BMW E36 alusta vahvistaminen

Ralli- ja sprint autojen alustaan ja koriin yms. liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kracingteam
Viestit: 5
Liittynyt: 17.07.2011 11:48

BMW E36 alusta vahvistaminen

Viesti Kirjoittaja kracingteam » 05.11.2013 21:45

Elikkä nyt olis rojekti bemarista kone ja laatikko pois ja tietoo tarvittais kuinka ootte vahvistaneet etutolppia, muualta alustaa.

Avatar
inversio
B-junnu
B-junnu
Viestit: 28
Liittynyt: 26.12.2010 00:00

Re: BMW E36 alusta vahvistaminen

Viesti Kirjoittaja inversio » 06.11.2013 08:12

Itellä kanssa tuossa koppa tekeillä.
Ostin tämän korin kaarellisena ja tämä oli jo osittain vahvistettu. Etu tolppiin on alapuolelle laitettu 3mm pyöreä lätkä.
Tässä korissa on takahäkin kiinnityspisteistä tuotu putket koppiin, mitkä oli sitten yhdistetty turvakaariin. Nuo putket mitkä menee turvakaariin jouduin rälläköimään irti koska ne ei ole enää sääntöjen mukaiset (luokittelemattomat kaaret), tosin oma mielipide on että niillä ei paljon merkitystäkään ole.
Tämä on aito m3 kori joten tässä on jo vahvikkeet takahäkin kiinnityspisteissä jos sulla on 325:sen koppa niin nuo pellit saa marmoritiskiltä tai tee itse 3mm tavarasta.
Kaikki saumat on tietysti hitsattu ja putket tulee etutolpille.

T:Mikko Heikkinen

Avatar
kurko123
B-junnu
B-junnu
Viestit: 42
Liittynyt: 29.09.2009 00:00

Re: BMW E36 alusta vahvistaminen

Viesti Kirjoittaja kurko123 » 06.11.2013 14:22

Takaa kannattaa myös iskarinyläpäät vahvistaa ja siirtää jos laitat kynätolpat ja tietysti kun auto on riisuttu massoista niin on hyvä myös saumoja vahvistella

Avatar
BLUEORANGE
KV
KV
Viestit: 362
Liittynyt: 20.10.2010 00:00

Re: BMW E36 alusta vahvistaminen

Viesti Kirjoittaja BLUEORANGE » 08.11.2013 13:35

Ne takaiskarin yläpäät(varsinkin kynäjousilla)ja taka apurungon kiinnityspisteiden vahvistus on varmaankin tärkeimmät.takakelkan repeäminen on tyyppivika ihan siviilikäytössäkin

kim75
Yleinen
Yleinen
Viestit: 213
Liittynyt: 21.07.2011 15:06

Re: BMW E36 alusta vahvistaminen

Viesti Kirjoittaja kim75 » 09.11.2013 08:31

BLUEORANGE kirjoitti:Ne takaiskarin yläpäät(varsinkin kynäjousilla)ja taka apurungon kiinnityspisteiden vahvistus on varmaankin tärkeimmät.takakelkan repeäminen on tyyppivika ihan siviilikäytössäkin
Voitko vääntää rautalangasta mitä tuo takakelkan repeäminen tarkoittaa ja miten se ilmenee? Minulla on v1600 E36. Kiitos.

Avatar
volvoevo
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 131
Liittynyt: 11.02.2006 00:00

Re: BMW E36 alusta vahvistaminen

Viesti Kirjoittaja volvoevo » 09.11.2013 09:29

kim75 kirjoitti:
BLUEORANGE kirjoitti:Ne takaiskarin yläpäät(varsinkin kynäjousilla)ja taka apurungon kiinnityspisteiden vahvistus on varmaankin tärkeimmät.takakelkan repeäminen on tyyppivika ihan siviilikäytössäkin
Voitko vääntää rautalangasta mitä tuo takakelkan repeäminen tarkoittaa ja miten se ilmenee? Minulla on v1600 E36. Kiitos.
Jos sulla on toi Compact malli, siinä on erilainen pyörän tuenta kuin noissa kutoskoneisissa. Enkä usko että tota ongelmaa on v1600:ssa

Avatar
ErPe
Yleinen
Yleinen
Viestit: 202
Liittynyt: 31.05.2004 00:00
Viesti:

Re: BMW E36 alusta vahvistaminen

Viesti Kirjoittaja ErPe » 09.11.2013 11:01

kim75 kirjoitti:
BLUEORANGE kirjoitti:Ne takaiskarin yläpäät(varsinkin kynäjousilla)ja taka apurungon kiinnityspisteiden vahvistus on varmaankin tärkeimmät.takakelkan repeäminen on tyyppivika ihan siviilikäytössäkin
Voitko vääntää rautalangasta mitä tuo takakelkan repeäminen tarkoittaa ja miten se ilmenee? Minulla on v1600 E36. Kiitos.

Takakelkan kehto on kiinni neljällä kiinnityspisteellä korissa. Kiinnityspisteiden ympäriltä pelti väsyy ja repeää lopulta rynkytyksessä. Pääsääntöisesti kaikista siviili 325i malleissakin on irti. Tyyppivika jota ruostuminen pahentaa.
M3 malleissa korjattu lisävahvistuslätkillä, joita saa nykyään myös tarvikeosina.

Tuossa muutama sivu keskustelua asiasta:
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=72650

Vastaa Viestiin