Volvon perävälitys

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Knuts
Viestit: 5
Liittynyt: 28.12.2004 00:00

Volvon perävälitys

Viesti Kirjoittaja Knuts » 10.04.2005 21:09

meinasin vaihtaa välitys volvonperässä (1031), onko mahdollista säätää hammas välys millään? Lautaspyörän laakerien alla löytyy pari prikkoja. voiko niitä vaithaa, muuttaa??

Leinonen
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 57
Liittynyt: 04.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Leinonen » 10.04.2005 21:29

Niillä poskilaakereiden välissä olevilla shimmeillähän se välys saadaan säädettyä. Ja kosketus pinta sitten pienen vetopyörän laakereiden välissä olevilla levyillä.

Avatar
Knuts
Viestit: 5
Liittynyt: 28.12.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Knuts » 10.04.2005 21:36

Leinonen kirjoitti:Niillä poskilaakereiden välissä olevilla shimmeillähän se välys saadaan säädettyä. Ja kosketus pinta sitten pienen vetopyörän laakereiden välissä olevilla levyillä.
just. No onko niitä shimsejä saatavilla jostain? ja pienen vetopyörän laakereiden välillä ei ollut levyjä......

Avatar
sohvaperuna
B-junnu
B-junnu
Viestit: 47
Liittynyt: 26.05.2004 00:00

shimmejä

Viesti Kirjoittaja sohvaperuna » 10.04.2005 22:12

Kyseleppäs kotikyläsi moottorikoneistamosta

Avatar
jk62098
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 99
Liittynyt: 02.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja jk62098 » 11.04.2005 20:59

--- ja pienen vetopyörän laakereiden välillä ei ollut levyjä---

Voi olla myös rymppiholkki eli kiristettäessä litistyvä holkki. Tuotantoperiä on sekä säätölevyllä että rympillä.
Tarvitset myös peränlevitystyökalun. Volvon periä laitellaan nykyään sen verran paljon, että kohtuuetäisyydeltä löytyisi varmaan kaveri, jolla olisi taito ja vehkeet olemassa. Vaikka onhan se hienoa itse tehdä. Minä olen vain kurkkinut selän takana...

Viisaammat jatkakoon tai pihdatkoon tietojaan...

Vastaa Viestiin