kannen koneistus ja nokan valinta?
- marko333
- A-Junnu
- Viestit: 102
- Liittynyt: 12.08.2004 00:00
- Viesti:
kannen koneistus ja nokan valinta?
elikkä fordin ohc:n kannen ajattelin teettää ja toivoisin kuulevani missä se kannattaa tehdä ja mitä paikkaa kannattaa välttää !! myöskin nokan valinta edessä eli kumman laittaisitte rullanokan vai perinteisen ? alakertana 92 wiseco, eaglen veivit...
- Tony
- Yleinen
- Viestit: 162
- Liittynyt: 06.10.2004 00:00
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: kannen koneistus ja nokan valinta?
Anteeksi suuresti OT, mutta olisiko mahdollista saada ralli.netin foorumiin pysyvä topic, jossa olisi vinkkejä ja mielipiteitä eri paikoista ja firmoista, jotka tekevät ralliautoihin liittyviä juttuja, kone, kori, alusta jne. Sellaisesta olisi hyötyä uusille harrastajille ja vanhoillekin! Tietäisi vähän missä kannattaisi teettää ja missä ei.marko333 kirjoitti:... ja toivoisin kuulevani missä se kannattaa tehdä ja mitä paikkaa kannattaa välttää !!
Jatkakaa!

-
- A-Junnu
- Viestit: 121
- Liittynyt: 02.06.2004 00:00
- Viesti:
Re: kannen koneistus ja nokan valinta?
rullanokka kalliimpi vaihto ehto,mut parempi...itellä tavllinen,hyvin on silläkin kerenny:tekijänä TIETENKIN MYLLÄRIN ESA KOUVOLASTA!marko333 kirjoitti:elikkä fordin ohc:n kannen ajattelin teettää ja toivoisin kuulevani missä se kannattaa tehdä ja mitä paikkaa kannattaa välttää !! myöskin nokan valinta edessä eli kumman laittaisitte rullanokan vai perinteisen ? alakertana 92 wiseco, eaglen veivit...
-
- A-Junnu
- Viestit: 110
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Billnäs
Re: kannen koneistus ja nokan valinta?
Pistin sulle YV:nmarko333 kirjoitti:elikkä fordin ohc:n kannen ajattelin teettää ja toivoisin kuulevani missä se kannattaa tehdä ja mitä paikkaa kannattaa välttää !! myöskin nokan valinta edessä eli kumman laittaisitte rullanokan vai perinteisen ? alakertana 92 wiseco, eaglen veivit...
- ProStreet
- A-Junnu
- Viestit: 52
- Liittynyt: 13.09.2004 00:00
- Viesti:
Fordc OHC RF + laahainnokka + pitkät laahainseuraajat + jäykät jouset on edullisempi rakentaa
esim
Cat Cams Ford OHC 1,6/2,0 nokka-akselit
viritys- ja kilpakäyttöön
partnr.
duration
duration
maximum lift
lift at TDC
parts
application
[data link]
[0.1mm+cl]
[1.0mm+cl]
[cl=0]
[cl=0]
[-]
[-]
2280300
265 / 271°
222 / 232°
9.55 / 10.15mm
1.70 / 2.20mm
O.E.M.
MECH: sport
2280301
265 / 277°
229 / 240°
10.30 / 10.95mm
2.10 / 2.55mm
O.E.M.
MECH: sport
2280347
277 / 277°
240 / 240°
10.95 / 10.95mm
2.35 / 2.35mm
O.E.M.
MECH: sport
2280305
300 / 295°
253 / 251°
10.90 / 10.90mm
3.30 / 3.25mm
O.E.M.
MECH: rally & race
2280311
305 / 304°
258 / 258°
12.80 / 12.75mm
3.35 / 3.25mm
custom
MECH: rally & race
2280312
308 / 309°
266 / 266°
12.65 / 12.65mm
4.40 / 4.25mm
custom
MECH: rally & race
2280324
316 / 318°
274 / 275°
13.30 / 13.40mm
4.70 / 4.60mm
custom
MECH: rally & race
2280359
312 / 312°
271 / 271°
12.10 / 12.10mm
5.00 / 5.00mm
custom
MECH: rally & race
2280357
323 / 318°
283 / 275°
13.90 / 13.45mm
5.35 / 4.65mm
custom
MECH: rally & race
2280313
323 / 323°
283 / 283°
13.90 / 13.90mm
5.35 / 5.25mm
custom
MECH: rally & race
custom grinds are available on request
---------------------------------------------------------------
Ford OHC RF + rullanokka + rullaseuraajat + titaaniretainerit + vielä jäykemmät jouset + pitkät venttiilit on kalliimpi rakentaa mutta tuottaa noin 10Nm enemmän vääntöä keskikierroksilla
siis jos varaa on niin aina rullanokka
esim
Cat Cams
292(260)/14,83mm/108
300(268)/15,44mm/106
esim
Cat Cams Ford OHC 1,6/2,0 nokka-akselit
viritys- ja kilpakäyttöön
partnr.
duration
duration
maximum lift
lift at TDC
parts
application
[data link]
[0.1mm+cl]
[1.0mm+cl]
[cl=0]
[cl=0]
[-]
[-]
2280300
265 / 271°
222 / 232°
9.55 / 10.15mm
1.70 / 2.20mm
O.E.M.
MECH: sport
2280301
265 / 277°
229 / 240°
10.30 / 10.95mm
2.10 / 2.55mm
O.E.M.
MECH: sport
2280347
277 / 277°
240 / 240°
10.95 / 10.95mm
2.35 / 2.35mm
O.E.M.
MECH: sport
2280305
300 / 295°
253 / 251°
10.90 / 10.90mm
3.30 / 3.25mm
O.E.M.
MECH: rally & race
2280311
305 / 304°
258 / 258°
12.80 / 12.75mm
3.35 / 3.25mm
custom
MECH: rally & race
2280312
308 / 309°
266 / 266°
12.65 / 12.65mm
4.40 / 4.25mm
custom
MECH: rally & race
2280324
316 / 318°
274 / 275°
13.30 / 13.40mm
4.70 / 4.60mm
custom
MECH: rally & race
2280359
312 / 312°
271 / 271°
12.10 / 12.10mm
5.00 / 5.00mm
custom
MECH: rally & race
2280357
323 / 318°
283 / 275°
13.90 / 13.45mm
5.35 / 4.65mm
custom
MECH: rally & race
2280313
323 / 323°
283 / 283°
13.90 / 13.90mm
5.35 / 5.25mm
custom
MECH: rally & race
custom grinds are available on request
---------------------------------------------------------------
Ford OHC RF + rullanokka + rullaseuraajat + titaaniretainerit + vielä jäykemmät jouset + pitkät venttiilit on kalliimpi rakentaa mutta tuottaa noin 10Nm enemmän vääntöä keskikierroksilla
siis jos varaa on niin aina rullanokka
esim
Cat Cams
292(260)/14,83mm/108
300(268)/15,44mm/106
- marko333
- A-Junnu
- Viestit: 102
- Liittynyt: 12.08.2004 00:00
- Viesti:
- Saranarasva
- KV
- Viestit: 361
- Liittynyt: 23.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
- ProStreet
- A-Junnu
- Viestit: 52
- Liittynyt: 13.09.2004 00:00
- Viesti:
- marko333
- A-Junnu
- Viestit: 102
- Liittynyt: 12.08.2004 00:00
- Viesti:
eli tehkäämme rullanokka kansi, cat cams 300 rullanokalla kaikkine hilpetööreineen ! MUTTA (aina on jokin mutta) kukas tommosen kannen tekisi ? kannen tekijöitä tuntuu olevan joka kylässä useampikin mutta kuka sen tekee hyvin ? ne kenellä on omakohtaisia kokemuksia niin avautukaapas vähän ja tuhrustakkee jotain tänne :o
- marko333
- A-Junnu
- Viestit: 102
- Liittynyt: 12.08.2004 00:00
- Viesti:
- HBRteam
- KV
- Viestit: 329
- Liittynyt: 14.06.2004 00:00
hehe.ja kauankos kestää??ja niistä sen teho penkin tehoista voi ottaa sitte aika reilusti pois.käy huvikses Malinin penkissä ja sitte sano tuliko hyvä.mitähän se esan penkki mahtoi näyttää??ei pahalla mut sivusta seuranneena kun yks tuttu on hänen tekemällä moottorilla yrittäny ajaa..marko333 kirjoitti:kansi on tehty ja sen teki esatechin Esa Silvennoinen ja tuli pirun hyvä !! rullanokallinen tehtiin ja esa hoiti kaikki alusta loppuun suosittelen kaikille