Tulvintaa???

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
ukir85
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 98
Liittynyt: 23.08.2004 00:00

Re: Tulvintaa???

Viesti Kirjoittaja ukir85 » 13.02.2012 21:49

Ei pitäis noista suuttimista johtua.

Kannattaa kuule ihan kahtoa sinne kurkkuun, että mitä siellä tapahtuu. Peilillä, jos ei muuten näe.

Katso ennen ja jälkeen käynnistyksen. Jos se bensanpinta on vieläkin liian tarkka syystä tai toisesta, että tärinästä se rupeaa työntämään liikaa.
Pääsuuttimista ei pitäisi tulla polttoainetta juuri ollenkaan, moottorin käydessä tyhjäkäyntiä.

Jos kaasarit on pahasti vinossa koneen pitkittäissuunnassa, niin voi olla, että kaasareita on vaikea saada säätöihin, koska aina toinen reuna kohosta on liian matalalla ja toinen liian korkealla.

Kuten yllä ehdotettiinkin, niin voi joutua muokkaamaan imusarjaa.

Jankos
KV
KV
Viestit: 417
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Tulvintaa???

Viesti Kirjoittaja Jankos » 14.02.2012 08:05

Onkos tässä joku itse kevennetty vauhtipyörä mikä on painottamatta? Ettei kone meineena värise niin paljon että neulaventtiilit vuotaa?

Tulviiko muuten joka kanavaan vaiko vain niihin alempina oleviin?
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Vakiokipolla :D

htn
Viestit: 9
Liittynyt: 01.05.2004 00:00

Re: Tulvintaa???

Viesti Kirjoittaja htn » 14.02.2012 09:23

Mites on kaasarit kiinni imusarjassa, minkälaiset värinäkumit ja momentit?

htr
KV
KV
Viestit: 539
Liittynyt: 08.05.2004 00:00

Re: Tulvintaa???

Viesti Kirjoittaja htr » 14.02.2012 14:05

Jankos kirjoitti:Onkos tässä joku itse kevennetty vauhtipyörä mikä on painottamatta? Ettei kone meineena värise niin paljon että neulaventtiilit vuotaa?

Tulviiko muuten joka kanavaan vaiko vain niihin alempina oleviin?
Jos joku on onnistunut keventämään vauhtipyörän noin perseelleen että täristää konetta käydessä, niin olisi se jo "räjähtänyt" taivaan tuuliin aikoja sitten :!:

ukir85
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 98
Liittynyt: 23.08.2004 00:00

Re: Tulvintaa???

Viesti Kirjoittaja ukir85 » 14.02.2012 14:20

htn kirjoitti:Mites on kaasarit kiinni imusarjassa, minkälaiset värinäkumit ja momentit?
Omissa kamppeissa olen joskus laittanut pulttinkannan/mutterin ja kaasarilaipan väliin vielä pätkät 8-10mm reillä olevaa letkua. Näin ollen pultit kiristävät jatkuvasti, mutta tarvittaessa kaasutin pääsee myös joustamaan. Tietysti kaasarin ja imusarjan välissä pitää olla myös värinäkumet.

Jankos
KV
KV
Viestit: 417
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Tulvintaa???

Viesti Kirjoittaja Jankos » 14.02.2012 15:14

htr kirjoitti: Jos joku on onnistunut keventämään vauhtipyörän noin perseelleen että täristää konetta käydessä, niin olisi se jo "räjähtänyt" taivaan tuuliin aikoja sitten :!:
Niin onko tällä ajettu?

Niin no vuotaako tuo käymättäkin?
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Vakiokipolla :D

Avatar
Roponator
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 77
Liittynyt: 09.01.2007 00:00

Re: Tulvintaa???

Viesti Kirjoittaja Roponator » 15.02.2012 17:42

On ajettu, ja vauhtipyörä ei ole vielä tähän mennessä muuttunut taivaalliseksi tomuksi. Ei tulvi käymättä, muulloinkuin käynnissä ollessa. Tulvii joka kanavaan, mutta taenpiin enemmän. Kohoissa molemmat kohot samalla tavalla bensassa, kohot on niinkuin auton suuntaisesti. Kaverilla oli samanlaiset kaasarit ja kone vinossa niinkuin itselläkin, mutta ainut ero että mulla tulvii. Momentista ei tietoo. Värinäkumit on uudet. Peilillä olen katsonut niin bensa tulee purkausaukosta. Pitää kokeilla nostaa tunkilla takapää ilmaan niin että bensan pinnat vaaterissa.
Ei luistolla rajaa, kun Hiacella ajaa!

Avatar
nopower
Viestit: 3
Liittynyt: 02.02.2006 00:00

Re: Tulvintaa???

Viesti Kirjoittaja nopower » 16.02.2012 10:49

Itsellä Weberien tulvinta tokeentui vasta, kun laskin bensanpaineet 0,15bariin. Kyseessä ns. uudempi weber (taitaa olla espanjalaisten tekele)

Avatar
JAMIRACING
B-junnu
B-junnu
Viestit: 37
Liittynyt: 27.06.2004 00:00

Re: Tulvintaa???

Viesti Kirjoittaja JAMIRACING » 16.02.2012 11:12

Moi onko sulla polttoaineen paluuputkisto kunnossa.
Niin että kaasuttimet ottaa vain niin paljon/riittävästi bensaa kun tarvitsee
eli bensanpeinesäädin kaasuttimien jälkeen paluputkeen.

Avatar
jaki
Yleinen
Yleinen
Viestit: 197
Liittynyt: 23.08.2005 00:00

Re: Tulvintaa???

Viesti Kirjoittaja jaki » 16.02.2012 11:24

Roponator kirjoitti: Värinäkumit on uudet. Peilillä olen katsonut niin bensa tulee purkausaukosta.
Kun otat tukevan otteen kaasareista voiko niitä heiluttaa ylös/alas niin, että kone pysyy paikallaan?

Jos tuo bensapaine on tarkka, niin on myös se, että kaasarit pääsee heilumaan = ei ole liian tiukasti kiinni imusarjassa.

Avatar
Roponator
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 77
Liittynyt: 09.01.2007 00:00

Re: Tulvintaa???

Viesti Kirjoittaja Roponator » 20.02.2012 19:47

Hyviä uutisia! No nyt ne on saatu pitämään. Mutta nyt tuli uus ongelma, kolmonen ja nelonen pyörii kylmänä, vettä kun kaataa ykkösen ja kakkosen pakosarjaan niin se vaan helmeilee pois sarjasta, mutta kolmosesta ja nelosesta helmeilee mutta silti sarjakastuu pinnasta.???
Ei luistolla rajaa, kun Hiacella ajaa!

ukir85
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 98
Liittynyt: 23.08.2004 00:00

Re: Tulvintaa???

Viesti Kirjoittaja ukir85 » 20.02.2012 20:39

Roponator kirjoitti:Hyviä uutisia! No nyt ne on saatu pitämään. Mutta nyt tuli uus ongelma, kolmonen ja nelonen pyörii kylmänä, vettä kun kaataa ykkösen ja kakkosen pakosarjaan niin se vaan helmeilee pois sarjasta, mutta kolmosesta ja nelosesta helmeilee mutta silti sarjakastuu pinnasta.???
Kai sä nyt kerrot missä se vika oli kaasareissa? :)

Avatar
Roponator
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 77
Liittynyt: 09.01.2007 00:00

Re: Tulvintaa???

Viesti Kirjoittaja Roponator » 21.02.2012 10:27

Joo toki! Kiitokset kaikille!

Kaasareita hölläämällä, tulviminen väheni. Ja kohoja säätämällä sain loput. Jännä kun sain toisen parin pitämään niin se aina siirtyi toiseen pariin, no eilen illalla sain ne sillein sääsettyä että mistään ei tulvinut pyöriessä ja sammuksissa ollessa.
Ei luistolla rajaa, kun Hiacella ajaa!

Vastaa Viestiin