kannen koneistus ja nokan valinta?

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
marko333
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 102
Liittynyt: 12.08.2004 00:00
Viesti:

kannen koneistus ja nokan valinta?

Viesti Kirjoittaja marko333 » 17.03.2005 21:12

elikkä fordin ohc:n kannen ajattelin teettää ja toivoisin kuulevani missä se kannattaa tehdä ja mitä paikkaa kannattaa välttää !! myöskin nokan valinta edessä eli kumman laittaisitte rullanokan vai perinteisen ? alakertana 92 wiseco, eaglen veivit...

Avatar
Tony
Yleinen
Yleinen
Viestit: 162
Liittynyt: 06.10.2004 00:00
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: kannen koneistus ja nokan valinta?

Viesti Kirjoittaja Tony » 17.03.2005 22:50

marko333 kirjoitti:... ja toivoisin kuulevani missä se kannattaa tehdä ja mitä paikkaa kannattaa välttää !!
Anteeksi suuresti OT, mutta olisiko mahdollista saada ralli.netin foorumiin pysyvä topic, jossa olisi vinkkejä ja mielipiteitä eri paikoista ja firmoista, jotka tekevät ralliautoihin liittyviä juttuja, kone, kori, alusta jne. Sellaisesta olisi hyötyä uusille harrastajille ja vanhoillekin! Tietäisi vähän missä kannattaisi teettää ja missä ei.

Jatkakaa! :lol:

toni791
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 121
Liittynyt: 02.06.2004 00:00
Viesti:

Re: kannen koneistus ja nokan valinta?

Viesti Kirjoittaja toni791 » 18.03.2005 12:30

marko333 kirjoitti:elikkä fordin ohc:n kannen ajattelin teettää ja toivoisin kuulevani missä se kannattaa tehdä ja mitä paikkaa kannattaa välttää !! myöskin nokan valinta edessä eli kumman laittaisitte rullanokan vai perinteisen ? alakertana 92 wiseco, eaglen veivit...
rullanokka kalliimpi vaihto ehto,mut parempi...itellä tavllinen,hyvin on silläkin kerenny:tekijänä TIETENKIN MYLLÄRIN ESA KOUVOLASTA!

MRT
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 110
Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Paikkakunta: Billnäs

Re: kannen koneistus ja nokan valinta?

Viesti Kirjoittaja MRT » 18.03.2005 17:44

marko333 kirjoitti:elikkä fordin ohc:n kannen ajattelin teettää ja toivoisin kuulevani missä se kannattaa tehdä ja mitä paikkaa kannattaa välttää !! myöskin nokan valinta edessä eli kumman laittaisitte rullanokan vai perinteisen ? alakertana 92 wiseco, eaglen veivit...
Pistin sulle YV:n

Avatar
ProStreet
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 52
Liittynyt: 13.09.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet » 18.03.2005 21:18

Fordc OHC RF + laahainnokka + pitkät laahainseuraajat + jäykät jouset on edullisempi rakentaa

esim

Cat Cams Ford OHC 1,6/2,0 nokka-akselit
viritys- ja kilpakäyttöön

partnr.
duration
duration
maximum lift
lift at TDC
parts
application

[data link]
[0.1mm+cl]
[1.0mm+cl]
[cl=0]
[cl=0]
[-]
[-]

2280300
265 / 271°
222 / 232°
9.55 / 10.15mm
1.70 / 2.20mm
O.E.M.
MECH: sport

2280301
265 / 277°
229 / 240°
10.30 / 10.95mm
2.10 / 2.55mm
O.E.M.
MECH: sport

2280347
277 / 277°
240 / 240°
10.95 / 10.95mm
2.35 / 2.35mm
O.E.M.
MECH: sport

2280305
300 / 295°
253 / 251°
10.90 / 10.90mm
3.30 / 3.25mm
O.E.M.
MECH: rally & race

2280311
305 / 304°
258 / 258°
12.80 / 12.75mm
3.35 / 3.25mm
custom
MECH: rally & race

2280312
308 / 309°
266 / 266°
12.65 / 12.65mm
4.40 / 4.25mm
custom
MECH: rally & race

2280324
316 / 318°
274 / 275°
13.30 / 13.40mm
4.70 / 4.60mm
custom
MECH: rally & race

2280359
312 / 312°
271 / 271°
12.10 / 12.10mm
5.00 / 5.00mm
custom
MECH: rally & race

2280357
323 / 318°
283 / 275°
13.90 / 13.45mm
5.35 / 4.65mm
custom
MECH: rally & race

2280313
323 / 323°
283 / 283°
13.90 / 13.90mm
5.35 / 5.25mm
custom
MECH: rally & race

custom grinds are available on request

---------------------------------------------------------------

Ford OHC RF + rullanokka + rullaseuraajat + titaaniretainerit + vielä jäykemmät jouset + pitkät venttiilit on kalliimpi rakentaa mutta tuottaa noin 10Nm enemmän vääntöä keskikierroksilla

siis jos varaa on niin aina rullanokka

esim

Cat Cams

292(260)/14,83mm/108

300(268)/15,44mm/106

Avatar
marko333
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 102
Liittynyt: 12.08.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja marko333 » 18.03.2005 21:49

eli siis rullanokka parempi. mikäs nokka siihen sitte laitetaan ? JA MIKÄ TÄRKEINTÄ et kukas sen kannen tekee ? onko kellään kokemuksia pohto:n kansista ? auto on f-ryhmäläinen escortti ja kaikki vimosen päälle PAITSI kansi on p***eestä

PasiR
Yleinen
Yleinen
Viestit: 176
Liittynyt: 13.07.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja PasiR » 18.03.2005 23:07

vahva "huhu" kertoo että mattilan sakke ymmärtää riihimäellä fordinkin päälle..

Avatar
Saranarasva
KV
KV
Viestit: 361
Liittynyt: 23.07.2004 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saranarasva » 19.03.2005 09:04

Suosittelen lämpimästi Hauholaista yritystä C.A.R Sarkkola Oy
Puh: 0400-122017
Sieltä löytyy tehodynamometripalvelut, Perfect power moottorin ohjaimet ym alaan liittyvät palvelut.
Erikoisosaamisena Fordin kannet

Avatar
ProStreet
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 52
Liittynyt: 13.09.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet » 21.03.2005 11:27

marko333 kirjoitti:eli siis rullanokka parempi. mikäs nokka siihen sitte laitetaan ?

Cat Cams 300 on suosituin rullanokka

Cat Cams 292 on vääntävämpi sellaista hakevalle

-----------------

ko nokkia on myyty myös Crane Cams nimellä 90-luvun lopussa

Avatar
marko333
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 102
Liittynyt: 12.08.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja marko333 » 21.03.2005 20:09

eli tehkäämme rullanokka kansi, cat cams 300 rullanokalla kaikkine hilpetööreineen ! MUTTA (aina on jokin mutta) kukas tommosen kannen tekisi ? kannen tekijöitä tuntuu olevan joka kylässä useampikin mutta kuka sen tekee hyvin ? ne kenellä on omakohtaisia kokemuksia niin avautukaapas vähän ja tuhrustakkee jotain tänne :o

Avatar
marko333
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 102
Liittynyt: 12.08.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja marko333 » 12.05.2005 22:09

kansi on tehty ja sen teki esatechin Esa Silvennoinen ja tuli pirun hyvä !! rullanokallinen tehtiin ja esa hoiti kaikki alusta loppuun suosittelen kaikille :lol:

Avatar
HBRteam
KV
KV
Viestit: 329
Liittynyt: 14.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja HBRteam » 13.05.2005 17:24

marko333 kirjoitti:kansi on tehty ja sen teki esatechin Esa Silvennoinen ja tuli pirun hyvä !! rullanokallinen tehtiin ja esa hoiti kaikki alusta loppuun suosittelen kaikille :lol:
hehe.ja kauankos kestää??ja niistä sen teho penkin tehoista voi ottaa sitte aika reilusti pois.käy huvikses Malinin penkissä ja sitte sano tuliko hyvä.mitähän se esan penkki mahtoi näyttää??ei pahalla mut sivusta seuranneena kun yks tuttu on hänen tekemällä moottorilla yrittäny ajaa..

Vastaa Viestiin