Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
-
ga2t5
- Viestit: 17
- Liittynyt: 08.03.2006 00:00
Viesti
Kirjoittaja ga2t5 » 06.02.2012 20:19

kuinka onnistuu,mahtuuko loota kartaani tunneliin sinne korvakkeitten väliin,saako jostain valmiina type9 kytkinkoppaan adapteria,mahdolliset koneistukset kytkin akseliin,kytkin keskiö,laran tai jonkin muu kardaani ym ym...yv ,
cryogenically@hotmail.com toimii..
kuinka hyvin bollwerkin laran laatikot on toiminu..
-
timotor
- A-Junnu

- Viestit: 52
- Liittynyt: 07.04.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja timotor » 07.02.2012 18:06
Olen joskus ajanut ladan laatikoisella escortilla. Sanoisin että ei onnistu kaavelin tekeminen välipalaa käyttäen, koska ladan laatikossa on suht lyhyt tuo kytkinakseli. Toinen haittaava tekijä on sivuakselin laakerointi joka törröttää ladan kaavelissa vauhtipyörä tilassa olevassa kupissa muistaakseni. Tehtiin silloin kytkinkoppa itse suorasta levystä hitsaamalla. Toinen vaihtoehto on tehdä escon alukaavelista ja ladan kaavelista yhdistämällä yksi kaaveli ( hisse miehet pieree verta tästä ehdotuksesta ). Hitsaaminen valu alumiinin takia takia työlästä ja jää helposti jännityksiä kaaveliin jotka tulevat ilmi halkeiluna+ ... tanan epäterveellistä. Jos tietää jonkun valimon etelä naapurista joka tekee kohtuu hinnalla muotin ja valaa sen niin silloin se kannattaa. Ladan laatikko mahtui pienellä muokaroimisella kartaani tunneliin. Vaihdekepistä tulee samanlainen kuin vanhassa C kadetissa. Keppi tulee ylös läheltä lämppäriä. Kartaanin joutuu tekemään ja todennäköisesti helpoin tapa on käyttää Ladan kartaania, rättinivelen takia. Kartaanin perän pään laippa on sama kuin foortin pienempi perä laippa, käytin myös ladan perää autossani.
Sanoisin että tojonkin laatikko on helpompi toteuttaa voortin perään kuin ladan loota. Sellaisia on ainakin enemmän tehty,esim RS auto. Loppupeleissä näistä muun merkkisen auton laatikon käyttämisestä tulee aina "seostettu" auto joka on jostain kohtaa herkkä hajoamaan. Itse pyrkisin pitämään kalikat mahdollisimman samassa kauppamerkissä, elämä on silloin helpompaa, mutta jos tykkää haasteista niin antaa palaa... Ladan suorakytky on kyllä hauska laaatikko ajaa ja aika vahva ainakin mopon kentin perässä,OHC tappaa kyllä sen äkkiämmin kovemman väännön takia
makuasioista ei voi kiistellä sano mäyräkoira kun muniansa nuoli!
