen ja menoksi...
Eli jos haluaa toimivan niin vähintään kisamännät. Loppujen lopuksi jos niillä saa koneen kestämään vähänkään enemmän niin säästöä tulee kun ei tarvii metsästää toista lohkoa, tehdä kantta uusiksi, tasapainottaa joka kerta yms.
Lohkonahan ei sitten kannata käyttää 2103 l. 1500 konetta koska seinämäpaksuudet menee liian ohueksi ja kuluminen on huomattavasti nopeampaa. 2106 lohko on alle 1600 koneena huomattavasti paksummilla seinämillä ja seinämät ei mene niin veteliksi. Jos joku haluaa täälläkin kinata seinämän paksuuksista, niin voi tulla meille talliin mittailemaan niitä...
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Vakiokipolla :D
- VAZ-rallye
- A-Junnu
- Viestit: 54
- Liittynyt: 14.07.2004 00:00