bmw kytkin luistaa

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
asfk
B-junnu
B-junnu
Viestit: 30
Liittynyt: 13.07.2005 00:00

bmw kytkin luistaa

Viesti Kirjoittaja asfk » 25.09.2011 17:49

joo eli auto bmw 325 e36 teräs vauhtipyörä 4 lapanen sintteri levy sach kisa asetelma. vaihdettu kampiakselin ja laatikon kytkin akselin stefa mut silti kun on ajanu pitempää alkaa luistaa ???? voiko kytkin akselin pää laakeri olla nii väljä että vuotaa sen stefasta öljyä vaikka on uusi ??

ukir85
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 98
Liittynyt: 23.08.2004 00:00

Re: bmw kytkin luistaa

Viesti Kirjoittaja ukir85 » 25.09.2011 21:17

No onko se kytkin sit öljyssä kun sen purkaa? Jos ei niin, ei se luistaminen öljystä johdu. Jos oljy on syypää, niin vauhtipyörässä pitäisi näkyä sinisiä palojälkiäkin, jotka on niin kovia, että nitä ei sorvaamalla saa pois. Onkohan asetelman väännönkesto tarpeeksi suuri?

Vieras

Re: bmw kytkin luistaa

Viesti Kirjoittaja Vieras » 25.09.2011 23:57

ei se muuten luista, sinne pääsee öljyy jostain. öljyn pääsy on aika helppo paikallistaa, mitä suuremmalla todennäkösyydellä se öljy tulee laatikosta. eli stefat vaihtoo ja kovaa ajoo :)

Avatar
jaki
Yleinen
Yleinen
Viestit: 197
Liittynyt: 23.08.2005 00:00

Re: bmw kytkin luistaa

Viesti Kirjoittaja jaki » 26.09.2011 08:13

Mites laatikon huohotus? Jos kovasti tukossa, silloinhan voi puskea ihan mistä vaan.

Avatar
asfk
B-junnu
B-junnu
Viestit: 30
Liittynyt: 13.07.2005 00:00

Re: bmw kytkin luistaa

Viesti Kirjoittaja asfk » 26.09.2011 11:28

joo täytynee ottaa taas laatikko pois ja vaihtaa stefa mistäs toi zf laatikko huohottaa ?? ja minkä paksuinen noitten sintteri palojen kuuluisi olla ton sachsin asetelman kanssa ?

Avatar
jaki
Yleinen
Yleinen
Viestit: 197
Liittynyt: 23.08.2005 00:00

Re: bmw kytkin luistaa

Viesti Kirjoittaja jaki » 26.09.2011 12:49

asfk kirjoitti:mistäs toi zf laatikko huohottaa ??
Sitä laatikon päältä tietysti 8)
Ainakin Getrag:ssa on sellainen "hatun" näköinen venttiili. Sen kyllä huomaa, ja luultavasti sieltä on aikojen saatossa jotain ulos tullutkin.
Samalla, kun laatikko on pois, siitä kannattaa rakentaa ohut letku esim konetilaan rintapeltiin ja laittaa siihen esim jarrunestesäiliö. Näin huohotus pysyy aina hyvänä ja, jos laatikko sattuu käymään kuumana öljyt valuvat takaisin laatikkoon sen kylmettyä.

Vastaa Viestiin