Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
-
markokal
Viesti
Kirjoittaja markokal » 09.01.2013 01:11
Eli mielipidettä /kokemuksia,millä hajos, ja millä se kesti
esim. mobil5-50 vastaan castrol edge10-60?
kommenttia,,,
-
Anselmi
- A-Junnu

- Viestit: 134
- Liittynyt: 18.06.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja Anselmi » 09.01.2013 07:13
TWS on omissa laitteissa todettu toimivaksi...
Se ei tarkota sitä että se meillä kestää, jos se muilla kestää!!!
-
htr
- KV

- Viestit: 539
- Liittynyt: 08.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja htr » 09.01.2013 09:44
Kendall green racing, ei hajoo vehkeet voitelun puutteeseen...
Pintapaine testissä hakkaa mobilit ja castrollit yms. mennen tullen
-
OJR
- Yleinen

- Viestit: 216
- Liittynyt: 08.01.2006 00:00
Viesti
Kirjoittaja OJR » 09.01.2013 09:55
htr kirjoitti:Kendall green racing, ei hajoo vehkeet voitelun puutteeseen..
Ilman mitään sarvia ja hampaita kysyn, kuinka todennäköistä ja yleistä tää on? Paljonko pitää olla jenkaa ja puristusta eli laakeripainetta että ei enää ns. hyvä perusöljy riitä? Milloin ollaan niillä rajoilla että pitää olla kisaöljyinä pidetyistäkin vielä jotain tiettyä?
-
peteracing
- KV

- Viestit: 675
- Liittynyt: 21.08.2004 00:00
- Paikkakunta: kemi
Viesti
Kirjoittaja peteracing » 09.01.2013 11:24
Mikä auto?
power is nothing without control...
-
ohc
- Yleinen

- Viestit: 222
- Liittynyt: 08.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Lapua
Viesti
Kirjoittaja ohc » 09.01.2013 11:28
Valvoline VR1 Racing:lla ajettu vuosia eikä öljyjen takia ole koskaan mitään hajonnut.
-
Anselmi
- A-Junnu

- Viestit: 134
- Liittynyt: 18.06.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja Anselmi » 09.01.2013 11:44
En sitte tiedä mistä johtui, mutta yhen 5k:n paineet tyhjäkäynnillä lämpimänä nous jonku 0,3 bar ku vaihtu öljy kendalista TWS:ään...
Se ei tarkota sitä että se meillä kestää, jos se muilla kestää!!!
-
s40racing
- A-Junnu

- Viestit: 73
- Liittynyt: 02.09.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja s40racing » 09.01.2013 17:34
kesä kuumalla rata hommissa ainakin öljyllä on väliä. parilla öljyllä kokeiltiin ja palattiin toiseen vanhaan paksuun jenkki mineraaliin. osa öljyistä tuli vaahto muotoon kanteen ja osassa laski paineet kuumana.
kun löytää öljyn joka toimii siinä omassa kötöstyksessä niin siinä kannattaa pysyä. tulee pitemmän päälle halvemmaksi

.
penzoil 25/50 racing.
-
MJT
- WRC

- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja MJT » 09.01.2013 20:30
Riippu autosta ja sen tekniikasta. Itse laitoin "vahingossa 20W-50" öljyä moottoriin. Tuli heti ongelmia. Valmistajan suositu 5W-30. Huuhteluaineet moottoriin ja tilalle 5W-40 Long Life. Ylimääräiset helinät ja kolinat katosivat. Autoissa joissa hydraulinen venttiilinsäätö, kannattaa käyttää valmistajan ohjetta. Jos ohjekirjan mukainen öljy toimii Paris-Dakar rallissa, on todennäköistä että se toimii myös esim. Mäntsälä-Rallissa.
-
s40racing
- A-Junnu

- Viestit: 73
- Liittynyt: 02.09.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja s40racing » 09.01.2013 22:19
Meillä muutamassa moottorissa ollu hytrauliset nostajat. Samalla öljyllä on ajettu. Ei minkäänlaisia ongelmia. Erilaisissa moottoreissa on eroja myös öljypuolella.
Talvella saattaa tulla ongelmia kovan pakkasen takia.
-
markokal
Viesti
Kirjoittaja markokal » 09.01.2013 22:42
htr kirjoitti:Kendall green racing, ei hajoo vehkeet voitelun puutteeseen...
Pintapaine testissä hakkaa mobilit ja castrollit yms. mennen tullen
kiitos! vastauksista,onko tuo kendall ollu mitä laatua 10w-60 ? vai jokin muu?
-
pele
- Yleinen

- Viestit: 234
- Liittynyt: 16.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Loimaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja pele » 09.01.2013 23:51
markokal kirjoitti:htr kirjoitti:Kendall green racing, ei hajoo vehkeet voitelun puutteeseen...
Pintapaine testissä hakkaa mobilit ja castrollit yms. mennen tullen
kiitos! vastauksista,onko tuo kendall ollu mitä laatua 10w-60 ? vai jokin muu?
20W-50
Tuolla tarkempaa tuoteselostetta ko. öljystä,sekä muista samaisen tuotemerkin voiteluaineista:
http://www.kendall.fi/?osio=tuotteet&li ... ttorioljyt
Vihreää Kendallia myös käyttänyt näihin päiviin.Tosin nyt tarjottin 10W-60:tä..Tiedä sitten kumpaan pitäisi kallistua.
Omista räpellyksistä yksikään ei ole koskaan hajonnut öljyn/voitelun puutteen vuoksi.Oli sitten Kendallia tai jotain muuta ns. laadukasta öljyä.
-
JUSE
- Yleinen

- Viestit: 164
- Liittynyt: 16.06.2004 00:00
- Paikkakunta: Pösölandia
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja JUSE » 10.01.2013 10:40
Gulf 10-60W. Sitä olen käyttänyt
-
vilerace
- Yleinen

- Viestit: 193
- Liittynyt: 05.11.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja vilerace » 10.01.2013 15:19
10-60 TWS:ää (mikä edge nykyään onkaan) on ratabemuun laitettu kuten edellisiinkin ralliautoihin ja eihän nuo ikänä hajonnut ole...
hydraulit kyllä rallattaa kuumana, mutta kun xtreme varikolla pyörii niin tuntuu useilla muillakin olevan sama homma.
Toki jos jollain kokemuksia mikä öljy olisi paras sen asian kannalta niin kuuntelen mieluusti!?
-
toppa1
- B-junnu

- Viestit: 42
- Liittynyt: 26.09.2010 00:00
Viesti
Kirjoittaja toppa1 » 10.01.2013 17:28
Gulf 10-60W hinta ja öljynpaineet kohdallaan