Kentin kansi, palotilalla onko montakin versiota??

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JTS-team
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 61
Liittynyt: 13.04.2010 00:00

Kentin kansi, palotilalla onko montakin versiota??

Viesti Kirjoittaja JTS-team » 05.02.2012 21:36

Moro. Otetaan" kysy yleisöltä" korttia..
Kenttiläisen kansi, palotilallinen, onko noita ollut eri variaatioita??

Tuossa e-bay ilmoituksessa näkyy http://www.ebay.co.uk/itm/CROSS-FLOW-1- ... 4ab3bc37db" onclick="window.open(this.href);return false;
(selaa kuvia) punainen kansi jossa syvä palotila, onko itse kairattu vai onko jossain (esim cortinassa) ollut tuollaista kantta vakiona.
" normi " palotilallinen jonka olen nähnyt on syvyydeltää sen alle 5mm syvällä ammeella.
Fiestan kannet taitaa olla isommalla palotilalla, mutta sopiiko ne ollenkaan Kentin lohkon hatuksi (valencia/kent erot..)

Avatar
jjs
Yleinen
Yleinen
Viestit: 281
Liittynyt: 18.06.2004 00:00

Re: Kentin kansi, palotilalla onko montakin versiota??

Viesti Kirjoittaja jjs » 05.02.2012 22:05

Menee aavistuksen ohi nuo palotila kannessa -kentit, mutta vähän suuntaa aiheesta:

Escort mk1 ja 2 kentit olivat lähes aina lankkukannella ja Heron -tyypin männällä, vain ekoja malleja tuli tuolla mainitsemallasi matalalla ammeella (< 5 mm), kyseessä silloin ennen 7/70 valmistetut LC- eli matalapuristeversiot.
Syviä palotiloja en muista Escoissa nähneeni tehtaan jäljiltä.
Capreihin tämä pätee myös.

Fiestat + etuvetoeccerit:
Fiestan 1.0, 1.1, 1.3 kentit/Valencia/HCS/Endura-E yms ovat lyhyemmällä lohkolla.
Venttiilijärjestys on myös eri ainakin HCS/Endura-E -versioissa.

Avatar
JTS-team
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 61
Liittynyt: 13.04.2010 00:00

Re: Kentin kansi, palotilalla onko montakin versiota??

Viesti Kirjoittaja JTS-team » 06.02.2012 17:44

Kiitos vastauksesta. Tarve olisi kuitenkin löytää jostain tuollainen syvällä palotilalla oleva kansi 711m lohkon kaveriksi. Joten jos joku tietää missä foordissa tuota on käytetty,siitä tiedosta olisi apua metsästykseen. Saa vinkata vaikka priva viestillä jos tallin hyllyllä on jouten tuollainen kansi.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

AskoE
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 144
Liittynyt: 29.01.2012 10:11

Re: Kentin kansi, palotilalla onko montakin versiota??

Viesti Kirjoittaja AskoE » 06.02.2012 18:19

Minulle tuli joskus tuollainen kansi yhden escortin mukana. Olen aina olettanut sen olleen jonkun itse tekemä tuon palotilan osalta. Toki voihan se olla joku spesiaali, mutta muita en ole tavannut. Pitäisi kaivella josko tuo kansi vielä jostakin löytyisi, poiskaan en ole sitä heittänyt enkä myynyt. Edellisestä kohtaamisesta on tosin aikaa varmaan se 15-vuotta.

- Asko -

Avatar
TeemuPetteri
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 94
Liittynyt: 19.02.2010 00:00
Viesti:

Re: Kentin kansi, palotilalla onko montakin versiota??

Viesti Kirjoittaja TeemuPetteri » 06.02.2012 19:52

Myös mun vanhassa eskossa oli moinen kansi. Vaihtui tasaiseen kanteen. Mutta palotiloissa oli valu jäljet. Jotenka olettaisin olevan originelli.

Avatar
JTS-team
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 61
Liittynyt: 13.04.2010 00:00

Re: Kentin kansi, palotilalla onko montakin versiota??

Viesti Kirjoittaja JTS-team » 07.02.2012 07:53

Kiitoksia vastauksista, Hieman kahteen leiriin ajatukset jakaantuu tuon suhteen että onko syvällä palotilalla olevat kannet kairattuja versioita vaiko tehtaan tekosia.
Parit vinkit jo privana tulikin.

Avatar
Pelkuri
Viestit: 3
Liittynyt: 12.06.2005 00:00

Re: Kentin kansi, palotilalla onko montakin versiota??

Viesti Kirjoittaja Pelkuri » 07.02.2012 15:54

Tehtaan tekoisia ovat,vanhemmissa koneissa oli niitä,myös mäntiä oli erikokoisilla palotiloilla.saattais minultakin ainakin yksi palotilallinen kansi vielä löytyä.Cortinan koneissa oli ainakin lc versioita ja uudemmat ilmeisesti hc versioita.

Avatar
Wee
B-junnu
B-junnu
Viestit: 21
Liittynyt: 21.07.2005 00:00

Re: Kentin kansi, palotilalla onko montakin versiota??

Viesti Kirjoittaja Wee » 15.10.2012 21:24

Sekä LC että HC mallin koneita oli 9cc kokoisella palotilakannella. LC ja HC:n ainoa ero oli männässä olevan kupin koko. Tuossa jokunen vuosi sitten purin yhden mk2 Cortinan 1600HC myllyllä. Kansi palotilallinen ja männissä kupit mutta ei lainkaan venttiilivarauksia. Näitä kansia oli Capreissa, Cortinoissa ja Transiteissa ja kertomuksen mukaan GT-Escorteissakin aina 1970 saakka, jolloin vaihtui kaikkiin koneisiin tasakannet. Edelleen LC ja HC luokitukset pysyivät ja edelleen matala- ja korkeapuristeisuus haettiin yksin omaan männänpalotilalla.

Vastaa Viestiin