Minun tietojeni mukaan kokouksessa oli edustettuna 131 seuraa. En osaa sanoa, miten aiemmin on ollut, mutta tuskin tässä isoa poikkeamaa aiempaan on. Eihän tällaisissa urheilujärjestöissä koskaan järin korkeaan äänestysprosenttiin päästä, kun on seuroja, joissa kukaan ei ole kiinnostunut järjestötoiminnasta vaan vain itse lajista. Tämä äänestystulos on kuitenkin erittäin selkeä, eikä siinä ole mitään spekuloimista suuntaan eikä toiseen. Pakarilla on ihan tuhti kannatus lähteä hommaan enkä usko, että edes toisella kannalla olleet seurat sen kummemmin oppositioon tai jarrumiehiksi asettuvat. Onhan tässä kuitenkin yhteinen päämäärä eli näillä mennään.MJT kirjoitti:Äänet menivät kuulemma: 248-130. "Tarina ei kerro" kuinka suurta osaa annetut 378 ääntä edustivat liittokokouksen mahdollisesta kokonaisäänimäärästä. Annettujen äänien kohdalla ehdokkaiden saamien äänien ero on kuitenkin iso ja lopputulos on yksikäsitteisen selkeä.hannulehessaari kirjoitti:evolook kirjoitti:http://www.autourheilu.fi/31803.aspx
Äänestyslappuja annettiin jopa enemmän kuin virallisesti oli jaettu.Äänestys tapahtui punaisilla äänestyslapuilla. Jotkut, mielestäni epäasiallisesti käyttäytyneet olivat laittaneet mukaan myös vihreitä, keltaisia ja valkoisia äänestyslappuja kirjoitellen niihin mitä saatuu. Nämä äänestyslaput luonnollisesti hylättiin. Ihmettelen kyllä näiden edustajien, jos olivat niitä, käytöstä.
Yhteen laskettu äänimäärä oli varmasti lähellä totuutta. En ole varma oliko virallisissa punaisissa äänestyslipuissa hylättyjä. Kokouksen puheenjohtaja selvitti äänestyskäytännön ennen tapahtumaa varmasti riittävän selvästi, eikä sen takia virheitä voinut sattua. Eli hylätyt äänestysliput oli jätetty tarkoituksella sotkemaan ääntenlaskijoita ja kokouksen , sinänsä hyvää ilmapiiriä. Itse pahoitin mieleni joidenkin, mielestäni typerien henkilöiden tekemästä "pilasta". Hannun kysymykseen mitä osaa kokonaismäärästä nämä edustivat en osaa sanoa. Jäsen yhdistyksien edustajia oli jostakin 110:sta yhdistyksestä kun koko AKK:n yhdistysten määrä on jotakin 320 luokkaa. Mikä on puuttuvan n. 200 yhdistyksen jäsenmäärä ja sitä kautta äänimäärä, en osaa sitä suoralta kädeltä sanoa. Huomasin kuitenkin että jäsenmäärältään suuriakin yhdistyksiä puuttui listalta joka näytettiin kokousedustajille kokouksen aikana. Nyt se vaan on niin että kokouksesta puuttuvien yhdistysten kannattaa pitää suu supussa jos päätökset ei tulevaisuudessa tyydytä heidän jäsenistöään. Olen huomannut näistäkin kirjoituksista, että hyvin moni kirjoittelija ei tiedä päätöksien teosta tuon taivaallista mutta mikään ei kuitenkaan tyydytä. Nyt on syytä olla hiljaa.
Onnea Pakarille ja Kiitos Kari O:lle pitkästä ja hyvästä työstä koko suomen autourheilun hyväksi.
- hannulehessaari