jos 150hv riittää pidä 2,0 kansi aihiona ja nosta puristussuhde plaanaamalla 10,5:1
mielellään isommat venat 44-45 / 37-38
toki myös kansi portataan, 2x45mm vaakatuplakaasari, 280-290ast katuviritysnokka + -jouset, peltisarja, 2" putki, kärjetön sytkä jne
jos haluat enemmän tehgoa niin sitten 1,6 kansiaihio + ehdottomasto isommat venat 44-45 / 37-38
nyt saadaan puristussuhde 11,0-11,5:1 ja nokaksi rallinokka 300-310ast
toki myös kansi portataan, 2x45mm vaakatuplakaasari, tuplaventtiilinjouset, peltisarja, 2,5" putki, kärjetön sytkä jne
Mikä ois paras tapa saada koneeseen tehoa?
- PePe
- Viestit: 5
- Liittynyt: 12.04.2005 00:00
Itselläni on 2.0i OHC ja seuraavanlaisella reseptillä siinä on n.150hp:
KONE:
Cosworth 205-lohko, is-männät, kanget ja kampiakseli.
KANSI:
Kanavat avarrettu/muotoiltu, venttiilinohjurit uusittu. Piper 134i
-nokka asteita 263, nostoa reilu 12mm. Crane venttiilijouset=jäykemmät,
harvemmat, eli sallii nostoa enemmän kuin vakiot.
Kannesta plaanattu reilu 1mm pois, puristussuhde n. 10:1.
Niin ja tietenkin 2'' putki Simonsin osista yhella änkkärillä takana ja PiperCross filtteri.
KONE:
Cosworth 205-lohko, is-männät, kanget ja kampiakseli.
KANSI:
Kanavat avarrettu/muotoiltu, venttiilinohjurit uusittu. Piper 134i
-nokka asteita 263, nostoa reilu 12mm. Crane venttiilijouset=jäykemmät,
harvemmat, eli sallii nostoa enemmän kuin vakiot.
Kannesta plaanattu reilu 1mm pois, puristussuhde n. 10:1.
Niin ja tietenkin 2'' putki Simonsin osista yhella änkkärillä takana ja PiperCross filtteri.
