ruiskusuuttimien mittaus?
- northwest
- KV
- Viestit: 832
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Tampere
ruiskusuuttimien mittaus?
Onkohan tampereen seudulla firmaa joka pystyisi mittaamaan ruiskusuuttimien tuoton?Elikkäs kuinka suurille tehoille riittää...
- peteracing
- KV
- Viestit: 675
- Liittynyt: 21.08.2004 00:00
- Paikkakunta: kemi
mittaus...
mix ett mittaa itse...tuttipullo ja sekkari riittää
muista mitata ne autossa paikallaan omalla pumpulla...muistathan myös ett muuttamalla pumpun jännitettä tuotto muuttuu... ja seos mittarin ku ostat ni näät ett riittääkö bensa,kai niitä voi laskeekin mut musta se o yhtä kummia juttuja ku ett kansi virtaa niin ja niin monta heppaa...
on vaa nähty ett ne laskut ei aina riitä ja uusia moottoreita sulaa...vai mitä rapo??

on vaa nähty ett ne laskut ei aina riitä ja uusia moottoreita sulaa...vai mitä rapo??

power is nothing without control...
- peteracing
- KV
- Viestit: 675
- Liittynyt: 21.08.2004 00:00
- Paikkakunta: kemi
- Kartanlukija
- KV
- Viestit: 477
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Re: mittaus...
Eisunkaan pumpun tuotolla mitään säädetä, vaan sen pitää olla niin suuri, että haluttu paine riittää vakiona koko ajan?peteracing kirjoitti:mix ett mittaa itse...tuttipullo ja sekkari riittäämusti autoon jaista mitata ne autossa paikallaan omalla pumpulla...muistathan myös ett muuttamalla pumpun jännitettä tuotto muuttuu... ja seos mittarin ku ostat ni näät ett riittääkö bensa,kai niitä voi laskeekin mut musta se o yhtä kummia juttuja ku ett kansi virtaa niin ja niin monta heppaa...
![]()
on vaa nähty ett ne laskut ei aina riitä ja uusia moottoreita sulaa...vai mitä rapo??
Muutamia vuosia takaperin muistan ST-motorsissa yhtä säätötapahtumaa sivusta seuranneena. Että ensimmäiseksi "säätövelho" etsiskeli autosta bensanpainemittaria. Ja kun sitä ei ollut, kehotti sen hetimiten hankkimaan. Ja käytännössä tuolla bensanpaineella tuntuikin olleen merkittävä asia ruiskukoneen "ruoansaannissa". Muutaman 1/10 barin nousu vaikutti jo havaittavasti ( kävi rikkaalla ).
-
- KV
- Viestit: 417
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jokioinen
Jos ei tietoa ole löytynyt niin sitten vaan labrakäyttöön tarkoitettu "mittapullo" ja sekkari. Sitten normaalin bensansyöttöjärjestelmän kautta paineet suuttimelle ja suutin tuonne pulloon.
Samalla kannattaa laittaa arvot ylös lapuille että voi varmistaa että kaikki tuottaa saman määrän bensaa.
Jos tiedät minkä tehoisesta ne suuttimet on niin se kertoo kyllä jo ihan suoraan mihin riittää. Tuppaavat meinaan käyttämään aika tarkalleen mitoitettuja suuttimia vakiolaitteissa.
Ja eihän oikeassa kilpa-autossa seoksia säädetä bensanpaineella vaan läppärillä
Paineellahan säädetään vaan suuttimien maksimituotto.
Samalla kannattaa laittaa arvot ylös lapuille että voi varmistaa että kaikki tuottaa saman määrän bensaa.
Jos tiedät minkä tehoisesta ne suuttimet on niin se kertoo kyllä jo ihan suoraan mihin riittää. Tuppaavat meinaan käyttämään aika tarkalleen mitoitettuja suuttimia vakiolaitteissa.
Ja eihän oikeassa kilpa-autossa seoksia säädetä bensanpaineella vaan läppärillä

Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Vakiokipolla :D
- Kartanlukija
- KV
- Viestit: 477
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- northwest
- KV
- Viestit: 832
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Tampere
Eli.
-kyseessä moottori josta 600cc/4syl on lähtenyt 115hv/11500 rmin.
Yritän kyllä ottaa taatusti asian tietävältä selvää,mutta mielummin olisi jo hieman syytä tietää että onko täysin hakoteillä jo alkuunsa
Ko. kaveria en viitsi tutun kautta suotta häiritä,pelaa ympäri maailmaa moottoripyörähommissa,motoGP-hommissa.
-kyseessä moottori josta 600cc/4syl on lähtenyt 115hv/11500 rmin.
Yritän kyllä ottaa taatusti asian tietävältä selvää,mutta mielummin olisi jo hieman syytä tietää että onko täysin hakoteillä jo alkuunsa
Ko. kaveria en viitsi tutun kautta suotta häiritä,pelaa ympäri maailmaa moottoripyörähommissa,motoGP-hommissa.
- peteracing
- KV
- Viestit: 675
- Liittynyt: 21.08.2004 00:00
- Paikkakunta: kemi
pumppu...
tarkotin kyllä ett jos tuntuu ett se bensa ei riitä ni pikkusen saa apua muuttamalla sitä pumpulle menevää jännitettä...ja niinku joku tossa kerkes jo sanoo ni laittaa pumpun ja suuttimet mielummin yläkanttiin ja sit säätää vaikka niitä suuttimien aukiolo aikoja ja tietty bensanpainetta.. eikä siihe ny välttämättä läppäriä tartte 
...ja mun mielestä o ihan itsestään selvää ett ku lähtee tohon leikkiin ni siinä autossa on jo ne bensanpaine ja seosmittarit kii..
...ja mun mielestä o ihan itsestään selvää ett ku lähtee tohon leikkiin ni siinä autossa on jo ne bensanpaine ja seosmittarit kii..
power is nothing without control...
-
- KV
- Viestit: 417
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jokioinen
Jos riittää alunperin 115 heppaan niin ylipaineisena maksimit on suurinpiirtein 135 heppaa. Ei välttämättä ole totuus mutta mututuntumana näin on. Tuppaavat meinaan melko tarkalle aina mitoitamaan nuo suuttimet vakiokoneisiin.
Onko tuo moottoripyörän suutin samanlainen imusarjakiinnitykseltään kuin autojen suuttimet?
Tuon oman laapotin megasquirtin säätelin itse tiellä ajamalla. Laajakaistalambda oli putkessa kiinni ja se kytkettynä ruiskuboksiin. Sitten vaan ensin seokset rikkaalle jonka jälkeen veto => login tutkiminen => taulukon säätö => veto jne. Ja nyt pelaa hienosti => http://kotisivu.mtv3.fi/Rallyteam-75/ralli.wmv (testiä tiistailta)
Onko tuo moottoripyörän suutin samanlainen imusarjakiinnitykseltään kuin autojen suuttimet?
Tuon oman laapotin megasquirtin säätelin itse tiellä ajamalla. Laajakaistalambda oli putkessa kiinni ja se kytkettynä ruiskuboksiin. Sitten vaan ensin seokset rikkaalle jonka jälkeen veto => login tutkiminen => taulukon säätö => veto jne. Ja nyt pelaa hienosti => http://kotisivu.mtv3.fi/Rallyteam-75/ralli.wmv (testiä tiistailta)
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Vakiokipolla :D