hictoricin turvakaaret

Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
JTH Racing Team
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 72
Liittynyt: 15.09.2011 09:13

Re: hictoricin turvakaaret

Viesti Kirjoittaja JTH Racing Team » 13.04.2013 17:48

Eikös hisseenki kannata pistää niin hyvät kaaret kuin ikinä sisään mahtuu wrc-putket yms.. Ei kait turvallisuudesta ole mitään järkeä tinkiä.. Kyl hissekin sen kulkee, että sattuu jos sattuu..

Ajatellen myös, että turvallisuusajattelu ei vanhassa autossa muutenkaan ole ihan samaa kuin uudemmassa..

Vanha pelti/palkki voi muutenkin taittua helpommin kuin uusi.. En alkaisi turvallisuudessa säästelemään.

Itelki pikku-n kipossa luokitellut kaaret ilman wrc-putkea.. Ei saa lisätä tai ovat laittomat.. Pitäisi laittaa kokonaan uudet kaaret. Hmmp..

Avatar
Mopoilija
WRC
WRC
Viestit: 3125
Liittynyt: 25.07.2004 00:00
Viesti:

Re: hictoricin turvakaaret

Viesti Kirjoittaja Mopoilija » 13.04.2013 19:59

JTH Racing Team kirjoitti:Itelki pikku-n kipossa luokitellut kaaret ilman wrc-putkea.. Ei saa lisätä tai ovat laittomat.. Pitäisi laittaa kokonaan uudet kaaret. Hmmp..
Luokiteltuun kehikkoon saa lisätä putkia, kunhan ne ovat irroitettavissa ja luokiteltuun ei hitsata tai lisätä reikiä.

Suomeksi tämä tarkoittaa pantaliitosta, joka ei tietysti ole niin vahva ja järeä mitä hitsaaminen tai pulttiliitos. Mutta lienee se tyhjää parempi :roll: ?
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli

JTH Racing Team
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 72
Liittynyt: 15.09.2011 09:13

Re: hictoricin turvakaaret

Viesti Kirjoittaja JTH Racing Team » 13.04.2013 21:11

Mopoilija kirjoitti:
JTH Racing Team kirjoitti:Itelki pikku-n kipossa luokitellut kaaret ilman wrc-putkea.. Ei saa lisätä tai ovat laittomat.. Pitäisi laittaa kokonaan uudet kaaret. Hmmp..
Luokiteltuun kehikkoon saa lisätä putkia, kunhan ne ovat irroitettavissa ja luokiteltuun ei hitsata tai lisätä reikiä.

Suomeksi tämä tarkoittaa pantaliitosta, joka ei tietysti ole niin vahva ja järeä mitä hitsaaminen tai pulttiliitos. Mutta lienee se tyhjää parempi :roll: ?
Nää on vielä Ompin CrMo kaaret. Onko kukaan lisännyt vastaaviin pantaliitoksella putkea? Ei toi pantaliitos välttämättä ole huono idea... Thanks! :mrgreen:

Avatar
mikahele
Yleinen
Yleinen
Viestit: 237
Liittynyt: 29.04.2004 00:00

Re: hictoricin turvakaaret

Viesti Kirjoittaja mikahele » 13.04.2013 21:21

Mopoilija kirjoitti:Luokiteltuun kehikkoon saa lisätä putkia, kunhan ne ovat irroitettavissa ja luokiteltuun ei hitsata tai lisätä reikiä.

Suomeksi tämä tarkoittaa pantaliitosta, joka ei tietysti ole niin vahva ja järeä mitä hitsaaminen tai pulttiliitos. Mutta lienee se tyhjää parempi :roll: ?
Eikös tuo koske vaan F-ryhmää ja A- ja B-pilareihin kiinnittämistä?
Vai lukeeko sääntökirjassa että luokiteltuun kehikkoon saa lisäillä putkia pantaliitoksilla??

Avatar
Mopoilija
WRC
WRC
Viestit: 3125
Liittynyt: 25.07.2004 00:00
Viesti:

Re: hictoricin turvakaaret

Viesti Kirjoittaja Mopoilija » 13.04.2013 22:34

"8.3.2.2 Valinnaiset tuet ja vahvistukset
Ellei kohdassa 8.3.2.1 ole muuta mainittu, kuvien 253-12 ... 253-21 ja 253-23 ... 253-33 mukaisia vahviketukia ja vahvikkeita voidaan lisätä turvakehikkoon sen suunnittelijan halun mukaan."
"Kaikki muutokset luokiteltuun turvakehikkoon ovat kiellettyjä. Muutokseksi katsotaan kaikki toimenpiteet, jossa koneistetaan, hitsataan tai muuten tehdään pysyvä muutos luokiteltuun kehikkoon."

Minä luen tämän niin, että ensimmäisen kohdan mukaisia putkia saa lisätä myös luokiteltuun kehikkoon, koska pantaliitoksella ei tehdä tuon jälkimmäisen kohdan mukaista pysyvää muutosta kehikkoon. Koska sen voi poistaa milloin tahansa, jolloin jää alkuperäinen todistuksen mukainen kehikko.
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli

Vastaa Viestiin