Gt corolla kuskit huomio...
- liljedahlracing
- Yleinen
- Viestit: 285
- Liittynyt: 12.12.2004 00:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Gt corolla kuskit huomio...
Vinkin kautta löydetty.Osupa silmiin eilen akk sivuilta uutiset ja joku
tekniikka kokous sääntö muutoksia.
.Fx gt lohkot kielletty gt corollassa.
Tais koskee ryhmää f
tekniikka kokous sääntö muutoksia.
.Fx gt lohkot kielletty gt corollassa.
Tais koskee ryhmää f
- Pete
- A-Junnu
- Viestit: 107
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Mihinhän tämä tulkinta AKK:ssa perustuu, kun kyseistä automallia on valmistettu alkuperäisenä ns.luurankolohkolla? AE-86 gt corollaa on valmistettu myös luurankolohkolla, ainakin viimeisissä vm.87 corollissa ne oli.
- liljedahlracing
- Yleinen
- Viestit: 285
- Liittynyt: 12.12.2004 00:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Gt corolla kuskit huomio...
fx. lohko ulkoisesti erilainen kuin gt.
fx vahvistus ripat lohkon ulkopuolella.
oli akk sivuilla.
fx vahvistus ripat lohkon ulkopuolella.
oli akk sivuilla.
- jake74
- Yleinen
- Viestit: 174
- Liittynyt: 04.03.2007 00:00
- Paikkakunta: ii/haukipudas
Re: Gt corolla kuskit huomio...
liljedahlracing kirjoitti:fx. lohko ulkoisesti erilainen kuin gt.
fx vahvistus ripat lohkon ulkopuolella.
oli akk sivuilla.
tässä tä juttu on
http://www.autourheilu.fi/tiedotteet/mu ... 34156.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
- volvoevo
- A-Junnu
- Viestit: 131
- Liittynyt: 11.02.2006 00:00
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Tuosta erosta kaiketi kyse.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- Masa
- KV
- Viestit: 345
- Liittynyt: 14.01.2005 00:00
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Taitaa mennä aika monella moottorit uusiksi! Tätä säätöä kyllä hieman ihmettelen, kun pitkään on moottorit tehty luurankolohkoihin. Sama kun seruaavaksi tulisi sääntö, että Starletissa on käytettävä omaa lohkoa.
-
- A-Junnu
- Viestit: 59
- Liittynyt: 05.06.2011 18:34
- Paikkakunta: Urjala
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Onhan toi sääntö ollut aika pitkän aikaa tuolla kirjassa. Ei sillä että mua haittais mihin lohkoon kukakin tekee ja mitä.Masa kirjoitti:Taitaa mennä aika monella moottorit uusiksi! Tätä säätöä kyllä hieman ihmettelen, kun pitkään on moottorit tehty luurankolohkoihin. Sama kun seruaavaksi tulisi sääntö, että Starletissa on käytettävä omaa lohkoa.
- jake74
- Yleinen
- Viestit: 174
- Liittynyt: 04.03.2007 00:00
- Paikkakunta: ii/haukipudas
Re: Gt corolla kuskit huomio...
1996 vuoden sääntökirjasta asti.Sami93 kirjoitti:Onhan toi sääntö ollut aika pitkän aikaa tuolla kirjassa.Masa kirjoitti:Taitaa mennä aika monella moottorit uusiksi! Tätä säätöä kyllä hieman ihmettelen, kun pitkään on moottorit tehty luurankolohkoihin. Sama kun seruaavaksi tulisi sääntö, että Starletissa on käytettävä omaa lohkoa.
- Masa
- KV
- Viestit: 345
- Liittynyt: 14.01.2005 00:00
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Pakko kysyä hieman tarkennusta, että Starletin 5k moottori sääntö vai luurankolohkon sääntö vuodesta 1996?
-
- KV
- Viestit: 417
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jokioinen
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Taas pakko nurista tästä tiedotuspolitiikasta...
Kun kerran päättäjillä on varmaankin oikeasti tiedossa miten noi lohkot erottaa ja varmaan kuvatkin olisi mahdollista saada niin miksei niitä voi julkaista päätöksien yhteydessä. Sen jälkeen kaikkien osapuolien olisi helpompaa tunnistaa oikeanlaiset lohkot.
Kun kerran päättäjillä on varmaankin oikeasti tiedossa miten noi lohkot erottaa ja varmaan kuvatkin olisi mahdollista saada niin miksei niitä voi julkaista päätöksien yhteydessä. Sen jälkeen kaikkien osapuolien olisi helpompaa tunnistaa oikeanlaiset lohkot.
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Vakiokipolla :D
-
- A-Junnu
- Viestit: 59
- Liittynyt: 05.06.2011 18:34
- Paikkakunta: Urjala
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Vuodesta 1996 en osaa sanoa mutta 2003 kirjassa on sääntö että ulkoisesti samanlaista lohkoa saa käyttää, sama mitä tiedotteessa tarkennettiin. Starletista sen verran että silloin kun alottelin ralli touhuja niin kuulin että tämä 5k taistelu oli käyty akk:ssa ja lohkon käyttö hyväksytty. Asiasta tarkemmin tietävät korjatkoon tai vahvistakoon.Masa kirjoitti:Pakko kysyä hieman tarkennusta, että Starletin 5k moottori sääntö vai luurankolohkon sääntö vuodesta 1996?
- jake74
- Yleinen
- Viestit: 174
- Liittynyt: 04.03.2007 00:00
- Paikkakunta: ii/haukipudas
Re: Gt corolla kuskit huomio...
vuoden 1996 kirjassa lukee: sylinterilohkon tulee olla alkuperäinen; toista ulkonaisesti samanlaista saa käyttää mikäli alkuperäisestä voidaan koneistamalla ja/tai putkittamalla valmistaa samanlainen. eli samalailla lukee ku 1996 kirjassa ku näissä uusimmissakin.Sami93 kirjoitti:Vuodesta 1996 en osaa sanoa mutta 2003 kirjassa on sääntö että ulkoisesti samanlaista lohkoa saa käyttää, sama mitä tiedotteessa tarkennettiin. Starletista sen verran että silloin kun alottelin ralli touhuja niin kuulin että tämä 5k taistelu oli käyty akk:ssa ja lohkon käyttö hyväksytty. Asiasta tarkemmin tietävät korjatkoon tai vahvistakoon.Masa kirjoitti:Pakko kysyä hieman tarkennusta, että Starletin 5k moottori sääntö vai luurankolohkon sääntö vuodesta 1996?
- Marko Tähkä
- KV
- Viestit: 488
- Liittynyt: 30.12.2006 00:00
Re: Gt corolla kuskit huomio...
On se ihmeellistä että nämä sääntö tulkinnat tulevat vuosia myöhässä , jolloin autoja on tehty monia.Kyllä tämmöinen asia pitäisi huomata ,eikös autot katsasteta joka kilpailussa.Tulkinta on hieno sana ,sillä tehdään osaltaan tästä harrastuksesta himskutin kallista ja joskus myös mennään ***** edellä puuhun, niin kuin penkki kiinnityksen kohdalla kävi.En tiedä mikä on se tarve lajiliitolla märehtiä näitä asioita vuositolkulla ennen kuin tulkinta tehdään,onko lajiliitto jäänyt jälkeen nykyajan hektisestä elämän menosta.Kyseisessä asiassa voisivat myös mielestäni auton rakentamisesta vastaavat henkilöt mennä itseensä ja katsoa peiliin,onko todella tullut lohkosta sääntöjen mukainen pelkästään putkittamalla ja koneistamalla.Itse olen käynyt rallitutkinnon tosi kauan sitten, mutta silloin sanoi kouluttaja näin(jos on epäselvää niin lukekaa sääntökirjaa ja ymmärtäkää se mitä olette lukeneet)
- Peke
- KV
- Viestit: 316
- Liittynyt: 13.03.2005 00:00
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Oliskohan joitakin iso moottorisilla ajavia ruvennu närästämään Kuhasen ym. pikkukone miesten vauhti.
ja kuinkas joku 200 lohko,pitää olla materiaalia lisäävä työstökone
ps.Toivottavasti ei ,tekniikkaryhmällä varmaan ollu kesäjuhlat ja tullu mieleen asia?
ja kuinkas joku 200 lohko,pitää olla materiaalia lisäävä työstökone

ps.Toivottavasti ei ,tekniikkaryhmällä varmaan ollu kesäjuhlat ja tullu mieleen asia?
-
- WRC
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Homma on kesken ja siihen tulee tuonnempana varmaankin uusi tulkinta ! Huom siis HUOM Escorteissa ei ole myöskään sallittu käyttää 200 tai 205 lohkoja !
Olen tehnyt kaikkien lajissa olevien puolesta korjaus pyynnön lajiryhmälle ja he käsittelevät kaikkien autojen lohkoasiat uudelleen ! Jotenka ei tarvii soitella eikä kirjoitella AKK,n suuntaan ! Homma on nyt hoidossa eikä kenenkään tarvii toistaiseksi ruveta vaihteleen yhtään mitään. Tiedotan asiasta kun siihen tulee Factaa konttorilta.
P.S. FX siis se eka AE 82 on samalla lohkolla kuin GT vasta AE92 tuli Rips lohkolla, ne ylimääräiset rivat voi poistaa ja silloin homma on säännön mukaan OK, mutta nyt on asiaa selvityksessä että näitä kyseisiä toimenpiteitä ei tarviisikaan tehdä minkään automerkin kohdalla, koska ne ovat turhia eivätkä ole kenenkään etuja.
Olen tehnyt kaikkien lajissa olevien puolesta korjaus pyynnön lajiryhmälle ja he käsittelevät kaikkien autojen lohkoasiat uudelleen ! Jotenka ei tarvii soitella eikä kirjoitella AKK,n suuntaan ! Homma on nyt hoidossa eikä kenenkään tarvii toistaiseksi ruveta vaihteleen yhtään mitään. Tiedotan asiasta kun siihen tulee Factaa konttorilta.
P.S. FX siis se eka AE 82 on samalla lohkolla kuin GT vasta AE92 tuli Rips lohkolla, ne ylimääräiset rivat voi poistaa ja silloin homma on säännön mukaan OK, mutta nyt on asiaa selvityksessä että näitä kyseisiä toimenpiteitä ei tarviisikaan tehdä minkään automerkin kohdalla, koska ne ovat turhia eivätkä ole kenenkään etuja.