Mielestäni en ole mitenkään "paljoa" huonoa sanonut.. Kyllä sitä kai saa kritisoida, vaikka siellä silti tykkääkin käydä katsomassa!?sps1 kirjoitti:Jos siellä Neste Rallissa on noin paljon kaikkea huonoa ja kallista niin ei kai sinne mikään lakipykälä pakota menemään katsomaan![]()
Ouninpohja kahteen osaan...
- Ketzi
- KV

- henkka_ok
- WRC

Ketzi kirjoitti:Kyllähän sen rallipassin maksaa, jos siellä viikonlopun on! Mutta mä en prkl ala kyllä 20¤ yhestä ek:sta maksaa! Ohjelmassa oli käydä kattoo 2 ek:ta, mut toiselle kyllä maksettiin! Olikohan se sen 10¤.. Aikasempina vuosina on miltei jokaiselle maksettu.. Tuo maksamattomuus kyllä voidaan ihan laittaa melkeen isän piikkiin, sillä se sitä alkoi noista hinnoista kiroamaan(tosin olen samaa mieltä)!
Ja parkkipaikkamaksuista sen verran.. Ei muuten tosiaankaan mene joka euro millekkään UA:lle! Kyllä siellä jotkut eräjormat pulittaa 10-20¤ että saa jättää autonsa pellolle, tai yöpyä..!
Ja tosiaan on sprintti homma vireillä.. Mutta mitesse AKK oikein minun asiaani tällä hetkellä hoitaakaan...?Tarkennatko!?.. Sillä minä en tosiaankaan tiedä
Ai niin tuleehan sieltä se lehti ainakin joo..
Noh ainakin pitää AKK:lle lisenssit maksaa... Eli ainakin se AKK hoitaa ne lisenssivakuutukset mulle, maksua vastaan..
Mutta yksinkertaisesti ei se AKK tee kyllä paskan vertaa sen homman eteen, ennenkuin on kalusto kisavalmiina. En väitä että pitäisi tehdä, mutta henkka et voi sanoa että hoitaa minun hommaa. Mites sitten noiden kisojen järjestäminen.. Tukeeko AKK esim. jotain "kyläralleja"? Vai hoitaako seurat ne aivan omalla toiminnalla? Mä en kyllä suoraan sanoen tiedä, että mitä hyvää se AKK mun hommalle tekee.. ("no järjetää tietty kisat" ei kiitos tälläsiä vastauksia)
No jos et ala maksamaan 20¤ yhestä ek:sta (oikea hinta muuten 12¤, paitsi kahteen kertaan ajettavasta 20¤) niin älä sitten tule paikalle. En minäkään maksaisi 1,27¤ bensalitrasta jos itse saisin valita. En tiedä noista sun parkkihinnoista, enkä ikinä oo jättäny autoo yöks pellolle niin en niistä jutuista tiedä, mutta aina on meidän auto saatu parkkiin 2-5 euron hintaan. Parhaimmillaan Leustun maalissa niin, että halutessaan olisi voinut katsella autosta.
No joo joo, kyllä minä tiedän, että AKK ei rakenna sinun sprinttiautoasi, mutta mietihän pikkusen tarkemmin, mitä sanot. Jonkun on yksinkertaisesti tehtävä työtä sen eteen, että tässä maassa ylipäätään on mahdollista järjestää jotain, ja monessa kohti se on AKK. Yks semmonen hyvä käytännön esimerkki on säännöt. Enkä tässä nyt yritä sanoa, että suuri ja mahtava AKK, joka meitä pieniä ja kurjia armahtaa ja suojelee. Vaan sitä, että ne ihan oikeasti tekee muutakin kun rahastaa. Kehittää esimerkiks. Mut sehän ei sulle varmaan kelpaa kun ne tekee kuitenkin kaiken päin seiniä.
Voinhan minäkin sanoo, että ne tanan rikkaat herrat siellä eduskunnassa, ne vaan kerää veroja ja elää leveästi, mutta en viitsi olla IHAN niin idiootti. Katsos kun nekin siellä eduskunnassa tekee jotain, mihin valtaosalla kansalaisista ei oo mitään kykyjä, resursseja, aikaa saatikka intoa. Ja saavat silti kaiken paskan niskaansa. Sama pätee pitkälti AKK:hon. Jonkun on pakko johtaa, koska demokratia on näissä hommissa aika lailla hanurista.
AKK ei ehkä tee kaaria sun rinttipeliis, mutta neuvoo, miten ne kannattais tehdä, että säilyt hengissä kun se auto ei kuitenkaan pysy lapasessa. AKK ei käy kyselemässä paikallisilta, että saiskohan tietä käyttää ralliin, mutta on sopinut selkeät pelisäännöt, joita noudattamalla on varmaan pitkälti helpompi saada teitä käyttöön. (kaikki eivät tosiaankaan ole innostuneita kunnostamaan teitä kisan jälkeen, kokemusta on..) Kannattaa katsoa pikkasen sitä omaa napaa pitemmälle ja mielellään vähän eteenpäin niin näkee paremmin. Minkähänlaista sprinttiä olisit lähössä ajamaan ilman AKK:n tekemää työtä, ja minkälaisella autolla? Käy ulkona, katso ympärillesi... Täällä on muitakin ihmisiä, ja mahdollisimman monia pitäisi miellyttää. Ja ajattele hetki ennen kuin väität, ettei AKK "tee kyllä paskan vertaa sen homman eteen"...
Ainiin, tän topicin aihehan oli Ouninpohja...
Ei taitu!
- Ketzi
- KV

No niin tais olla.. Myönnän kyllä että päästin suustani vähän mitä sattuu.. "Ajattele mitä sanot" olis ehkä viisaampaa.. Mulla nyt ei oo tainnu olla..henkka_ok kirjoitti:Ketzi kirjoitti:Kyllähän sen rallipassin maksaa, jos siellä viikonlopun on! Mutta mä en prkl ala kyllä 20¤ yhestä ek:sta maksaa! Ohjelmassa oli käydä kattoo 2 ek:ta, mut toiselle kyllä maksettiin! Olikohan se sen 10¤.. Aikasempina vuosina on miltei jokaiselle maksettu.. Tuo maksamattomuus kyllä voidaan ihan laittaa melkeen isän piikkiin, sillä se sitä alkoi noista hinnoista kiroamaan(tosin olen samaa mieltä)!
Ja parkkipaikkamaksuista sen verran.. Ei muuten tosiaankaan mene joka euro millekkään UA:lle! Kyllä siellä jotkut eräjormat pulittaa 10-20¤ että saa jättää autonsa pellolle, tai yöpyä..!
Ja tosiaan on sprintti homma vireillä.. Mutta mitesse AKK oikein minun asiaani tällä hetkellä hoitaakaan...?Tarkennatko!?.. Sillä minä en tosiaankaan tiedä
Ai niin tuleehan sieltä se lehti ainakin joo..
Noh ainakin pitää AKK:lle lisenssit maksaa... Eli ainakin se AKK hoitaa ne lisenssivakuutukset mulle, maksua vastaan..
Mutta yksinkertaisesti ei se AKK tee kyllä paskan vertaa sen homman eteen, ennenkuin on kalusto kisavalmiina. En väitä että pitäisi tehdä, mutta henkka et voi sanoa että hoitaa minun hommaa. Mites sitten noiden kisojen järjestäminen.. Tukeeko AKK esim. jotain "kyläralleja"? Vai hoitaako seurat ne aivan omalla toiminnalla? Mä en kyllä suoraan sanoen tiedä, että mitä hyvää se AKK mun hommalle tekee.. ("no järjetää tietty kisat" ei kiitos tälläsiä vastauksia)
No jos et ala maksamaan 20¤ yhestä ek:sta (oikea hinta muuten 12¤, paitsi kahteen kertaan ajettavasta 20¤) niin älä sitten tule paikalle. En minäkään maksaisi 1,27¤ bensalitrasta jos itse saisin valita. En tiedä noista sun parkkihinnoista, enkä ikinä oo jättäny autoo yöks pellolle niin en niistä jutuista tiedä, mutta aina on meidän auto saatu parkkiin 2-5 euron hintaan. Parhaimmillaan Leustun maalissa niin, että halutessaan olisi voinut katsella autosta.
No joo joo, kyllä minä tiedän, että AKK ei rakenna sinun sprinttiautoasi, mutta mietihän pikkusen tarkemmin, mitä sanot. Jonkun on yksinkertaisesti tehtävä työtä sen eteen, että tässä maassa ylipäätään on mahdollista järjestää jotain, ja monessa kohti se on AKK. Yks semmonen hyvä käytännön esimerkki on säännöt. Enkä tässä nyt yritä sanoa, että suuri ja mahtava AKK, joka meitä pieniä ja kurjia armahtaa ja suojelee. Vaan sitä, että ne ihan oikeasti tekee muutakin kun rahastaa. Kehittää esimerkiks. Mut sehän ei sulle varmaan kelpaa kun ne tekee kuitenkin kaiken päin seiniä.
Voinhan minäkin sanoo, että ne tanan rikkaat herrat siellä eduskunnassa, ne vaan kerää veroja ja elää leveästi, mutta en viitsi olla IHAN niin idiootti. Katsos kun nekin siellä eduskunnassa tekee jotain, mihin valtaosalla kansalaisista ei oo mitään kykyjä, resursseja, aikaa saatikka intoa. Ja saavat silti kaiken paskan niskaansa. Sama pätee pitkälti AKK:hon. Jonkun on pakko johtaa, koska demokratia on näissä hommissa aika lailla hanurista.
AKK ei ehkä tee kaaria sun rinttipeliis, mutta neuvoo, miten ne kannattais tehdä, että säilyt hengissä kun se auto ei kuitenkaan pysy lapasessa. AKK ei käy kyselemässä paikallisilta, että saiskohan tietä käyttää ralliin, mutta on sopinut selkeät pelisäännöt, joita noudattamalla on varmaan pitkälti helpompi saada teitä käyttöön. (kaikki eivät tosiaankaan ole innostuneita kunnostamaan teitä kisan jälkeen, kokemusta on..) Kannattaa katsoa pikkasen sitä omaa napaa pitemmälle ja mielellään vähän eteenpäin niin näkee paremmin. Minkähänlaista sprinttiä olisit lähössä ajamaan ilman AKK:n tekemää työtä, ja minkälaisella autolla? Käy ulkona, katso ympärillesi... Täällä on muitakin ihmisiä, ja mahdollisimman monia pitäisi miellyttää. Ja ajattele hetki ennen kuin väität, ettei AKK "tee kyllä paskan vertaa sen homman eteen"...
Ainiin, tän topicin aihehan oli Ouninpohja...:D
Olet kyllä henkka ihan oikees..
No mut siitä aikasemmasta kommentista, että kyllä sinne ilman pääsee ym.. Meni todellisuudessa niin että tultiin ounille puolituntii ennen sulkuu.. Kaikki "halvat" parkit oli täynnä.. Joten oikeestaa oli jotai 10¤ paikkoja vapaana.. Iskä ei sitä halunnu maksaa.. Joten löyty sitten sellanen pusikko, johon joku muu oli jo autonsa ajanut ja yöpynyt siellä.. Sinne sitten maasturilla ajettii.. Oleskeltiin auton luona noin 3 tuntii, ennekuin lähdettii kattoo paikkaa.. Kukaan ei tullut myymään tai kysymään lippuja.. Joten periaattessa päästiin vahingossa ilman.. Tottakai ne olis maksettu, jos niitä olisi tultu myymään.. Mutta en mä omatoimisesti lähde etsii myyjää, että voisin maksaa sen 80¤.. Tilaisuus tekee varkaan..
Henkka älä tosiian ota henk.koht. sillä taisin ottaa siitä sun ekasta viestistä jotenki itteeni, niin kirjotin aika paljon ajatelematta..
Joten eiköhän anneta asian olla?
- Turisti
- KV

Alen ja Wilson poistuivat sillon hyvään b-ryhmän aikaan peräkkäisissä mutkissa, eivät samoissa. Ja silloinen Rapsulan ek lähti siltä ison tien varresta, eli jos ehdotelmasi toteutuisi, ajettaisiin paikat siinä tapauksessa "väärin päin".. Mutta ei asiasta sen enempää..Tinke kirjoitti:basso, Juu sekoitin taas vaihteeks risteykset :) eli vähän "edempänä" tämä Alenin (ja menikös Wilson samassa?) paikka...
Valtavan suuri enemmistö, yli 80 % invalideista kokee ihmeparantumisen astuessaan ulos invapaikalle pysäköidystä autostaan.
- Turisti
- KV

Nyt on sitten ilmestynyt uusi versio Neste rallin reitistä. Eli Ouninpohja tosiaan ajetaan kahdessa osassa, Ouninpohja Länsi 14.13km , ja Ouninpohja Itä 16.55km. Ei kai tuo nyt ihan vastaa vanhaa Ounia, kun välissä vedetään hetki huilia. Mutta näillä mennään.
Valtavan suuri enemmistö, yli 80 % invalideista kokee ihmeparantumisen astuessaan ulos invapaikalle pysäköidystä autostaan.
- petrux
- WRC

mites nyt sitten Vetomiehessä pätkät ajetaan? säännöissä lukee että ek:t 12-15 mutta nyt varmaankin on kyseessä ennemminkin 13-17 koska aiempi Ouninpohja (nyt 11-12, ennen 11) ei tule mukaan mutta myöhempi tulee. siinäkin mielessä sääntöihin muutos että reitin pituus ja ek:den määrä on muuttunut. mutta eipä näy sääntöpäivityksiä missään.Turisti kirjoitti:Nyt on sitten ilmestynyt uusi versio Neste rallin reitistä. Eli Ouninpohja tosiaan ajetaan kahdessa osassa, Ouninpohja Länsi 14.13km , ja Ouninpohja Itä 16.55km. Ei kai tuo nyt ihan vastaa vanhaa Ounia, kun välissä vedetään hetki huilia. Mutta näillä mennään.