Mikä ois paras tapa saada koneeseen tehoa?

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Avatar
rallydriver
B-junnu
B-junnu
Viestit: 37
Liittynyt: 19.01.2005 00:00

Mikä ois paras tapa saada koneeseen tehoa?

Viesti Kirjoittaja rallydriver » 28.03.2005 13:27

Eli mä oon tämmönen aloittelija ja kysysin et mikä ois paras tapa saada koneeseen tehoa?

Auto on Ford Sierra 2.0 OHC eli 2.0 OHC kone. Esim. saisko koneeseen n.170hp pelkällä kansi työllä. (kuulin huhuja että vois). Mulla on myös sähkösäätönen 2kurkkunen 32Weber kaasari...onkohan toi sopiva.(tuli auton mukana)

Kiitos ja terveisin: rallydriver

Avatar
HBRteam
KV
KV
Viestit: 329
Liittynyt: 14.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja HBRteam » 28.03.2005 15:21

toi 170 hv todellista tehoa ohc vakiokokosena vaatii aikamoisen satsauksen jo!kansi tehdä ,portata, isommat venttiilit,tuplakaasarit.peltipakosarja,nokka akseli,sääd nokkapyörä.ym ym.sen säkökaasarin voit heittää takavasemmalle!jos jonku verran haluat lisää tehoa yhdellä kaasarilla niin 36/36 weberi.toinen nokka ei tarvii himskutin raju olla.puristus suhteen nosto.putkiston vaihto niin sillä saa jo vähän pirteemmän jos meinaat suht edullisesti toimivan siviili autoon saada?jos taas kilpa käytöön niin euroja pöytään!

Avatar
rallydriver
B-junnu
B-junnu
Viestit: 37
Liittynyt: 19.01.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja rallydriver » 28.03.2005 15:47

oho 8O

No....kilpakäyttöönhän se auto tulis, mut en mä mitään kovin kilpailukykyistä autoo heti laita. Saiskohan mistään cossun konnetta :roll:

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

cossun kone..

Viesti Kirjoittaja peteracing » 28.03.2005 17:20

et sä ainakaan mitään budjettikilpuria saa tehtyä cossun koneella... ja tuo 170hepoa o kansityöllä o höpöpuhetta!!
power is nothing without control...

Avatar
rallydriver
B-junnu
B-junnu
Viestit: 37
Liittynyt: 19.01.2005 00:00

Re: cossun kone..

Viesti Kirjoittaja rallydriver » 28.03.2005 17:27

et sä ainakaan mitään budjettikilpuria saa tehtyä cossun koneella
Tarkoitat kai että auton hinta nousee niin että ei kannata :lol:
peteracing kirjoitti: tuo 170hepoa o kansityöllä o höpöpuhetta!!
Siltähän toi vähän alkoi tuntumaan :lol:

No kertokaapa sitten mitä koneelle kannattaisi ihan ekaksi alkaa tekemään!?!?!?!

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

halvalla...

Viesti Kirjoittaja peteracing » 28.03.2005 19:50

osta siihen 1600:sen kansi...burton bf63 nokka,säädettävä nokkapyörä, tuplakaasarit(40-45) ja peltipakosarja...näillä se alkaa jo ihan kivasti möyryään :wink:
ps. jokkis miehiltä löytyy joskus ihan sopivaan rahaan sellasia vähän raakasti työstettyjä kansia
power is nothing without control...

Avatar
rallydriver
B-junnu
B-junnu
Viestit: 37
Liittynyt: 19.01.2005 00:00

Re: halvalla...

Viesti Kirjoittaja rallydriver » 28.03.2005 20:19

peteracing kirjoitti:osta siihen 1600:sen kansi...burton bf63 nokka,säädettävä nokkapyörä, tuplakaasarit(40-45) ja peltipakosarja...näillä se alkaa jo ihan kivasti möyryään :wink:
ps. jokkis miehiltä löytyy joskus ihan sopivaan rahaan sellasia vähän raakasti työstettyjä kansia
Kiitos todella paljon :D

Muuten. Onko toi 1600 kansi jotenki "tehookkaampi" tai jotain. Olen nähnyt muissakin 2 litran Sierroissa juuri noita kansia :wink: Niin ja pitääkö sen olla 1.6 Sierran,- vai Ekkerin kansi, vai onko ne ihan samat :?:

Kiitos vielä kerran

Avatar
JuHo_
B-junnu
B-junnu
Viestit: 34
Liittynyt: 28.03.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja JuHo_ » 28.03.2005 20:33

taunuksessa on OHC.n kone 1,6 ja 2.0 ja sopii molemmat ristiin rastiin toisinsa muita autoja ei nyt heti tuu mielee muutaku sierra mis on 1.6 OHC

E: palotila pienempi ni tuo ainakin lisää puristuksia... sitten vielä 2.0 kannesta jos havittelee samanlaisia puristuksia ni käypi venat jo tunnustelemassa mäntiä :/ enempää en tiiä kannesta... eikä tarviikkaa hirveest tietää viel ku peruskoulua käyn :oops:

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

puristusta...

Viesti Kirjoittaja peteracing » 28.03.2005 20:53

puristustahan sillä 1.6 kannella saa...en ainakaan itse saanu niistä 2.0 kansista tarpeex puristusta ongelmitta
power is nothing without control...

Avatar
JuHo_
B-junnu
B-junnu
Viestit: 34
Liittynyt: 28.03.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja JuHo_ » 28.03.2005 21:07

mitäs kaikkea tosta 2.0 OCH tarvii muuttaa et se kestää ton 1.6 kannen puristuksia vai tarviiko mitää muuttaa??

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

kestää...

Viesti Kirjoittaja peteracing » 28.03.2005 21:11

en oo mitään muutellu noihin halpoihin koneisiin...ja paremmin o kestäny ku monet mihin oon rahaa syytäny..
power is nothing without control...

Avatar
rallydriver
B-junnu
B-junnu
Viestit: 37
Liittynyt: 19.01.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja rallydriver » 28.03.2005 21:59

Pitääkö tuota 1.6 kantta sitten työstää. suurentaa etc.???? :?:

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

ei..

Viesti Kirjoittaja peteracing » 29.03.2005 09:46

ei tarvi...
ostat ne muut hilut ja sit jossain vaiheessa ostat/teetät kannen..
power is nothing without control...

Avatar
timppaanen
Viestit: 2
Liittynyt: 22.06.2004 00:00
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja timppaanen » 29.03.2005 14:02

rallydriver kirjoitti:Pitääkö tuota 1.6 kantta sitten työstää. suurentaa etc.???? :?:
melkosen raju nokka saa olla et tosta saa tehoja irti vakio kunnos :?
Ford Escort mk2 -78

Avatar
mukila
B-junnu
B-junnu
Viestit: 23
Liittynyt: 03.02.2005 00:00

venat

Viesti Kirjoittaja mukila » 30.03.2005 12:48

täytyy muistaa et 1.6 kannessa on 2mm pienemmät pakovenat, kuin 2.0 kannessa.Poikkeuksen tekee 1.6gt kansi.

Vastaa Viestiin