1400 Trophy -säännöt

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Hautsi86
B-junnu
B-junnu
Viestit: 44
Liittynyt: 15.09.2011 00:38
Viesti:

Re: 1400 Trophy -säännöt

Viesti Kirjoittaja Hautsi86 » 28.10.2011 20:37

Ensimmäinen rallini oli Pohjanmaa-ralli viime lauantaina Trophy-luokan Suzukilla. Mielestäni paras vaihtoehto aloittelijalle: Kyytiä piisaa ihan mukavasti, renkaat ei kulu ja hauskaa riitti niin kauan kuin sitä kesti :) Ja ylivarmalla ajotyylillä pystyy ajaa ihan kelvollisia tuloksia. Suosittelen!

Avatar
Le_Jape
Yleinen
Yleinen
Viestit: 275
Liittynyt: 27.02.2005 00:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1400 Trophy -säännöt

Viesti Kirjoittaja Le_Jape » 28.10.2011 21:38

Miksikös Trophyssä ei ajata takavetoisilla, kuten pikkukoneisilla Starleteilla?

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: 1400 Trophy -säännöt

Viesti Kirjoittaja Frog » 28.10.2011 21:57

Niin Fin-r sääntö taitaa sallia alle 1400 kuutioiset ilman ikärajoitusta ! Eli Starletin saa aika nopeeksi .

Avatar
emk
KV
KV
Viestit: 773
Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Viesti:

Re: 1400 Trophy -säännöt

Viesti Kirjoittaja emk » 28.10.2011 22:03

On noita jokunen takaveto Ladakin aikanaan trophyssa ajellut.

Mutta aiheeseen, edellä on tullut aika paljon tietoa ja kyllä se niin on että vaihdelaatikot näistä "kilpa-autoja" tekee, mutta hintakin on sen mukainen. Jos itse nyt alkaisin nollasta rakentamaan niin ehdottomasti V1600, kilpailukykysen auton rakentamiskustannukset ovat lähinnä juuri laatikon takia alhaisemmat ja toisaalta vähän isompimoottorisena pärjää vauhdissa myös yhdistetyssä luokassa Trophyjen kanssa kuten tuloksista näkee. Halutessa pääsee ajamaan muiden kanssa kilpaa radalle jne

Mutta toisaalta valmiita trophy (a/n alle 1400)-autoja hyvillä laatikoilla on välillä edullisesti kaupan ja sellanen on tietysti vaihtoehto tuolle itse rakentamiselle.

Avatar
Mopoilija
WRC
WRC
Viestit: 3125
Liittynyt: 25.07.2004 00:00
Viesti:

Re: 1400 Trophy -säännöt

Viesti Kirjoittaja Mopoilija » 28.10.2011 22:54

Frog kirjoitti:Niin Fin-r sääntö taitaa sallia alle 1400 kuutioiset ilman ikärajoitusta ! Eli Starletin saa aika nopeeksi .
"Vain ryhmään A luokiteltua tai AKK:n kansallisesti luokittelemaa autoa saa käyttää. Auton mallivuoden tulee olla vuodelta 2004 tai uudempi."

Vai tiedätkö jotain tulevaa mitä me ei vielä tiedetä :roll:
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli

Avatar
laffala
B-junnu
B-junnu
Viestit: 27
Liittynyt: 21.01.2006 00:00

Re: 1400 Trophy -säännöt

Viesti Kirjoittaja laffala » 28.10.2011 23:53

Missä on muuten trophy kuskien omat sivut? Onko ne lakkautettu? Aattelin vaan ku ennen muinoin ne oli kyllä!

Avatar
ignis
KV
KV
Viestit: 656
Liittynyt: 18.12.2005 00:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 1400 Trophy -säännöt

Viesti Kirjoittaja ignis » 29.10.2011 08:35

Mopoilija kirjoitti:
Frog kirjoitti:Niin Fin-r sääntö taitaa sallia alle 1400 kuutioiset ilman ikärajoitusta ! Eli Starletin saa aika nopeeksi .
"Vain ryhmään A luokiteltua tai AKK:n kansallisesti luokittelemaa autoa saa käyttää. Auton mallivuoden tulee olla vuodelta 2004 tai uudempi."

Vai tiedätkö jotain tulevaa mitä me ei vielä tiedetä :roll:
Jos auto on A-ryhmän luokkarin mukainen niin eikö sillä pitäisi päästä ihan normaalisti alle 1400:n? Kun kerran vanhentuneet luokitukset kelpaa sellaisenaan. Ei tartte olla Fin-R? Onhan tuolla ollut yksi Warrekin monessa kisassa mukana...
Missä vaiheessa on päässyt käymään niin kierosti että miehelle on kasvanut omatunto?

Avatar
JUSE
Yleinen
Yleinen
Viestit: 164
Liittynyt: 16.06.2004 00:00
Paikkakunta: Pösölandia
Viesti:

Re: 1400 Trophy -säännöt

Viesti Kirjoittaja JUSE » 29.10.2011 11:39

Minä ajelen vanhalla A ryhmän luokkarilla. Eli törpyyn käy a-luokkarit ihan hyvin.

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: 1400 Trophy -säännöt

Viesti Kirjoittaja Frog » 29.10.2011 11:56

Mopoilija kirjoitti:
Frog kirjoitti:Niin Fin-r sääntö taitaa sallia alle 1400 kuutioiset ilman ikärajoitusta ! Eli Starletin saa aika nopeeksi .
"Vain ryhmään A luokiteltua tai AKK:n kansallisesti luokittelemaa autoa saa käyttää. Auton mallivuoden tulee olla vuodelta 2004 tai uudempi."

Vai tiedätkö jotain tulevaa mitä me ei vielä tiedetä :roll:
Ei kukaan väitä että pitää olla Fin-r mutta sekin käy ! MUTTA
Näyttää siltä että se oli katoavaa 8O eli tuon Fin-R säännön tullessa ! Oli siinä vuosiluvun jälkeen lisäys ei koske alle 1400 kuutioisia.
Sorry ja kiitos kun selvensit :mrgreen:

P.S. Eli onnistuu niillä Starleteilla joissa on katsastuskortti, pelkkä hissepassi ei taida riittää oikeuteen osallistua.

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Re: 1400 Trophy -säännöt

Viesti Kirjoittaja MJT » 30.10.2011 21:32

pete1 kirjoitti:Polon luokkarin saa tuolta: http://www.vwmotorsport.com/vwtech/vwhomologation.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä luokkari on vain "vanhaan" POLOseen. Polo Mk 4 on KV luokiteltu. Vanhemmat vain "kansallisesti". Luonnollisesti vanhemmillakin voi ajaa kansallisia kisoja. Jos haluaa ajaa myös KV-kisoja kannattaa hankkia auto jossa KV-luokitukset, esim. Polo 1.4 , mk.4 , luokkari N:o A 5707 tai vastaava Skoda Fabia 1.4 N:o 5633 tai 5635.

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Re: 1400 Trophy -säännöt

Viesti Kirjoittaja MJT » 30.10.2011 21:37

Frog kirjoitti:Niin Fin-r sääntö taitaa sallia alle 1400 kuutioiset ilman ikärajoitusta ! Eli Starletin saa aika nopeeksi .
Jos Starlet´n mallivuosi on 2004 tai uudempi voi sen tehdä Fin R:ään. Muuta ikärajoitustahan ei ole. Löytyy sääntökirjasta sivulta 324/ sk 2011.

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Re: 1400 Trophy -säännöt

Viesti Kirjoittaja MJT » 30.10.2011 21:45

henkka_ok kirjoitti:
OJR kirjoitti:Tämä tosin ei ole koskaan ihan halpaa lystiä mutta ei varsinkaan kun on valinnut Polon aihioksi, moneen muuhun torpy-kattilaan taitaa voimansiirron virittäminen (ja virittäminen yleensäkin ) olla aika paljon edullisempaa...
Asioilla on usein vähintään etu- ja takapuoli. Jos raaskii sijoittaa siihen VW-Motorsportin lootaan, niin välitykset on kerralla kohallaan eikä se luotettavuuskaan ole huonoimmasta päästä..
Varmasti saman hyödyn saa ostamalla Skoda Felician tai Fabian. Näiden laatikot varmasti välityksien puolesta pärjäävät varmasti myös VW Polon laatikoillle, elleivät ne ole VW.ssä jopa samoja. Koskee vain Mk 4 mallia?

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Re: 1400 Trophy -säännöt

Viesti Kirjoittaja MJT » 30.10.2011 21:50

Frog kirjoitti:
Mopoilija kirjoitti:
Frog kirjoitti:Niin Fin-r sääntö taitaa sallia alle 1400 kuutioiset ilman ikärajoitusta ! Eli Starletin saa aika nopeeksi .
"Vain ryhmään A luokiteltua tai AKK:n kansallisesti luokittelemaa autoa saa käyttää. Auton mallivuoden tulee olla vuodelta 2004 tai uudempi."

Vai tiedätkö jotain tulevaa mitä me ei vielä tiedetä :roll:
Ei kukaan väitä että pitää olla Fin-r mutta sekin käy ! MUTTA
Näyttää siltä että se oli katoavaa 8O eli tuon Fin-R säännön tullessa ! Oli siinä vuosiluvun jälkeen lisäys ei koske alle 1400 kuutioisia.
Sorry ja kiitos kun selvensit :mrgreen:

P.S. Eli onnistuu niillä Starleteilla joissa on katsastuskortti, pelkkä hissepassi ei taida riittää oikeuteen osallistua.
Omassa sääntökirjassa ei tuota lisäystä ole, tullut ilmeisesti kirjan painoon menon jälkeen?

assk-racing
Viestit: 3
Liittynyt: 22.05.2011 20:55

Re: 1400 Trophy -säännöt

Viesti Kirjoittaja assk-racing » 30.10.2011 22:58

Mistäköhän saisi tommoseen -03 Mk4 Poloon luokkarin?

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Re: 1400 Trophy -säännöt

Viesti Kirjoittaja MJT » 31.10.2011 21:59

assk-racing kirjoitti:Mistäköhän saisi tommoseen -03 Mk4 Poloon luokkarin?
Jari Saario / AKK. Sieltä saa kaikki luokitustodistukset kaikkiin luokiteltuihin autoihin ikäkaudesta ja merkistä riippumatta.

Vastaa Viestiin