Ari ajoi Heikki Kiiskisen 3-litraisella Caprilla 3 rallia ja yhden puistoajon. Tunnus oli SMP-1jjs kirjoitti: Ja tarkennus vielä Vatasen ajeluihin; en ole varma ajoiko 3-litraisella vai pikku(tikku) -koneisella
Onko kellään tietoa, UMJ-259
- rafu
- KV

- Viestit: 680
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259
- rafu
- KV

- Viestit: 680
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259
Aidoissa tehdas-Capri kilpureissa alustanumeron numero-osa on joko 19998 tai 19999, etukirjaimet vaihtelevat.jjs kirjoitti:Kyllä, ehta tehdas-RS2600 on, ja kuten mainitsin, jopa Niki ajoi tuolla yksilöllä Fordin piikkiin.
Ex-Roiko autossa näin ei ole. Tuisku toi auton Suomeen Ridströmiltä. Todennäköisesti varaosakori, johon meistetty oma numero ja käytetty tehtaan tekemä kitti. Auto on tällä hetkellä keräilijällä lähelle Manchesteriä.
- jjs
- Yleinen

- Viestit: 281
- Liittynyt: 18.06.2004 00:00
Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259
Hmmm.....rafu kirjoitti:Aidoissa tehdas-Capri kilpureissa alustanumeron numero-osa on joko 19998 tai 19999, etukirjaimet vaihtelevat.jjs kirjoitti:Kyllä, ehta tehdas-RS2600 on, ja kuten mainitsin, jopa Niki ajoi tuolla yksilöllä Fordin piikkiin.
Ex-Roiko autossa näin ei ole. Tuisku toi auton Suomeen Ridströmiltä. Todennäköisesti varaosakori, johon meistetty oma numero ja käytetty tehtaan tekemä kitti. Auto on tällä hetkellä keräilijällä lähelle Manchesteriä.
Paikan päällä en aikoinaan muistanut katsoa runkonroa, tai ainakaan en tajunnut taltioida sitä.
Pumaskan A4:a pläräsin joista selvisi (tai ainakin oli selviävinään) että kyseessä oli sama Kölnin tehdaskilpuri jolla Jochen Mass ja Lauda ovat kilpailleet, ilm. vuonna -72.
-74 tehdasautot olivat jo Essex -pohjaisilla 3,44l 24v Cosworth GAA -koneilla, eli RS3100 -malleja. Tässä ex-Roikossa oli tiettävästi aina 2,6l (~2,9) 12v -tekniikka.
Uskon että rafu tietää mistä puhuu :)
Hyvä että tulee valoa tuohonkin urbaanilegendaan, vaikka on sääli ettei ollutkaan väittämäni "ehta" tehdaspyssy. Liian kivaahan se olisi ollutkin jos sellainen laite olisi ollut täällä.
Tarkistan kirjoistani vielä tuon Lauda-Mass -auton nron vertailuna.
EDIT:
Laudan ja Mass:n ajaman RS:n runkonro on GA ECPY19999.
Ajoivat Kyalamissa, ja vasta vuonna -75.
G= Saksa, A= Köln (kilpailuosasto?), E= Capri, C= 2-ovinen, P= 1974, Y= vuonna 1974 valmistuskuukausi on ollut helmikuu.
Pieni tutkimuskenttä jäi vielä jäljelle, taitaa olla kuva jossa Niki istuu -72-3 huitteilla kilpa-Caprin puikoissa :)
- Whiz
- KV

- Viestit: 315
- Liittynyt: 19.10.2004 00:00
Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259
rafu kirjoitti:Aidoissa tehdas-Capri kilpureissa alustanumeron numero-osa on joko 19998 tai 19999, etukirjaimet vaihtelevat.jjs kirjoitti:Kyllä, ehta tehdas-RS2600 on, ja kuten mainitsin, jopa Niki ajoi tuolla yksilöllä Fordin piikkiin.
Ex-Roiko autossa näin ei ole. Tuisku toi auton Suomeen Ridströmiltä. Todennäköisesti varaosakori, johon meistetty oma numero ja käytetty tehtaan tekemä kitti. Auto on tällä hetkellä keräilijällä lähelle Manchesteriä.
Tuisku osti auton aitona, huomatessaan että se olikin "kotitekoinen" myi sen eteenpäin. En ole varma ajoiko Tuisku sillä yhden kisan Ruotsissa? Anyway huono autohan se ei ollut, ja erittäin mielenkiintoinen tänäkin päivänä.
- jjs
- Yleinen

- Viestit: 281
- Liittynyt: 18.06.2004 00:00
Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259
Voisitko tälläisen historiaa katsoa:
Escort 1600 mk2, UTT-698; Jurvanen, Ravila, "sivuun"kirjoittanut... oliko muita?
Kiitos!
Escort 1600 mk2, UTT-698; Jurvanen, Ravila, "sivuun"kirjoittanut... oliko muita?
Kiitos!
- rafu
- KV

- Viestit: 680
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259
Tarkoitat varmaan UTT-968jjs kirjoitti:Voisitko tälläisen historiaa katsoa:
Escort 1600 mk2, UTT-698; Jurvanen, Ravila, "sivuun"kirjoittanut... oliko muita?
Kiitos!
1985-1987 Harri Rasila
1986-1986 Timo Pellberg
1986-1987 Juha Salminen
1987-1988 Eija ja Ari Jurvanen
1989-1993 Ville Ravila
- jjs
- Yleinen

- Viestit: 281
- Liittynyt: 18.06.2004 00:00
Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259
Kyllä... :)
On näemmä mennyt 2 nroa tuolla sekaisin enkä ulkoa muistanut oikein;
http://www.fotojorkka.fi/1970-2003/1988 ... 698-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ajoin autolla sprinttejä -95 paikkeilla jonka jälkeen sillä ei ole ajettu.
Kiitos jälleen kerran.
On näemmä mennyt 2 nroa tuolla sekaisin enkä ulkoa muistanut oikein;
http://www.fotojorkka.fi/1970-2003/1988 ... 698-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ajoin autolla sprinttejä -95 paikkeilla jonka jälkeen sillä ei ole ajettu.
Kiitos jälleen kerran.
-
ikukoira
- B-junnu

- Viestit: 28
- Liittynyt: 22.05.2004 00:00
Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259
onko autot XJO-728 JA KBE-856 vielä liikenteesä
- _janne_
- A-Junnu

- Viestit: 111
- Liittynyt: 20.06.2007 00:00
Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259
Millainen historia Cortina GT AJ-42
- rafu
- KV

- Viestit: 680
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259
XJO-728 on Historic autona (Kostaja).ikukoira kirjoitti:onko autot XJO-728 JA KBE-856 vielä liikenteesä
Viimeksi kisoissa Kaloppirallissa 1997.
KBE-856 (RS 2000) muuttui siirtokilpiautoksi 2005.
Viimeksi oli mukana Raision rallissa 2012.
- rafu
- KV

- Viestit: 680
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259
Siviiliautosta Manu Järvinen teki historic kilpurin 1995._janne_ kirjoitti:Millainen historia Cortina GT AJ-42
Hämäläisen Teuvo oli seuraava omistaja 1997.
Vuonna 2000 se siirtyi Paaralan Rauskille, ja peltikorjausten jälkeen Sakke Salminen hankki sen 2010.
- peltikoppa
- Yleinen

- Viestit: 210
- Liittynyt: 27.06.2008 00:00
- Viesti:
Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259
Löytyiskö tietoa autosta UCN-460 sekä Toivosen Jyrki Tapion kisahistoriasta?
Kiitos jo etukäteen...
Kiitos jo etukäteen...
- rafu
- KV

- Viestit: 680
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259
Jyrki Toivonen ajoi 1985-1987 22 rallia UCN:llä ja 1994 kaksi rallia UXJ-418:lla.peltikoppa kirjoitti:Löytyiskö tietoa autosta UCN-460 sekä Toivosen Jyrki Tapion kisahistoriasta?
Ekqvistin Lexa teki UCN:stä kilpurin 1978.
Hänellä se oli 1978-1979, ja moottorina 1600cc.
1981-1983 Yrjö Kilpeläinen
1983 Sirkku Kilappa ajoi yhden rallin
1983 loppuvuodesta se muutetiin 2000cc:ksi
1983-1985 Yrjö Kilpeläinen
1985-1987 Jyrki Toivonen
1988-1990 Markku Yrjölä
2000-2001 Jouko Santala ja Juhani Tukeinen
- pena1212
- Yleinen

- Viestit: 225
- Liittynyt: 13.01.2007 00:00
Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259
löytyisikö paljon kisoja suomessa,eestissä toyota HAS-819. KIITOS
- rafu
- KV

- Viestit: 680
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259
Muutama.pena1212 kirjoitti:löytyisikö paljon kisoja suomessa,eestissä toyota HAS-819. KIITOS
1983-1988 Teijo Vasko, 17 rallia
1988-1989 Veijo Tahvanainen, 2 rallia
1989-1989 Marko Rasinen, 1 ralli
1989-1990 Antti Alanko, 2 rallia
1990-1991 Tapani Levula, 3 rallia
1991-1993 Pasi Kero, 6 rallia
1991-2005 Pentti Tiainen, 19 rallia
1996-2005 Jari Kavander, 10 rallia
1997-1997 Arto Heikkilä, 1 ralli
1999-2005 Pasi Tiainen, 28 rallia