Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
-
AL1
- Yleinen

- Viestit: 274
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja AL1 » 12.05.2005 07:43
Onko muilla ollu ongelmaa sytytystulppien kestävyyden kanssa?
Minulla Starletissa Hestec+suorasytytys ja NGK:n BPR7E tulppia menee mielestäni turhankin tiheään. Onko joku havainnu jonkun muun tulppamerkin paremmaksi kestävyyden kannalta??

-
tesa3
- B-junnu

- Viestit: 44
- Liittynyt: 06.05.2004 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja tesa3 » 12.05.2005 08:25
itseläni oli samalaisia ongelmia,kyseisellä tulppa merkillä,vaihoin boschin tulpat jotka ovat kestäneet,tosi hyvin ei ole pimentynyt yhtään tulppaa.vaan normaalia kulumista.itseläni on hestec myöskin kierosluku mitarista näki milloin tulppa rupesi hiipumaan kun neula poukkoili tyhjä käynillä.mut useimin ne pimeni käyntiin laittaessa.

-
emk67
- KV

- Viestit: 356
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jääli
Viesti
Kirjoittaja emk67 » 12.05.2005 08:47
Sanovat Nippondenso 22 oleva hvä,ei olisi niin herkkä seoksille... mene ja tiedä.Mutta kuten tiedä mun laiskuuden,niin saattaa olla jopa 2 vuotta samat NGK:t paikoillaan eli jossain kestää jossain ei :D :D :D
Eläkeläinen
-
Jankos
- KV

- Viestit: 417
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jokioinen
Viesti
Kirjoittaja Jankos » 12.05.2005 09:14
Yleisesti kaikisa koneissa olen todennut Boschin nelikärkitulppien toimivan erinomaisesti. Yhtään ainutta ei ole vielä mennyt pimeäksi tuon raliiautonkaan kanssa ja ruiskuväkertelyssä on tullut käytettyä sellasilla seoksilla että putkesta tuli mustaharmaata savua kunnolla...
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Vakiokipolla :D
-
Vieras
Viesti
Kirjoittaja Vieras » 12.05.2005 09:53
Mulla tuli mieleen semmonen, että onko sulla kaksoiskipinäpuola käytössä?
Itselleni tulossa ikuisuusprojektiin Megasquirt ja Fordin Edis sytytys, jossa kaksoiskipinäpuola. Sellainen käsitys laitteista, ettei taida normitulppa kestää, täytyis laittaa joku platinatulppa, esim NGK BP7EV (EVX taitaa olla iridium, voi olla vieläkin parempi).
Eikös siinä kaksoiskipinäpuolassa (vai oliko se hukkakipinäpuola) tule kaksi kipinää/kierros, toinen kipinä hyppää toiseen suuntaan, ja toinen toiseen, eli elektrodista siihen (mikä se nyt olikaan), ja päin vastoin.
Ei taida normitulppa kestää sellaista käyttöä.
Vai olenko ihan ulapalla?
-
AL1
- Yleinen

- Viestit: 274
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja AL1 » 12.05.2005 10:50
romppa kirjoitti:Mulla tuli mieleen semmonen, että onko sulla kaksoiskipinäpuola käytössä?
Itselleni tulossa ikuisuusprojektiin Megasquirt ja Fordin Edis sytytys, jossa kaksoiskipinäpuola. Sellainen käsitys laitteista, ettei taida normitulppa kestää, täytyis laittaa joku platinatulppa, esim NGK BP7EV (EVX taitaa olla iridium, voi olla vieläkin parempi).
Eikös siinä kaksoiskipinäpuolassa (vai oliko se hukkakipinäpuola) tule kaksi kipinää/kierros, toinen kipinä hyppää toiseen suuntaan, ja toinen toiseen, eli elektrodista siihen (mikä se nyt olikaan), ja päin vastoin.
Ei taida normitulppa kestää sellaista käyttöä.
Vai olenko ihan ulapalla?
Kyllä on kaksoiskipinäpuola ja eilen kaveri kertoi samaa tuosta kipinän hyppäämisestä. Yhtään tulppaa ei ole pimentynyt ajossa vaan juuri käynnistyshetkellä.
-
AL1
- Yleinen

- Viestit: 274
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja AL1 » 12.05.2005 10:53
tesa3 kirjoitti:itseläni oli samalaisia ongelmia,kyseisellä tulppa merkillä,vaihoin boschin tulpat jotka ovat kestäneet,tosi hyvin ei ole pimentynyt yhtään tulppaa.vaan normaalia kulumista.itseläni on hestec myöskin kierosluku mitarista näki milloin tulppa rupesi hiipumaan kun neula poukkoili tyhjä käynillä.mut useimin ne pimeni käyntiin laittaessa.

Saiskos vielä tarkan tyyppimerkinnän tuolle Boschin tulpalle niin pääsee kokeilemaan? :)
-
tesa3
- B-junnu

- Viestit: 44
- Liittynyt: 06.05.2004 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja tesa3 » 12.05.2005 15:40
itse katsoin valinta taulukosta ngk tulppaa vastaavan boschin tulpan.mulla on ascona jonka tulppa ei luultavasti käy starlettiin.

-
Akseli
- B-junnu

- Viestit: 34
- Liittynyt: 15.02.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja Akseli » 12.05.2005 16:06
Eiköhän noi Iridium tulpat ole parhaita... Ainakin hinnan puolesta.
-
pete1
- WRC

- Viestit: 992
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja pete1 » 13.05.2005 01:45
Nippondensot kesti ainakin itellä...
-
ssopel
- Viestit: 4
- Liittynyt: 25.04.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja ssopel » 13.05.2005 07:56
AL1 kirjoitti:Onko muilla ollu ongelmaa sytytystulppien kestävyyden kanssa?
Minulla Starletissa Hestec+suorasytytys ja NGK:n BPR7E tulppia menee mielestäni turhankin tiheään. Onko joku havainnu jonkun muun tulppamerkin paremmaksi kestävyyden kannalta??

Boschin super 4 on toiminut hyvin opelissa (hestec+suorasytytys), NGK:n
tulpat ei kestäneet meilläkään.
-
Pilsneri
- B-junnu

- Viestit: 32
- Liittynyt: 12.12.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Pilsneri » 13.05.2005 09:54
Kokemuksesta voin sanoa että NGK:n tulpat, ainakin itelläni ovat olleet ihan P*#koja.
Paketista uudet tulpat kiinni ja käyntiin niin pelaa, mutta sammutappa hetkeksi ja uudestaan käyntiin niin eipäs enää pelaakkaan. (Käynyt useita kertoja, jopa mopo-aikana.)
Pistin Bosch tulpat ja ei mitään ongelmia ole ollut.
NGK BPR-7E(S) = Bosch WR 5D(C,P) Sulkeissa olevat Myös Mahdollisia lisäkirjaimia eli jotain Pikku eroja tulpissa, esim elektrodissa.
http://www.clubplug.net/index.html?http ... cross.html
Tuolla voi vertailla myös muiden valmistajien tulppia NGK:n Tulppiin.
-
AL1
- Yleinen

- Viestit: 274
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja AL1 » 13.05.2005 10:26
Pilsneri kirjoitti:Kokemuksesta voin sanoa että NGK:n tulpat, ainakin itelläni ovat olleet ihan P*#koja.
Paketista uudet tulpat kiinni ja käyntiin niin pelaa, mutta sammutappa hetkeksi ja uudestaan käyntiin niin eipäs enää pelaakkaan. (Käynyt useita kertoja, jopa mopo-aikana.)
Pistin Bosch tulpat ja ei mitään ongelmia ole ollut.
NGK BPR-7E(S) = Bosch WR 5D(C,P) Sulkeissa olevat Myös Mahdollisia lisäkirjaimia eli jotain Pikku eroja tulpissa, esim elektrodissa.
http://www.clubplug.net/index.html?http ... cross.html
Tuolla voi vertailla myös muiden valmistajien tulppia NGK:n Tulppiin.
JEPS. Pitää kokeilla tuota Boschia.
Aikaisemmin ei ollut ikinä mitään ongelmia tulppien kanssa kun oli kaasari vehe järjettömällä sytkällä. Pelas 3 vuotta samat tulpat.
Nyt ongelmana ollut juuri tuo hetkeksi sammuttaminen.
Ei ole uskaltanut oikein autoa sammuttaa huollossa/AT jonossa lanssitauon aikana...
Kiitoksia infosta.
-
veini
- Viestit: 2
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
- Paikkakunta: laukaa
Viesti
Kirjoittaja veini » 13.05.2005 11:52
moi.tulpista että pitää toimia noilla jos puristukset oikeat ja säädetty penkissä,huom oikein sekään ei kaikissa paikoissa onnistu tuo moottorin säätö.vilkaseppa ajon jälkeen tulppien väri onko kärki rusehtava jos ei ja on valkoinen niin ei alueet säädetty oikein.(karvaasti kokenut päin-petä säädetty moottori).
-
t-boost
- Viestit: 5
- Liittynyt: 16.05.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja t-boost » 25.05.2005 08:52
pistäkää vaan densot ni kestää.... ainakin ahdetuissa on kestänyt. muut hyytyy nopeasti... ite koitin kaikkia mahdollisia mutta densot on jäänyt koneeseen ja noo proplems.... (opel 1,3 ohc turbo, 1,25bar min. paine)