kardaani propleema

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
mesu
Viestit: 1
Liittynyt: 08.11.2004 00:00

kardaani propleema

Viesti Kirjoittaja mesu » 30.03.2005 20:25

kiitti vaa!!!!

Avatar
emk67
KV
KV
Viestit: 356
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Jääli

Viesti Kirjoittaja emk67 » 30.03.2005 22:09

DX Corollan kardaani,lyhennettynä etupäästä(itsellä lyhensin samalla,kun vaihdoin GT:n etupään).Taakse tehdään sovitelaippa ja sitten perän laippaan uudet reiät.Täälläpäin Lassen-metalli osasi ainakin tehdä paremman kuin olin ajatellut :D :D ,kun vein entisen 1-osasen ja uuden aihion sinne ja selitin asian.
Eläkeläinen

Avatar
Iippe
Yleinen
Yleinen
Viestit: 234
Liittynyt: 01.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iippe » 30.03.2005 23:12

emk67 kirjoitti:DX Corollan kardaani,lyhennettynä etupäästä(itsellä lyhensin samalla,kun vaihdoin GT:n etupään).Taakse tehdään sovitelaippa ja sitten perän laippaan uudet reiät.Täälläpäin Lassen-metalli osasi ainakin tehdä paremman kuin olin ajatellut :D :D ,kun vein entisen 1-osasen ja uuden aihion sinne ja selitin asian.
Tarkka mitta, oikee liukupää ja perälaippaan reiät kohilleen. Eikait sil kardaanilla niin väliä minkä auton, kunhan mitta piisaa. Varmaankin 1-osainen ja semmoselle kaverille joka on ennenkin tehnyt ettei mee ...tuiksi.

Avatar
emk67
KV
KV
Viestit: 356
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Jääli

Viesti Kirjoittaja emk67 » 31.03.2005 06:48

Käytössä todettua(muillakin) 2-osanen parempi.
Eläkeläinen

Avatar
Terkka
Viestit: 4
Liittynyt: 28.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Terkka » 31.03.2005 08:13

Ehdottomasti 2-osainen kardaani, esim. viimeinen takaveto Carina.
Etupää sopii suoraan, takimmaisesta putkesta katkaistaan ylimääräiset pois ja sovitetaan tilalle uusi ristikko/laippa. Helppo homma, tosin pitää olla käytössä sorvi, mittakello ja hyvä hitsari.
Itselleni tein tällä tavalla Starletin kardaanin 2 viikkoa sitten ja hyvä tuli.

Avatar
ToPo
B-junnu
B-junnu
Viestit: 20
Liittynyt: 01.12.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja ToPo » 31.03.2005 12:06

Itselläni on ollut sekä kaksi että yksi osaisia kardaaneja, keveyttä hakiessa kuitenkin päädyttiin lopulta escortin kardaaniin ei tarvinnut kuin vaihtaa etu laippa toyotan laatikkoon sopivaksi, kannattaa muistaa myös kunnon tasapainotus, ettei tuu tärinöitä.

Vastaa Viestiin