2tg gurua?
-
2tg gurua?
Onko ketään joka on itse rakentanut toyotan 2tg pannun?
Millasilla palikoilla olette saaneet minkäkiverran tehoja irti myllystä?
Itse olen hieman perseedellä koittanut kiivetä puuhun kyseisen myllyn kanssa, kun vanhat tietoukkelit ei ole netissä ja sitten ne kaverin kaverin kummin kaimalla oli semmosta ja tommosta jutut ei tuota tulosta.
Eikä muutoin ne minä luulen jututkaan..
Olisin kiitollinen kaikenlaisista tiedoista!
Millasilla palikoilla olette saaneet minkäkiverran tehoja irti myllystä?
Itse olen hieman perseedellä koittanut kiivetä puuhun kyseisen myllyn kanssa, kun vanhat tietoukkelit ei ole netissä ja sitten ne kaverin kaverin kummin kaimalla oli semmosta ja tommosta jutut ei tuota tulosta.
Eikä muutoin ne minä luulen jututkaan..
Olisin kiitollinen kaikenlaisista tiedoista!
samik
-
Re: 2tg gurua?
Lisäys vielä, että. kannattaako laittaa 3t kampi tai vaikka 4y? laskeeko se huippukierroksia ja onko vastaavaa hyötyä vääntöön?
Entä kuutiotilavuus 1750 vai mikä?
Nokkien asteet ja nostot?
Saako venttiilien ajoitukseen jotain muuta, kuin metrin sovitepaloja sitten?
Paras ruttusuhde?
Kevennykset? mm. vauhtipyörän paino yms..
Kannatteeko kannen kanaviin koskea?
Paljonko vakio venajouset kestää jengoja?
YMS YMS..
Entä kuutiotilavuus 1750 vai mikä?
Nokkien asteet ja nostot?
Saako venttiilien ajoitukseen jotain muuta, kuin metrin sovitepaloja sitten?
Paras ruttusuhde?
Kevennykset? mm. vauhtipyörän paino yms..
Kannatteeko kannen kanaviin koskea?
Paljonko vakio venajouset kestää jengoja?
YMS YMS..
samik
- bax
- A-Junnu
No joo nyt rakennat oikeeta konetta mikä kyllä kestää vakio männillä ja veiveillä kierrättää 7 tonnin paikkeille hyvin
mut sitten kun laulu alkaa niin tarvit vähän parenpia osia !! 3t ja 2t veivit on saman mittaisia unohda ne! mutta esim 2t k akseli 89poraus veivin pituutta en muista?!mutta Ojennuksen Pasi auttaa varmaan siinä asiassa.
tietysti kansi pitää portata siihen saat apuja esim JR TEHOKANSI tai Special
Motors
tekee sulle vaikka koko koneen jos haluat
nyt en jaksa kirjoitta enenpää mutta itsellä kyseinen moottori 180hv/194nm 2t/89

tietysti kansi pitää portata siihen saat apuja esim JR TEHOKANSI tai Special
Motors

-
Hyvä hyvä. sulla hieno mylly
Eli sun Pannu sen 1750cc?
onko minkälaisella kokoonpanolla toi 180hv/194nm?
Vakio kannella ja venoilla?
Mikä kansi?
Mitkä nokat? asteet? nostot?
Onko kaasarit vai ruisku?
paljonko puristussuhde?
Viitsisit vai kertoa lisää hienosta myllystäsi

Eli sun Pannu sen 1750cc?
onko minkälaisella kokoonpanolla toi 180hv/194nm?
Vakio kannella ja venoilla?
Mikä kansi?
Mitkä nokat? asteet? nostot?
Onko kaasarit vai ruisku?
paljonko puristussuhde?
Viitsisit vai kertoa lisää hienosta myllystäsi

samik
- bax
- A-Junnu
mä latoin sulle sähköpostiin mun numeron ! soittele liittymä on saunalahden 

-
Ehdottomasti 3T-kampi jos kubiikeilla mitään sääntörajaa ole.
Siihen saa valmiina mäntiä ja Eagle/Wiseco settejä saa alle 700$.Ebaysta vieläkin halvemmalla.
2T:n iskulla kunnon puristuksiin tarttee kauhean pattimännän mikä ei ole hyvä.Pidemmällä iskulla männästä tulee parempi ja muutenkin sitä vääntöä tulee toiseen malliin.
Nokkia löytyy Catcams:ilta (budjetin rajoissa mahdollisimman paljon nostoa ja vähän asteita;tietenkin riippuen et mitä hakee)
Vältä hiottuja nokkia;niissä tarttee sikapaksuja säätöpaloja mitä ei saa kuin tekemällä.Gen3 3S-GE käyttää just samoja paloja et ihan Marmoritiskiltä niitä saa.
Tietenkin kaikki mhdollisimman kevyttä..
Kansi vakiona virtailee siellä 190 hp nurkilla mutta portattuna nopeasti jossain 215-220 hp.Vaikea kanava ryssiä mutta hyvään pitää tietää mitä tekee ;-) Seeteistä puhumattakaan..
Toinen asia on et kuin monta suoraa venaa siellä kannessa on;olen piirtänyt seinään ruxin kun tulee G-kansi missä kaikki venat olleet suoria.Siellä on 1 ruxi..
Eka 2T-G:ni taisin rakentaa -88 mut sehän meni vain 15,3 vartin silloin..
Saa laittaa privaa.
Puristuksia saa olla vaikka 12:1
Siihen saa valmiina mäntiä ja Eagle/Wiseco settejä saa alle 700$.Ebaysta vieläkin halvemmalla.
2T:n iskulla kunnon puristuksiin tarttee kauhean pattimännän mikä ei ole hyvä.Pidemmällä iskulla männästä tulee parempi ja muutenkin sitä vääntöä tulee toiseen malliin.
Nokkia löytyy Catcams:ilta (budjetin rajoissa mahdollisimman paljon nostoa ja vähän asteita;tietenkin riippuen et mitä hakee)
Vältä hiottuja nokkia;niissä tarttee sikapaksuja säätöpaloja mitä ei saa kuin tekemällä.Gen3 3S-GE käyttää just samoja paloja et ihan Marmoritiskiltä niitä saa.
Tietenkin kaikki mhdollisimman kevyttä..
Kansi vakiona virtailee siellä 190 hp nurkilla mutta portattuna nopeasti jossain 215-220 hp.Vaikea kanava ryssiä mutta hyvään pitää tietää mitä tekee ;-) Seeteistä puhumattakaan..
Toinen asia on et kuin monta suoraa venaa siellä kannessa on;olen piirtänyt seinään ruxin kun tulee G-kansi missä kaikki venat olleet suoria.Siellä on 1 ruxi..
Eka 2T-G:ni taisin rakentaa -88 mut sehän meni vain 15,3 vartin silloin..
Saa laittaa privaa.
Puristuksia saa olla vaikka 12:1
- sunbeam1
- Yleinen
Jos en väärin muista ,niin käytin saabin säätöpaloja ja hiotulla nokalla sorvattiin itse.
venoja oli usein mutkalla ,jonkun Chevroletin venttiilejä käytin
joku pikkulohko se oli .
venoja oli usein mutkalla ,jonkun Chevroletin venttiilejä käytin
joku pikkulohko se oli .
- JarmoYli
- B-junnu
Miksi käyttää raskaita paksuja säätöpaloja kun venat voi vaihtaa pitempiin ja samalla ohuempivartisiin jos hiottua nokkaa käyttää?
Venttiilit kannattaa muutenkin vaihtaa kevyempiin.
Peiliin saa katsoa jos venoja menee mutkalle.
Morgo on oikeassa, pitempää iskua vain niin samalla patin tarve pienenee.
Alle 200hv 1750cc G-kone on ihan hyvä kauppakassiin
Venttiilit kannattaa muutenkin vaihtaa kevyempiin.
Peiliin saa katsoa jos venoja menee mutkalle.
Morgo on oikeassa, pitempää iskua vain niin samalla patin tarve pienenee.
Alle 200hv 1750cc G-kone on ihan hyvä kauppakassiin

-
Mulla nyt isovenanen 88222 kansi. 280 asteen nokat 11,4mm nostoilla, Löplösön XU motin säätöpaloilla. Kansi oikastu 0,5mm ja kanavat "kiillotettu". Porattu lohko 0,5mm. uusilla männillä, rutut n. 11:1. 40 tupla lortot. Tietysti, sähköpumppu ja järjetön sytkä ja kevennetty vauhtipyörä. Pakenee sevverta ettei uusi oma kytkin pidä ja vaikka on vakio pakosatsi ja 2" putki.
Mutta mietin, että millä palikoilla mennään yli 200hv:n?
Jollaki on yli jopa 230hv:kin 2tg. ja ehkä enempiki ollu rallikäytössä aikanaan..
Ja kauppakassia rakentelen, etten ole kenenkäänkans samalla lähtöviivalla tävvehkeen kans
Mutta mietin, että millä palikoilla mennään yli 200hv:n?
Jollaki on yli jopa 230hv:kin 2tg. ja ehkä enempiki ollu rallikäytössä aikanaan..

Ja kauppakassia rakentelen, etten ole kenenkäänkans samalla lähtöviivalla tävvehkeen kans

samik
- bax
- A-Junnu
moi samik ! älä kaikkee usko mitä täällä kirjoitellaan
nää on niitä esson baarin juttuja et yli 200hv ja oikea kuutio tilavuus on1740cc
3t akselilla menee kyllä yli mutta ei 2t: llä

-
No Moro Bax!
Oli kiva soitella ja sain hyvin infoa sulta..kiitti vielä!
Kaikkeen pitää suhtautua varauksella ja isä aikoinaan opetti, että pessimisti ei pety
Siksipä 3t akseli jo hankittuna, mutta olis kiva tietää, että onko edes potenttiaalisia mahdollisuuksia päästä yli 2:n tehoihin tolla lohkolla ja kannella ja jos, niin millä ilveellä..?
Mietin kyllä sitä 3y tai 4y aksilaaki vaihtoehdoksi, sillä se vois jo mennäkki..

Oli kiva soitella ja sain hyvin infoa sulta..kiitti vielä!
Kaikkeen pitää suhtautua varauksella ja isä aikoinaan opetti, että pessimisti ei pety

Siksipä 3t akseli jo hankittuna, mutta olis kiva tietää, että onko edes potenttiaalisia mahdollisuuksia päästä yli 2:n tehoihin tolla lohkolla ja kannella ja jos, niin millä ilveellä..?
Mietin kyllä sitä 3y tai 4y aksilaaki vaihtoehdoksi, sillä se vois jo mennäkki..

samik
- JarmoYli
- B-junnu
Joo 230hv 1600cc 8valve koneesta alkaa jo olla esson baarin juttuja. 2.0 jos olis niin sit eri asia kun kone hyvin tehty.
150hv saattais ehkä olla tehoa nyt noilla palikoilla, kanavien kiilloittaminen ei tosin auta mitään.
Mielelläni tsekkaan koneen jos haluat, tai edes kannen/nokat jos tosissaan lisää tehoa haluat siihen mutta mitä se hyödyttää jos kytkin luistaa jo nyt :)
Nyt kun SM jääratakausi käynnistyy lauantaina Töysässä, lähen mielenkiinnolla katsomaan miten numerolla 1 ja 2 ajavat autot menestyy, molempiin oon viilaillut kannen, ei täs tarvi turvautua esson baarin juttuihin..;)
150hv saattais ehkä olla tehoa nyt noilla palikoilla, kanavien kiilloittaminen ei tosin auta mitään.
Mielelläni tsekkaan koneen jos haluat, tai edes kannen/nokat jos tosissaan lisää tehoa haluat siihen mutta mitä se hyödyttää jos kytkin luistaa jo nyt :)
Nyt kun SM jääratakausi käynnistyy lauantaina Töysässä, lähen mielenkiinnolla katsomaan miten numerolla 1 ja 2 ajavat autot menestyy, molempiin oon viilaillut kannen, ei täs tarvi turvautua esson baarin juttuihin..;)
- Levin37
- B-junnu
Mielenkiintoinen aihe...itsellänikin 2T-G -projekti meneillään, mutta historicin 2.ryhmän sääntöjen puitteissa. Eli kampurana pitää säilyä 2T:n orggiksena, kiertokanget tulee olla myös vakiot ja poraus alle 85,3mm. Paljonkohan parhaista näin toteutetuista alle 1600cc 2T-G:stä on irronnut tehoa?
Laittakaahan vinkkejä, että mitä tällaista "hisse"-moottoria rakennettaessa tulisi ottaa huomioon.
Miten esim:
-nokissa paljon vai vähän asteita/nostoa?
-max.puristussuhde ?
-paljonko orggiskanget kestää kierrättää?
-muut eteen tulevat ongelmat korkeaviritteisenä kilpakäytössä?
Laittakaahan vinkkejä, että mitä tällaista "hisse"-moottoria rakennettaessa tulisi ottaa huomioon.
Miten esim:
-max.puristussuhde ?
-
Jarmo ylille pistinkin privaa..
No joo, mut vanha 1600cc 8v pannu sotii jo fysiikan lakeja vastaan yli 200hv:n tehoilla.
Kuutioita pystyy helpostikki kasvattaan 2150cc:in se ei ole onkelma, mutta kärsiikö kierrokset sitten ja onko vastaavaa hyötyä/ entä kestävyys ratapäivillä??
Kuten jo alussa kerroin, olen joissakin asioissa kiivennyt ***** edellä puuhun ja siksi halusin kysellä niiltä jotka oikeasti ovat rakennelleet näitä.
Se kytkin oli yks takapakki. Kuulin ettei uusi vakiokytkin kestä 150hv/200nm enempää. Nyt tiedän
Se vaan yllätti, että noilla palikoilla jo pito loppui
Toinen oli se vakio pakosarja ja 2" putki, kun kuulin, että se riittää hieman viilattuun 2tg pannuun kyllä. Nyt tiedän että ei likikään..
Nälkä vaan kasvaa syödessä ja siksi kyselenkin, onko tolla pannulla fysikaalisia mahkuja päästä yli 200hv:n helposti??
No joo, mut vanha 1600cc 8v pannu sotii jo fysiikan lakeja vastaan yli 200hv:n tehoilla.
Kuutioita pystyy helpostikki kasvattaan 2150cc:in se ei ole onkelma, mutta kärsiikö kierrokset sitten ja onko vastaavaa hyötyä/ entä kestävyys ratapäivillä??

Kuten jo alussa kerroin, olen joissakin asioissa kiivennyt ***** edellä puuhun ja siksi halusin kysellä niiltä jotka oikeasti ovat rakennelleet näitä.
Se kytkin oli yks takapakki. Kuulin ettei uusi vakiokytkin kestä 150hv/200nm enempää. Nyt tiedän

Nälkä vaan kasvaa syödessä ja siksi kyselenkin, onko tolla pannulla fysikaalisia mahkuja päästä yli 200hv:n helposti??
samik
-
Riippuu minkä numeroinen kansi sulla on?Levin37 kirjoitti:Mielenkiintoinen aihe...itsellänikin 2T-G -projekti meneillään, mutta historicin 2.ryhmän sääntöjen puitteissa. Eli kampurana pitää säilyä 2T:n orggiksena, kiertokanget tulee olla myös vakiot ja poraus alle 85,3mm. Paljonkohan parhaista näin toteutetuista alle 1600cc 2T-G:stä on irronnut tehoa?
Miten esim:
-max.puristussuhde ?
Uudemmissa saasterajotus juttujen takia huonommat virtaukset. Huippu tehot on saavutettu 304-304 asteisilla nokilla.. riippuu mitä hakee? ehkä 304 imu ja 284 pako olis ihanteellisimmat kierrättää. Rutut jossain 12:1
Vakioveivit kestää turbokäytossäkin 270hv:n tehoja..
Joku viisaampi voi korjata jos väärää tietoa mulla..

samik