Bmw e30 316i rakentaminen
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 30.01.2014 10:31
Bmw e30 316i rakentaminen
Elikkäs tarvis tietoo siitä että kannattaako ylipäätään tehä 316 bmw:stä ralliautoo. Tarkoituksena tehdä ensisijaisesti siitä harjoitus auto mutta kuitenkin sääntömääräykset täyttäen että silläkin sitten voisi ajaa muutaman kisan harjoitus mielessä. Onko järkeä? Saako tarpeeksi tehoa lastu? projekti vasta suunnitteluvaiheella.
Re: Bmw e30 316i rakentaminen
Kannattaa tietenkin, siinähän on kilpa-auton perusasia: kardaani!Jalluxx kirjoitti:Elikkäs tarvis tietoo siitä että kannattaako ylipäätään tehä 316 bmw:stä ralliautoo. Tarkoituksena tehdä ensisijaisesti siitä harjoitus auto mutta kuitenkin sääntömääräykset täyttäen että silläkin sitten voisi ajaa muutaman kisan harjoitus mielessä. Onko järkeä? Saako tarpeeksi tehoa lastu? projekti vasta suunnitteluvaiheella.

- HBRteam
- KV
- Viestit: 329
- Liittynyt: 14.06.2004 00:00
Re: Bmw e30 316i rakentaminen
kannattaa toki
tee sääntöjen mukaiset kaaret
treenaa sillä tekniikalla mikä on ja jos rahaa ja intoa löytyy jatkossa niin hommaa 2,5 kutonen vaikka vakiona ja tiuha perä alusta kuntoon hyvät renkaat yms niin kerkee kohtuullisesti kyläralleissa?
tee sääntöjen mukaiset kaaret
treenaa sillä tekniikalla mikä on ja jos rahaa ja intoa löytyy jatkossa niin hommaa 2,5 kutonen vaikka vakiona ja tiuha perä alusta kuntoon hyvät renkaat yms niin kerkee kohtuullisesti kyläralleissa?
-
- Yleinen
- Viestit: 213
- Liittynyt: 21.07.2011 15:06
Re: Bmw e30 316i rakentaminen
Hei!
Ennen kuin laitat rälläkän vinkumaan niin kannattaa huomioida, että täällä Venäjän entisessä ja nykyisessä alusmaassa kannattaa ensin kuitenkin huomioida, että meillä on joku "Kylän Vanhinten Neuvosto" tms. joskus koni- ja läskikapinoiden jälkimainingeissa keksinyt luokitukset. Mahdollisesti sentlipukaalirekulaattorin asennosta Neptunukseen nähden sekä separoidun maidon rasvaprosenteista ja laukkuryssien nappien väreistä johtuen on vaatimus, että meillä pitää olla joku yleismaailmallinen Kansainvälinen IFA -luokitus kaiken karvattomissa kilvanajopeleissä.
Eli jos sun bemarin kaltaista ajokkia ei ole luokiteltu IFAssa tms. niin siitä tehdyllä ralliautolla ei saa ajaa kuin omalle postilaatikolle ja takas. Muuta en tiedä, mutta varmista aasiantuntijoilta onko luokitusta vaiko ei. Jotkut ovat rakentaneet vuosikaupalla hienoja ralliautoja joilla ei sitten kuitenkaan pääse kuin harrasteralliin (onneksi edes sinne) kun puuttuu luokitus. Jos joku on sellaisen luokituksen tehnyt niin sun pitää maksaa siitä n. 5 vuoden välein jotain 500€ suomalaisten ralliharrastajien etuja(?) ajavalle klupille.
Kim
Ennen kuin laitat rälläkän vinkumaan niin kannattaa huomioida, että täällä Venäjän entisessä ja nykyisessä alusmaassa kannattaa ensin kuitenkin huomioida, että meillä on joku "Kylän Vanhinten Neuvosto" tms. joskus koni- ja läskikapinoiden jälkimainingeissa keksinyt luokitukset. Mahdollisesti sentlipukaalirekulaattorin asennosta Neptunukseen nähden sekä separoidun maidon rasvaprosenteista ja laukkuryssien nappien väreistä johtuen on vaatimus, että meillä pitää olla joku yleismaailmallinen Kansainvälinen IFA -luokitus kaiken karvattomissa kilvanajopeleissä.
Eli jos sun bemarin kaltaista ajokkia ei ole luokiteltu IFAssa tms. niin siitä tehdyllä ralliautolla ei saa ajaa kuin omalle postilaatikolle ja takas. Muuta en tiedä, mutta varmista aasiantuntijoilta onko luokitusta vaiko ei. Jotkut ovat rakentaneet vuosikaupalla hienoja ralliautoja joilla ei sitten kuitenkaan pääse kuin harrasteralliin (onneksi edes sinne) kun puuttuu luokitus. Jos joku on sellaisen luokituksen tehnyt niin sun pitää maksaa siitä n. 5 vuoden välein jotain 500€ suomalaisten ralliharrastajien etuja(?) ajavalle klupille.
Kim
-
- B-junnu
- Viestit: 42
- Liittynyt: 27.10.2011 22:20
Re: Bmw e30 316i rakentaminen
Mua kanssa ihmetyttää sivusta seuraajana tämä luokituspakko. Vaikkapa MB 190 E 2.3 8v tai 2.6 olisi Bemarin tapainen edullinen takavetolaite, mutta niitä kun ei ole luokiteltu, niin kävisivät vain Sprintin SS luokkaan. Jotenkin tuntuisi, että laji säilyisi paremmin, jos johonkin F-ryhmään voisi tehdä auton peiaatteessa mistä tahansa laitteesta, joka täyttää muuten vaatimukset varusteiltaan yms. Keltä se olisi pois?
Onneksi Harrasterallissa saa välillä pöläyttää dieselillä usvaa putkeen
Onneksi Harrasterallissa saa välillä pöläyttää dieselillä usvaa putkeen

- mikahele
- Yleinen
- Viestit: 237
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Re: Bmw e30 316i rakentaminen
Kyllä 190E 2,3 8v käy F-ryhmään, kunhan käyttää 16v:n luokitustodistusta. Sama lohko niissä on ja kannen saa vaihtaa. Onhan sellaisella F-ryhmässä joskus ajettukin. Ja 2,6:nen on niin keulapainoinen ettei oikein järkevä vaihtoehto.jp74 kirjoitti:Mua kanssa ihmetyttää sivusta seuraajana tämä luokituspakko. Vaikkapa MB 190 E 2.3 8v tai 2.6 olisi Bemarin tapainen edullinen takavetolaite, mutta niitä kun ei ole luokiteltu, niin kävisivät vain Sprintin SS luokkaan.
- jonza
- Yleinen
- Viestit: 252
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
Re: Bmw e30 316i rakentaminen
Kyllähän se nyt on niin, että jos on viisi vuotta rakentanut luokittelematonta ralliautoa, niin joutaakin ajelemaan vaan niitä postarireissuja. On se nyt uskomattoman vaikea asia.kim75 kirjoitti:Hei!
Ennen kuin laitat rälläkän vinkumaan niin kannattaa huomioida, että täällä Venäjän entisessä ja nykyisessä alusmaassa kannattaa ensin kuitenkin huomioida, että meillä on joku "Kylän Vanhinten Neuvosto" tms. joskus koni- ja läskikapinoiden jälkimainingeissa keksinyt luokitukset. Mahdollisesti sentlipukaalirekulaattorin asennosta Neptunukseen nähden sekä separoidun maidon rasvaprosenteista ja laukkuryssien nappien väreistä johtuen on vaatimus, että meillä pitää olla joku yleismaailmallinen Kansainvälinen IFA -luokitus kaiken karvattomissa kilvanajopeleissä.
Eli jos sun bemarin kaltaista ajokkia ei ole luokiteltu IFAssa tms. niin siitä tehdyllä ralliautolla ei saa ajaa kuin omalle postilaatikolle ja takas. Muuta en tiedä, mutta varmista aasiantuntijoilta onko luokitusta vaiko ei. Jotkut ovat rakentaneet vuosikaupalla hienoja ralliautoja joilla ei sitten kuitenkaan pääse kuin harrasteralliin (onneksi edes sinne) kun puuttuu luokitus. Jos joku on sellaisen luokituksen tehnyt niin sun pitää maksaa siitä n. 5 vuoden välein jotain 500€ suomalaisten ralliharrastajien etuja(?) ajavalle klupille.
Kim
PS: ennen kuin turhaan vaivaatte tyhmempiänne, niin ne luokitellut autot löytyvät sääntökirjasta
- Unto
- KV
- Viestit: 728
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Valkeakiski
- Viesti:
Re: Bmw e30 316i rakentaminen
BMW E30 on luokiteltu 318is 320 320/6 323 325 ja M3 eli kyseisen auton saa ralliin niin neli kuin kuusisylinterisenä. Viisaammat korjatkoon mut eikös venttiilien määrää saa vähentää ja kuutiotilavuutta pienentää luokitustodistuksesta f.sääntöjen mukaan... iskua ei saa pidentää... eli jos 316 ei ole pidempää iskua kuin 318, 320 tai M3.ssa niin kyseinen auto käy ryhmään f. Noiden luokitustodistusten mukaan rakennettuna???
Itse kun rakennan f.ryhmän kilpa-autoa rakennan sen ryhmien 1.2.n.a luokitustodistuksien mukaan, ja jos haluan joitain asioita tehdä luokituksen vastaisesti katson sääntökirjasta mitä f.ryhmän omat säännöt sanovat. Tietenkin tieliikenneasetukset täytyy myös huomioida. Tietenkin on poikkeuksia mm. vaihdelaatikko sääntö on sellainen erikoisuus jossa f.ryhmän sääntö astuu luokitustodistuksen varpaille...
Ei se luokitustodistus ole aivan turha paperi, kannattaa siihen tutustua, ettei tartte kiukutella sillon kun katsastusmiehen kanssa syntyy erimielisyyksiä!
Nykypäivänä on vaan niin etteei autovalmistajat enään luokittele autojaan niin kuin tekivät ennen. ja kun nuo luokitus luokatkin vaihtuu näinä vuosina kuin romaanin hevonen niin olisi tietty harrastaja ystävällisempää jos f.ryhmään saataisiin kaikkia automerkkejä / malleja koskevat universaalit säännöt joidenka mukaan tulevaisuudessa ralliautot rakennetaan kansalliseen harraste sarjaan... onko se tulevaisuudessa ryhmä f vai finR se meille akk.sta joskus kerrotaan. Nyt on ilmeisesti tällänen puolihullu välivaihe missä tämä luokitustodistus pikkuhiljaa siirtyy historiaan???
Itse kun rakennan f.ryhmän kilpa-autoa rakennan sen ryhmien 1.2.n.a luokitustodistuksien mukaan, ja jos haluan joitain asioita tehdä luokituksen vastaisesti katson sääntökirjasta mitä f.ryhmän omat säännöt sanovat. Tietenkin tieliikenneasetukset täytyy myös huomioida. Tietenkin on poikkeuksia mm. vaihdelaatikko sääntö on sellainen erikoisuus jossa f.ryhmän sääntö astuu luokitustodistuksen varpaille...
Ei se luokitustodistus ole aivan turha paperi, kannattaa siihen tutustua, ettei tartte kiukutella sillon kun katsastusmiehen kanssa syntyy erimielisyyksiä!
Nykypäivänä on vaan niin etteei autovalmistajat enään luokittele autojaan niin kuin tekivät ennen. ja kun nuo luokitus luokatkin vaihtuu näinä vuosina kuin romaanin hevonen niin olisi tietty harrastaja ystävällisempää jos f.ryhmään saataisiin kaikkia automerkkejä / malleja koskevat universaalit säännöt joidenka mukaan tulevaisuudessa ralliautot rakennetaan kansalliseen harraste sarjaan... onko se tulevaisuudessa ryhmä f vai finR se meille akk.sta joskus kerrotaan. Nyt on ilmeisesti tällänen puolihullu välivaihe missä tämä luokitustodistus pikkuhiljaa siirtyy historiaan???
- henkka_ok
- WRC
- Viestit: 1187
- Liittynyt: 12.01.2005 00:00
Re: Bmw e30 316i rakentaminen
Kai käyt lentopallopeleissäkin kyseenalaistamassa että miks en saa ottaa koppia ku oon aina harjotellu että otan ensin kopin ja syötän vasta sitten?kim75 kirjoitti:Hei!
Ennen kuin laitat rälläkän vinkumaan niin kannattaa huomioida, että täällä Venäjän entisessä ja nykyisessä alusmaassa kannattaa ensin kuitenkin huomioida, että meillä on joku "Kylän Vanhinten Neuvosto" tms. joskus koni- ja läskikapinoiden jälkimainingeissa keksinyt luokitukset. Mahdollisesti sentlipukaalirekulaattorin asennosta Neptunukseen nähden sekä separoidun maidon rasvaprosenteista ja laukkuryssien nappien väreistä johtuen on vaatimus, että meillä pitää olla joku yleismaailmallinen Kansainvälinen IFA -luokitus kaiken karvattomissa kilvanajopeleissä.
Eli jos sun bemarin kaltaista ajokkia ei ole luokiteltu IFAssa tms. niin siitä tehdyllä ralliautolla ei saa ajaa kuin omalle postilaatikolle ja takas. Muuta en tiedä, mutta varmista aasiantuntijoilta onko luokitusta vaiko ei. Jotkut ovat rakentaneet vuosikaupalla hienoja ralliautoja joilla ei sitten kuitenkaan pääse kuin harrasteralliin (onneksi edes sinne) kun puuttuu luokitus. Jos joku on sellaisen luokituksen tehnyt niin sun pitää maksaa siitä n. 5 vuoden välein jotain 500€ suomalaisten ralliharrastajien etuja(?) ajavalle klupille.
Kim
Ei taitu!