Gt corolla kuskit huomio...

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
liljedahlracing
Yleinen
Yleinen
Viestit: 285
Liittynyt: 12.12.2004 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Gt corolla kuskit huomio...

Viesti Kirjoittaja liljedahlracing » 21.07.2012 11:06

Vinkin kautta löydetty.Osupa silmiin eilen akk sivuilta uutiset ja joku
tekniikka kokous sääntö muutoksia.

.Fx gt lohkot kielletty gt corollassa.

Tais koskee ryhmää f

Avatar
Pete
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 107
Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Gt corolla kuskit huomio...

Viesti Kirjoittaja Pete » 21.07.2012 11:36

Mihinhän tämä tulkinta AKK:ssa perustuu, kun kyseistä automallia on valmistettu alkuperäisenä ns.luurankolohkolla? AE-86 gt corollaa on valmistettu myös luurankolohkolla, ainakin viimeisissä vm.87 corollissa ne oli.

Avatar
liljedahlracing
Yleinen
Yleinen
Viestit: 285
Liittynyt: 12.12.2004 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Gt corolla kuskit huomio...

Viesti Kirjoittaja liljedahlracing » 21.07.2012 11:49

fx. lohko ulkoisesti erilainen kuin gt.
fx vahvistus ripat lohkon ulkopuolella.

oli akk sivuilla.

Avatar
jake74
Yleinen
Yleinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04.03.2007 00:00
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Gt corolla kuskit huomio...

Viesti Kirjoittaja jake74 » 21.07.2012 12:26

liljedahlracing kirjoitti:fx. lohko ulkoisesti erilainen kuin gt.
fx vahvistus ripat lohkon ulkopuolella.

oli akk sivuilla.

tässä tä juttu on

http://www.autourheilu.fi/tiedotteet/mu ... 34156.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
volvoevo
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 131
Liittynyt: 11.02.2006 00:00

Re: Gt corolla kuskit huomio...

Viesti Kirjoittaja volvoevo » 21.07.2012 13:42

Tuosta erosta kaiketi kyse.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Avatar
Masa
KV
KV
Viestit: 345
Liittynyt: 14.01.2005 00:00

Re: Gt corolla kuskit huomio...

Viesti Kirjoittaja Masa » 21.07.2012 17:10

Taitaa mennä aika monella moottorit uusiksi! Tätä säätöä kyllä hieman ihmettelen, kun pitkään on moottorit tehty luurankolohkoihin. Sama kun seruaavaksi tulisi sääntö, että Starletissa on käytettävä omaa lohkoa.

Sami93
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 59
Liittynyt: 05.06.2011 18:34
Paikkakunta: Urjala

Re: Gt corolla kuskit huomio...

Viesti Kirjoittaja Sami93 » 21.07.2012 18:35

Masa kirjoitti:Taitaa mennä aika monella moottorit uusiksi! Tätä säätöä kyllä hieman ihmettelen, kun pitkään on moottorit tehty luurankolohkoihin. Sama kun seruaavaksi tulisi sääntö, että Starletissa on käytettävä omaa lohkoa.
Onhan toi sääntö ollut aika pitkän aikaa tuolla kirjassa. Ei sillä että mua haittais mihin lohkoon kukakin tekee ja mitä.

Avatar
jake74
Yleinen
Yleinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04.03.2007 00:00
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Gt corolla kuskit huomio...

Viesti Kirjoittaja jake74 » 21.07.2012 18:46

Sami93 kirjoitti:
Masa kirjoitti:Taitaa mennä aika monella moottorit uusiksi! Tätä säätöä kyllä hieman ihmettelen, kun pitkään on moottorit tehty luurankolohkoihin. Sama kun seruaavaksi tulisi sääntö, että Starletissa on käytettävä omaa lohkoa.
Onhan toi sääntö ollut aika pitkän aikaa tuolla kirjassa.
1996 vuoden sääntökirjasta asti.

Avatar
Masa
KV
KV
Viestit: 345
Liittynyt: 14.01.2005 00:00

Re: Gt corolla kuskit huomio...

Viesti Kirjoittaja Masa » 21.07.2012 18:59

Pakko kysyä hieman tarkennusta, että Starletin 5k moottori sääntö vai luurankolohkon sääntö vuodesta 1996?

Jankos
KV
KV
Viestit: 417
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Gt corolla kuskit huomio...

Viesti Kirjoittaja Jankos » 21.07.2012 20:40

Taas pakko nurista tästä tiedotuspolitiikasta...

Kun kerran päättäjillä on varmaankin oikeasti tiedossa miten noi lohkot erottaa ja varmaan kuvatkin olisi mahdollista saada niin miksei niitä voi julkaista päätöksien yhteydessä. Sen jälkeen kaikkien osapuolien olisi helpompaa tunnistaa oikeanlaiset lohkot.
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Vakiokipolla :D

Sami93
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 59
Liittynyt: 05.06.2011 18:34
Paikkakunta: Urjala

Re: Gt corolla kuskit huomio...

Viesti Kirjoittaja Sami93 » 21.07.2012 21:18

Masa kirjoitti:Pakko kysyä hieman tarkennusta, että Starletin 5k moottori sääntö vai luurankolohkon sääntö vuodesta 1996?
Vuodesta 1996 en osaa sanoa mutta 2003 kirjassa on sääntö että ulkoisesti samanlaista lohkoa saa käyttää, sama mitä tiedotteessa tarkennettiin. Starletista sen verran että silloin kun alottelin ralli touhuja niin kuulin että tämä 5k taistelu oli käyty akk:ssa ja lohkon käyttö hyväksytty. Asiasta tarkemmin tietävät korjatkoon tai vahvistakoon.

Avatar
jake74
Yleinen
Yleinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04.03.2007 00:00
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Gt corolla kuskit huomio...

Viesti Kirjoittaja jake74 » 21.07.2012 21:33

Sami93 kirjoitti:
Masa kirjoitti:Pakko kysyä hieman tarkennusta, että Starletin 5k moottori sääntö vai luurankolohkon sääntö vuodesta 1996?
Vuodesta 1996 en osaa sanoa mutta 2003 kirjassa on sääntö että ulkoisesti samanlaista lohkoa saa käyttää, sama mitä tiedotteessa tarkennettiin. Starletista sen verran että silloin kun alottelin ralli touhuja niin kuulin että tämä 5k taistelu oli käyty akk:ssa ja lohkon käyttö hyväksytty. Asiasta tarkemmin tietävät korjatkoon tai vahvistakoon.
vuoden 1996 kirjassa lukee: sylinterilohkon tulee olla alkuperäinen; toista ulkonaisesti samanlaista saa käyttää mikäli alkuperäisestä voidaan koneistamalla ja/tai putkittamalla valmistaa samanlainen. eli samalailla lukee ku 1996 kirjassa ku näissä uusimmissakin.

Avatar
Marko Tähkä
KV
KV
Viestit: 488
Liittynyt: 30.12.2006 00:00

Re: Gt corolla kuskit huomio...

Viesti Kirjoittaja Marko Tähkä » 21.07.2012 22:27

On se ihmeellistä että nämä sääntö tulkinnat tulevat vuosia myöhässä , jolloin autoja on tehty monia.Kyllä tämmöinen asia pitäisi huomata ,eikös autot katsasteta joka kilpailussa.Tulkinta on hieno sana ,sillä tehdään osaltaan tästä harrastuksesta himskutin kallista ja joskus myös mennään ***** edellä puuhun, niin kuin penkki kiinnityksen kohdalla kävi.En tiedä mikä on se tarve lajiliitolla märehtiä näitä asioita vuositolkulla ennen kuin tulkinta tehdään,onko lajiliitto jäänyt jälkeen nykyajan hektisestä elämän menosta.Kyseisessä asiassa voisivat myös mielestäni auton rakentamisesta vastaavat henkilöt mennä itseensä ja katsoa peiliin,onko todella tullut lohkosta sääntöjen mukainen pelkästään putkittamalla ja koneistamalla.Itse olen käynyt rallitutkinnon tosi kauan sitten, mutta silloin sanoi kouluttaja näin(jos on epäselvää niin lukekaa sääntökirjaa ja ymmärtäkää se mitä olette lukeneet)

Avatar
Peke
KV
KV
Viestit: 316
Liittynyt: 13.03.2005 00:00

Re: Gt corolla kuskit huomio...

Viesti Kirjoittaja Peke » 21.07.2012 22:44

Oliskohan joitakin iso moottorisilla ajavia ruvennu närästämään Kuhasen ym. pikkukone miesten vauhti.

ja kuinkas joku 200 lohko,pitää olla materiaalia lisäävä työstökone :?:

ps.Toivottavasti ei ,tekniikkaryhmällä varmaan ollu kesäjuhlat ja tullu mieleen asia?

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: Gt corolla kuskit huomio...

Viesti Kirjoittaja Frog » 21.07.2012 23:04

Homma on kesken ja siihen tulee tuonnempana varmaankin uusi tulkinta ! Huom siis HUOM Escorteissa ei ole myöskään sallittu käyttää 200 tai 205 lohkoja !
Olen tehnyt kaikkien lajissa olevien puolesta korjaus pyynnön lajiryhmälle ja he käsittelevät kaikkien autojen lohkoasiat uudelleen ! Jotenka ei tarvii soitella eikä kirjoitella AKK,n suuntaan ! Homma on nyt hoidossa eikä kenenkään tarvii toistaiseksi ruveta vaihteleen yhtään mitään. Tiedotan asiasta kun siihen tulee Factaa konttorilta.

P.S. FX siis se eka AE 82 on samalla lohkolla kuin GT vasta AE92 tuli Rips lohkolla, ne ylimääräiset rivat voi poistaa ja silloin homma on säännön mukaan OK, mutta nyt on asiaa selvityksessä että näitä kyseisiä toimenpiteitä ei tarviisikaan tehdä minkään automerkin kohdalla, koska ne ovat turhia eivätkä ole kenenkään etuja.

Vastaa Viestiin