kentti ja 244 nenä
- nortonmanx
- B-junnu

- Viestit: 22
- Liittynyt: 07.10.2008 00:00
kentti ja 244 nenä
morosta, ajattelin vaihtaa bcf2:sen hiukan ruudikkaampaan nenään. vaatiiko kent camsin 234 tai 244 mäntien koneistusta venojen kohdalta? kent camsin mukaan mäntiä pitää kairata 2,54mm. jostain brittifoorumista taasen luin että 234 menee heittämällä mutta 244 pitää koneistaa. onko tiatoo? onko tuplajousi pakollinen jos konetta ajaa suht säntillisesti eikä revittele yli 7000 varvin "kovin usein" =)?
-
teemupelli
- B-junnu

- Viestit: 30
- Liittynyt: 02.02.2006 00:00
mä ainakin heitin 244 nokalla vesilintua... ja teetin virtasen maurilla 7:kan.
se ongelma kentissä on siinä et se ei kärsi kauheesti aukioloo ja 244 sitä on liikaa.. eli perus sääntö on paljon asteita vähän nostoo ja nokkien välinen kulma 5 astetta. sillä rupee naulalaatikko pelaan jos on muut paikat kunnossa. tietysti jos sulla on iso alakerta 84---> ja pieni venttiili niin sit asia on eri :D
se ongelma kentissä on siinä et se ei kärsi kauheesti aukioloo ja 244 sitä on liikaa.. eli perus sääntö on paljon asteita vähän nostoo ja nokkien välinen kulma 5 astetta. sillä rupee naulalaatikko pelaan jos on muut paikat kunnossa. tietysti jos sulla on iso alakerta 84---> ja pieni venttiili niin sit asia on eri :D
- nortonmanx
- B-junnu

- Viestit: 22
- Liittynyt: 07.10.2008 00:00
ok! noi "modernit" nenät on kaikki isoilla nostoilla verrattuna "vanhoihin" cossun nokkiin jotka on isolla overlapilla. menee tietty vähemmän pensaa... tuntuu vaan et lähes kaikilla on tuo 244 koneessa... nyt oon rymistelly lankkukanella, isot venat, 1300 männät, kevennetty vauhtipyörä, bcf2 ja DGV. hyllyssä uottaa tuplawebrut. meneehän se noinkin mut eipä siinä paljoa satasta enempää hevosia ole...
- nortonmanx
- B-junnu

- Viestit: 22
- Liittynyt: 07.10.2008 00:00
taitaa muuten löytyä hyllystä vielä yks gt-motorin hioma nokka. pitääpä tarkistaa... se oli kiinni aikoinaa kentissä ennenku pata laukesi ja sillä kyllä lauloi hienosti kun kierrokset meni yli 4000 varvin... jostain kumman syystä laitoin sitten bcf2:sen ja meno lopahti ku kanan lento... täytyy illalla kaivaa se nokka esiin ja soittaa gt-motoriin mitkä ne arvot siinä mahtaa olla...
- nortonmanx
- B-junnu

- Viestit: 22
- Liittynyt: 07.10.2008 00:00
- Wee
- B-junnu

- Viestit: 21
- Liittynyt: 21.07.2005 00:00
234 nokka + pari muuta kysymystä
Eli oliko tarpeen yleensä kairata kantta KC 234 nokan tuplajousille passeliksi ts. upottaa jousia syvemmälle? Mäntinä tasapäät ja palotilakansi, jota ei siivutettu eikä lohkoakaan plaanattu.
Ja yleensäkin onko tarvetta välttämättä käyttää tuplajousia katukäytössä? Ja missä viritysasteessa/käyttötarkoitukseesa (katu/kilpa) käytätte vankempia (teräksisiä) keinuvipupukkeja ja holkkeja keinuvipupukiston jousien sijaan??
Ja yleensäkin onko tarvetta välttämättä käyttää tuplajousia katukäytössä? Ja missä viritysasteessa/käyttötarkoitukseesa (katu/kilpa) käytätte vankempia (teräksisiä) keinuvipupukkeja ja holkkeja keinuvipupukiston jousien sijaan??
- nortonmanx
- B-junnu

- Viestit: 22
- Liittynyt: 07.10.2008 00:00
Re: 234 nokka + pari muuta kysymystä
joo tää muakin kiinnostaa. tosin tuplajousiin on kaiketi helppo vastata sikäli että mitä enemmän kierroksia sitä suurempi riski et venttiili alkaa kantaa. eli mikäli pitää varvit suht järkevissä rajoissa (-7000) ei tuplajousia tarvinne?
- HBRteam
- KV

- Viestit: 329
- Liittynyt: 14.06.2004 00:00
minä ajoin aina 244 nenällä kun oli kentti
myin koneen sitten kaverille ja laitoin siihen
bp 300 316 11.66 nostolla jos en ihan väärin muista tilasin rally racesta ja täytyy sanoa että olis jo alkujaankin pitäny olla se toinen nokka eikä 244.
alakerta oli anglian tasapäät kansi kuuranteen 40 weberit yms
kyllä kieku tolla toisella nokalla!!!!
myin koneen sitten kaverille ja laitoin siihen
bp 300 316 11.66 nostolla jos en ihan väärin muista tilasin rally racesta ja täytyy sanoa että olis jo alkujaankin pitäny olla se toinen nokka eikä 244.
alakerta oli anglian tasapäät kansi kuuranteen 40 weberit yms
kyllä kieku tolla toisella nokalla!!!!
- _janne_
- A-Junnu

- Viestit: 111
- Liittynyt: 20.06.2007 00:00
Re: kentti ja 244 nenä
Niin miten on paljonko mäntiä kolottava lisää kun 244 nenä. 1600 kentti jossa 1300 männät?