Aikaa hieman tässä viime postauksesta vierähtänyt.
"Uuden auton" rakentaminen on nyt hieman ollut viimeaikoina jäissä, koska laatikko viime talvena tuosta "Ännäläisestä" levisi. Tämän jälkeen autoa alettiin käymään läpi enemmän ja vähemmän.
Uuteen autoon on kuitenkin jatkuvasti osia haalittu, että kyllä se pikkuhiljaa edistyy sekin.
Laatikko saatiin kesällä kunnostettuna takaisin, se otti hieman aikaa. Tämän jälkeen heräsi ajatus, että tietysti moottori on seuraava joka purkautuu ja kone päätettiin ottaa nokilta ja purkaa atomeiksi. Männät olivat koneessa jo todella loppu ja kampiakselin ja kiertokankien laakereiden kanssa tulimme samaan tulokseen.
Kansi käytettiin huollossa Lohjan Moottorikoneistamolla, kaikki sujui hienosti ja voin suositella muillekkin heidän palveluitaan. Moottori kasattiin samalla "setupilla" kuin aijemminkin, eli uusi lohko joka hoonautettiin ja uudet männät lyötiin koneeseen. Kaikki laakerit ja öljypumppu vesipumppu uusittiin. Öljypohjaa myös paranneltiin loiskelevyillä.
Koria ehostettiin, autolla oli jo pitkä kisahistoria takana, niin pohjasta kyllä näki, että hiekka ja sora oli tehnyt oman tehtävänsä. Pohjaan ja lokasuojiin vaihdettiin hieman peltejä ja helmat korjattiin, myös edestä pyöränkoteloita suurennettiin, että pyörät mahtuu pyörimään paremmin. Samalla vedeltiin uutta maalia pintaan vähän jokapuolelle.
Taka-akseliin sorvattiin holkit (nylonista). Ja pohjaan tehtiin myös muovisuojat kokomatkalle. Konehuoneeseen tehtiin myös öljylle huohotus-säiliö.
Vaihdekeppi vaihdettiin myös toisenlaiseen, siitä kuvia voisin laitella kanavallemme, erittäin hyvin toimi ja asettui omasta mielestä todella mukavalle korkeudelle.
Savonlinna ralliin auto oli tarkoitus nippuun saada ja siihen se myös saatiin, vaikka hieman kiire meinasi tulla, noin 30km kerettiin testiä ajella pohjalle ennen rallia. Ralli päästiin hienosti läpi ja hienot tiet oli kaikin puolin kotikisassa laskea. Maaliin kautta kun ajettiin huoltoparkkiin, niin valuikin öljyä aika voimakkaasti pihalle. Päästeltiin pohjapanssari irti, niin huomasimme, että pohjapanssariin oli kiinnitetty vahvikkeeksi vanerilevy aikaisemman omistajan toimesta. Nyt kun vaihdoimme alumiinisen öljypohjan, niin se ei ollutkaan yhtä matala kuin entinen peltinen, jolloin yksi kiinnitysruuvi pääsi öljypohjaa hankaamaan ja teki siihen reiän. Tästä taidettiin onneksi selvitä säikähdyksellä, kun huoltoparkkiin valui vielä monta litraa öljyä ja maalista huoltoparkkiin ajettaessa öljynpainetta löytyi vielä hyvin eikä öljynpainevalo syttynyt. Onneksi tässä kohtaa oli siis tuuria matkassa, pääsee taas hieman remontinkorjuuseen

!
Ensimmäinen kilpailu on nyt takana ja huomattavasti helpompi on lähteä seuraavaan kunhan vehkeet saadaan kuntoon
