1400 Trophy -säännöt
-
- B-junnu
- Viestit: 44
- Liittynyt: 15.09.2011 00:38
- Viesti:
Re: 1400 Trophy -säännöt
Ensimmäinen rallini oli Pohjanmaa-ralli viime lauantaina Trophy-luokan Suzukilla. Mielestäni paras vaihtoehto aloittelijalle: Kyytiä piisaa ihan mukavasti, renkaat ei kulu ja hauskaa riitti niin kauan kuin sitä kesti :) Ja ylivarmalla ajotyylillä pystyy ajaa ihan kelvollisia tuloksia. Suosittelen!
- Le_Jape
- Yleinen
- Viestit: 275
- Liittynyt: 27.02.2005 00:00
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 1400 Trophy -säännöt
Miksikös Trophyssä ei ajata takavetoisilla, kuten pikkukoneisilla Starleteilla?
-
- WRC
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: 1400 Trophy -säännöt
Niin Fin-r sääntö taitaa sallia alle 1400 kuutioiset ilman ikärajoitusta ! Eli Starletin saa aika nopeeksi .
- emk
- KV
- Viestit: 773
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
- Viesti:
Re: 1400 Trophy -säännöt
On noita jokunen takaveto Ladakin aikanaan trophyssa ajellut.
Mutta aiheeseen, edellä on tullut aika paljon tietoa ja kyllä se niin on että vaihdelaatikot näistä "kilpa-autoja" tekee, mutta hintakin on sen mukainen. Jos itse nyt alkaisin nollasta rakentamaan niin ehdottomasti V1600, kilpailukykysen auton rakentamiskustannukset ovat lähinnä juuri laatikon takia alhaisemmat ja toisaalta vähän isompimoottorisena pärjää vauhdissa myös yhdistetyssä luokassa Trophyjen kanssa kuten tuloksista näkee. Halutessa pääsee ajamaan muiden kanssa kilpaa radalle jne
Mutta toisaalta valmiita trophy (a/n alle 1400)-autoja hyvillä laatikoilla on välillä edullisesti kaupan ja sellanen on tietysti vaihtoehto tuolle itse rakentamiselle.
Mutta aiheeseen, edellä on tullut aika paljon tietoa ja kyllä se niin on että vaihdelaatikot näistä "kilpa-autoja" tekee, mutta hintakin on sen mukainen. Jos itse nyt alkaisin nollasta rakentamaan niin ehdottomasti V1600, kilpailukykysen auton rakentamiskustannukset ovat lähinnä juuri laatikon takia alhaisemmat ja toisaalta vähän isompimoottorisena pärjää vauhdissa myös yhdistetyssä luokassa Trophyjen kanssa kuten tuloksista näkee. Halutessa pääsee ajamaan muiden kanssa kilpaa radalle jne
Mutta toisaalta valmiita trophy (a/n alle 1400)-autoja hyvillä laatikoilla on välillä edullisesti kaupan ja sellanen on tietysti vaihtoehto tuolle itse rakentamiselle.
- Mopoilija
- WRC
- Viestit: 3125
- Liittynyt: 25.07.2004 00:00
- Viesti:
Re: 1400 Trophy -säännöt
"Vain ryhmään A luokiteltua tai AKK:n kansallisesti luokittelemaa autoa saa käyttää. Auton mallivuoden tulee olla vuodelta 2004 tai uudempi."Frog kirjoitti:Niin Fin-r sääntö taitaa sallia alle 1400 kuutioiset ilman ikärajoitusta ! Eli Starletin saa aika nopeeksi .
Vai tiedätkö jotain tulevaa mitä me ei vielä tiedetä

http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
- laffala
- B-junnu
- Viestit: 27
- Liittynyt: 21.01.2006 00:00
Re: 1400 Trophy -säännöt
Missä on muuten trophy kuskien omat sivut? Onko ne lakkautettu? Aattelin vaan ku ennen muinoin ne oli kyllä!
- ignis
- KV
- Viestit: 656
- Liittynyt: 18.12.2005 00:00
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 1400 Trophy -säännöt
Jos auto on A-ryhmän luokkarin mukainen niin eikö sillä pitäisi päästä ihan normaalisti alle 1400:n? Kun kerran vanhentuneet luokitukset kelpaa sellaisenaan. Ei tartte olla Fin-R? Onhan tuolla ollut yksi Warrekin monessa kisassa mukana...Mopoilija kirjoitti:"Vain ryhmään A luokiteltua tai AKK:n kansallisesti luokittelemaa autoa saa käyttää. Auton mallivuoden tulee olla vuodelta 2004 tai uudempi."Frog kirjoitti:Niin Fin-r sääntö taitaa sallia alle 1400 kuutioiset ilman ikärajoitusta ! Eli Starletin saa aika nopeeksi .
Vai tiedätkö jotain tulevaa mitä me ei vielä tiedetä
Missä vaiheessa on päässyt käymään niin kierosti että miehelle on kasvanut omatunto?
- JUSE
- Yleinen
- Viestit: 164
- Liittynyt: 16.06.2004 00:00
- Paikkakunta: Pösölandia
- Viesti:
Re: 1400 Trophy -säännöt
Minä ajelen vanhalla A ryhmän luokkarilla. Eli törpyyn käy a-luokkarit ihan hyvin.
-
- WRC
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: 1400 Trophy -säännöt
Ei kukaan väitä että pitää olla Fin-r mutta sekin käy ! MUTTAMopoilija kirjoitti:"Vain ryhmään A luokiteltua tai AKK:n kansallisesti luokittelemaa autoa saa käyttää. Auton mallivuoden tulee olla vuodelta 2004 tai uudempi."Frog kirjoitti:Niin Fin-r sääntö taitaa sallia alle 1400 kuutioiset ilman ikärajoitusta ! Eli Starletin saa aika nopeeksi .
Vai tiedätkö jotain tulevaa mitä me ei vielä tiedetä
Näyttää siltä että se oli katoavaa

Sorry ja kiitos kun selvensit

P.S. Eli onnistuu niillä Starleteilla joissa on katsastuskortti, pelkkä hissepassi ei taida riittää oikeuteen osallistua.
- MJT
- WRC
- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Re: 1400 Trophy -säännöt
Tämä luokkari on vain "vanhaan" POLOseen. Polo Mk 4 on KV luokiteltu. Vanhemmat vain "kansallisesti". Luonnollisesti vanhemmillakin voi ajaa kansallisia kisoja. Jos haluaa ajaa myös KV-kisoja kannattaa hankkia auto jossa KV-luokitukset, esim. Polo 1.4 , mk.4 , luokkari N:o A 5707 tai vastaava Skoda Fabia 1.4 N:o 5633 tai 5635.pete1 kirjoitti:Polon luokkarin saa tuolta: http://www.vwmotorsport.com/vwtech/vwhomologation.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
- MJT
- WRC
- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Re: 1400 Trophy -säännöt
Jos Starlet´n mallivuosi on 2004 tai uudempi voi sen tehdä Fin R:ään. Muuta ikärajoitustahan ei ole. Löytyy sääntökirjasta sivulta 324/ sk 2011.Frog kirjoitti:Niin Fin-r sääntö taitaa sallia alle 1400 kuutioiset ilman ikärajoitusta ! Eli Starletin saa aika nopeeksi .
- MJT
- WRC
- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Re: 1400 Trophy -säännöt
Varmasti saman hyödyn saa ostamalla Skoda Felician tai Fabian. Näiden laatikot varmasti välityksien puolesta pärjäävät varmasti myös VW Polon laatikoillle, elleivät ne ole VW.ssä jopa samoja. Koskee vain Mk 4 mallia?henkka_ok kirjoitti:Asioilla on usein vähintään etu- ja takapuoli. Jos raaskii sijoittaa siihen VW-Motorsportin lootaan, niin välitykset on kerralla kohallaan eikä se luotettavuuskaan ole huonoimmasta päästä..OJR kirjoitti:Tämä tosin ei ole koskaan ihan halpaa lystiä mutta ei varsinkaan kun on valinnut Polon aihioksi, moneen muuhun torpy-kattilaan taitaa voimansiirron virittäminen (ja virittäminen yleensäkin ) olla aika paljon edullisempaa...
- MJT
- WRC
- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Re: 1400 Trophy -säännöt
Omassa sääntökirjassa ei tuota lisäystä ole, tullut ilmeisesti kirjan painoon menon jälkeen?Frog kirjoitti:Ei kukaan väitä että pitää olla Fin-r mutta sekin käy ! MUTTAMopoilija kirjoitti:"Vain ryhmään A luokiteltua tai AKK:n kansallisesti luokittelemaa autoa saa käyttää. Auton mallivuoden tulee olla vuodelta 2004 tai uudempi."Frog kirjoitti:Niin Fin-r sääntö taitaa sallia alle 1400 kuutioiset ilman ikärajoitusta ! Eli Starletin saa aika nopeeksi .
Vai tiedätkö jotain tulevaa mitä me ei vielä tiedetä
Näyttää siltä että se oli katoavaaeli tuon Fin-R säännön tullessa ! Oli siinä vuosiluvun jälkeen lisäys ei koske alle 1400 kuutioisia.
Sorry ja kiitos kun selvensit
P.S. Eli onnistuu niillä Starleteilla joissa on katsastuskortti, pelkkä hissepassi ei taida riittää oikeuteen osallistua.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 22.05.2011 20:55
Re: 1400 Trophy -säännöt
Mistäköhän saisi tommoseen -03 Mk4 Poloon luokkarin?
- MJT
- WRC
- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Re: 1400 Trophy -säännöt
Jari Saario / AKK. Sieltä saa kaikki luokitustodistukset kaikkiin luokiteltuihin autoihin ikäkaudesta ja merkistä riippumatta.assk-racing kirjoitti:Mistäköhän saisi tommoseen -03 Mk4 Poloon luokkarin?