Oooppelin teko!

Projektit osioon kaikki autonrakennusprojektien keskustelut, jutut ja kuvat.
Avatar
IrmscherRekord
B-junnu
B-junnu
Viestit: 42
Liittynyt: 05.11.2006 00:00

Re: Oooppelin teko!

Viesti Kirjoittaja IrmscherRekord » 02.10.2013 18:30

Näkee pöllönsilmälläkin että nuo Harisen penkin hevoset on utopistisia. Joku 190hv/220Nm voisi olla uskottava vakiosta terveestä moottorista läppärungoilla.

Avatar
Unto
KV
KV
Viestit: 728
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Valkeakiski
Viesti:

Re: Oooppelin teko!

Viesti Kirjoittaja Unto » 02.10.2013 20:38

IrmscherRekord kirjoitti:Näkee pöllönsilmälläkin että nuo Harisen penkin hevoset on utopistisia. Joku 190hv/220Nm voisi olla uskottava vakiosta terveestä moottorista läppärungoilla.
No hitto...
Täältähän se totuus löyty!
Ollaan sitten uunoiltu jo useampi vuosi ihan porukalla...

Numerot on onneksi tois sijaisia asioita, mulle tärkeintä kilpa-auton moottorissa on se miten se liikuttaa sitä koko koppaa...

Sanotaan nyt sitten niin että 190hv / 220Nm Vie astran koppaa kokolailla kivasti ja mootori on heposti ajettava ja mahtavasti vääntävä!!!

Avatar
harjuracing
B-junnu
B-junnu
Viestit: 22
Liittynyt: 01.11.2005 00:00
Paikkakunta: seinäjoki

Re: Oooppelin teko!

Viesti Kirjoittaja harjuracing » 03.10.2013 14:25

Totta unto!

Avatar
IrmscherRekord
B-junnu
B-junnu
Viestit: 42
Liittynyt: 05.11.2006 00:00

Re: Oooppelin teko!

Viesti Kirjoittaja IrmscherRekord » 03.10.2013 19:04

Jos 260Nm annetaan vääntölukemaksi avaamattomasta koneesta ilman että yhtään kyseenalaistetaan, niin aika vähillä teknisen ymmärryksen eväillä ollaan ladulla.

Tärkeintä toki, että sora lentää ja makkaraa saa kojusta. Ei siinä mitään. Numeroilla ei ole ennenkään voitettu kisoja.

Avatar
Unto
KV
KV
Viestit: 728
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Valkeakiski
Viesti:

Re: Oooppelin teko!

Viesti Kirjoittaja Unto » 03.10.2013 21:26

IrmscherRekord kirjoitti:Jos 260Nm annetaan vääntölukemaksi avaamattomasta koneesta ilman että yhtään kyseenalaistetaan, niin aika vähillä teknisen ymmärryksen eväillä ollaan ladulla.
Täytyy myöntää että sen verran tuli puhuttua "paltuuria" et on sen koneen joku joskus rakentanut n.ryhmään.

Kieltämättä heräs epäilys mosan n.läisyydestä, kun noita dyno lappuja Katseltiin.

Nyt kun se kone avattiin, niin ei sielä mitään vilunkia oltu tehty, ja moottori oli muuten ihan virheetön paitsi pakonaulat oli menny kieroon, ja sekin vaan vaihdemissin aikaansaamana. :oops: Tästä oppineena pistimme uusiksi moottorin korvat jottei hylji vaihteita röykyissä...

Avatar
TeemuPetteri
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 94
Liittynyt: 19.02.2010 00:00
Viesti:

Re: Oooppelin teko!

Viesti Kirjoittaja TeemuPetteri » 31.01.2014 19:38

Unto kirjoitti:
IrmscherRekord kirjoitti:Jos 260Nm annetaan vääntölukemaksi avaamattomasta koneesta ilman että yhtään kyseenalaistetaan, niin aika vähillä teknisen ymmärryksen eväillä ollaan ladulla.
Täytyy myöntää että sen verran tuli puhuttua "paltuuria" et on sen koneen joku joskus rakentanut n.ryhmään.

Kieltämättä heräs epäilys mosan n.läisyydestä, kun noita dyno lappuja Katseltiin.

Nyt kun se kone avattiin, niin ei sielä mitään vilunkia oltu tehty, ja moottori oli muuten ihan virheetön paitsi pakonaulat oli menny kieroon, ja sekin vaan vaihdemissin aikaansaamana. :oops: Tästä oppineena pistimme uusiksi moottorin korvat jottei hylji vaihteita röykyissä...
Tänään jarrutettiin taas, venttiiliremontin takia. Nyt tuli monikulma seetit ja lautasia hivenen muotoiltu.

210,4 hv 262,2 Nm

Unski skannaa lapun tähän nähtäväksi kun kerkiää!

Avatar
Unto
KV
KV
Viestit: 728
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Valkeakiski
Viesti:

Re: Oooppelin teko!

Viesti Kirjoittaja Unto » 31.01.2014 22:12

TeemuPetteri kirjoitti: Unski skannaa lapun tähän nähtäväksi kun kerkiää!

https://plus.google.com/u/0/photos/1173 ... 3095364577

Syy miksi laitan tämän tehokäppyrän näkyville ei ole se, että haluaisin todistella kilpa-autossani olevan niin ja niin paljon voimaa...

Vaan syy löytyy siittä, että kun moni purnaa lajin hintaa kuinka tarvii 10T€ moottorin, jotta voi osallistua ralliin... Mielestäni ei tarvi!

Tuollakin mosalla joku taitavampi kuljettaja ajaa ihan varmasti kilpailukykyisiä ek.aikoja!

Suhde €/hv (Nm) on omasta mielestäni kohdallaan!

Vastaa Viestiin