apua kaivattais!
- juunas2
- A-Junnu

- Viestit: 56
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
apua kaivattais!
Kyseessä on 1.6 ohc.Tällä hetkellä vakio 81,32 männillä ja 76,95 iskulla. Kertokaa mitä mäntiä ja kankia olette käyttänneet? Ja missä olisi hyviä koneistamoita missä osattaisiin tommoinen kansi ja lohko koneistaa?
- juunas2
- A-Junnu

- Viestit: 56
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: apua kaivattais!
Ei vissiin omat hilut paljo keventelyitä kestä?
- jjs
- Yleinen

- Viestit: 281
- Liittynyt: 18.06.2004 00:00
Re: apua kaivattais!
Mihin käyttöön tuo on menossa?
Mittojen perusteella kyseessä on 1,6 E-max moottori jolla ei hirveästi ole potentiaalia kisakäytössä (eikä luokiteltuja koreja) joten vähiin on jäänyt(?) niiden laittelu, ainakin rallipuolella.
Isku tuossa on sama kuin 2-litraisessa, ja lohkon korkeus joten veivejä siltä rintamalta voinee lähteä etsimään (Eagle, Crower, PO).
Kansi on E-maxeissa ns. laihaseosmallia, ja työstökohteena haastava.
Mittojen perusteella kyseessä on 1,6 E-max moottori jolla ei hirveästi ole potentiaalia kisakäytössä (eikä luokiteltuja koreja) joten vähiin on jäänyt(?) niiden laittelu, ainakin rallipuolella.
Isku tuossa on sama kuin 2-litraisessa, ja lohkon korkeus joten veivejä siltä rintamalta voinee lähteä etsimään (Eagle, Crower, PO).
Kansi on E-maxeissa ns. laihaseosmallia, ja työstökohteena haastava.
- juunas2
- A-Junnu

- Viestit: 56
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: apua kaivattais!
165 lohko on kyseessä, en tiedä että onko sitte e-max.?
- jjs
- Yleinen

- Viestit: 281
- Liittynyt: 18.06.2004 00:00
Re: apua kaivattais!
Perinteisen 1,6 OHC:n isku on n. 66 mm ja poraus 87,7 mm.
Tämä moottori löytyy mm. Escort mk2 (RS Mexico mk2), Capri mk1B 1600GT, Capri mk2, Cortina mk3 1600GT, ja liudassa muita Taunuksia.
Rallissa ei muuta 1,6 ohc -moottoria saa mk2 Escossa käyttää.
165 -lohko (8/84 ja uudemmat) on 1,6 E-max, samoin edeltäjä 164 (8/83-7/84). Molemmat täsmäävät antamiisi mittoihin.
Kansi on erilainen valultaan, ja pienempi pakoventtiileiltään kuin "perus 1,6" -kansi josta on tehty hyviä kisakansia.
E-max kannesta en ole kuullut tehdyn.
Tämä moottori löytyy mm. Escort mk2 (RS Mexico mk2), Capri mk1B 1600GT, Capri mk2, Cortina mk3 1600GT, ja liudassa muita Taunuksia.
Rallissa ei muuta 1,6 ohc -moottoria saa mk2 Escossa käyttää.
165 -lohko (8/84 ja uudemmat) on 1,6 E-max, samoin edeltäjä 164 (8/83-7/84). Molemmat täsmäävät antamiisi mittoihin.
Kansi on erilainen valultaan, ja pienempi pakoventtiileiltään kuin "perus 1,6" -kansi josta on tehty hyviä kisakansia.
E-max kannesta en ole kuullut tehdyn.
- juunas2
- A-Junnu

- Viestit: 56
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: apua kaivattais!
Kyse ei ole laittaa tuota konetta ralliin tai rallisprinttiin, mutta potkua olis kiva silti saada pitämällä vaparina. Kai tuosta koneesta jotakin lukuja pihalle saa?
- jake74
- Yleinen

- Viestit: 174
- Liittynyt: 04.03.2007 00:00
- Paikkakunta: ii/haukipudas
Re: apua kaivattais!
saa varmaa ku nakaat e-maxin kannen roskii ja laitat normi ohc kannen jos sen onnistuu laittaa tuohon lohkoon ja noilla männillä.juunas2 kirjoitti: Kai tuosta koneesta jotakin lukuja pihalle saa?
- juunas2
- A-Junnu

- Viestit: 56
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: apua kaivattais!
Ilmeisesti normi 1,6 kansi ja 2,0 kansi sopii tuohon lohkoon?
- jjs
- Yleinen

- Viestit: 281
- Liittynyt: 18.06.2004 00:00
Re: apua kaivattais!
Perinteinen 1,6 tai 2,0 kansi sopii pultti- ja sylinterijakonsa yms. puolesta, mutta poraus on e-maxissa yli 6 mm pienempi kuin normi 1,6:ssa ja yli 9 mm pienempi kuin 2-litraisessa. Venttiilikoolla ei pääse herkuttelemaan.
Jo vakiolla taunus 1,6 -kannella palotila menee lohkon päälle.
Pitkä isku ja pienet tilat venttiileille; ei lupaa huimia tuloksia :)
Jo vakiolla taunus 1,6 -kannella palotila menee lohkon päälle.
Pitkä isku ja pienet tilat venttiileille; ei lupaa huimia tuloksia :)