Minulla Starletissa Hestec+suorasytytys ja NGK:n BPR7E tulppia menee mielestäni turhankin tiheään. Onko joku havainnu jonkun muun tulppamerkin paremmaksi kestävyyden kannalta??
Tulppien särkyminen Starletissa
- AL1
- Yleinen

- Viestit: 274
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Tulppien särkyminen Starletissa
Onko muilla ollu ongelmaa sytytystulppien kestävyyden kanssa?
Minulla Starletissa Hestec+suorasytytys ja NGK:n BPR7E tulppia menee mielestäni turhankin tiheään. Onko joku havainnu jonkun muun tulppamerkin paremmaksi kestävyyden kannalta??
Minulla Starletissa Hestec+suorasytytys ja NGK:n BPR7E tulppia menee mielestäni turhankin tiheään. Onko joku havainnu jonkun muun tulppamerkin paremmaksi kestävyyden kannalta??
- tesa3
- B-junnu

- Viestit: 44
- Liittynyt: 06.05.2004 00:00
- Viesti:
kokeile muuta merkkiä
itseläni oli samalaisia ongelmia,kyseisellä tulppa merkillä,vaihoin boschin tulpat jotka ovat kestäneet,tosi hyvin ei ole pimentynyt yhtään tulppaa.vaan normaalia kulumista.itseläni on hestec myöskin kierosluku mitarista näki milloin tulppa rupesi hiipumaan kun neula poukkoili tyhjä käynillä.mut useimin ne pimeni käyntiin laittaessa.

-
Jankos
- KV

- Viestit: 417
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jokioinen
Yleisesti kaikisa koneissa olen todennut Boschin nelikärkitulppien toimivan erinomaisesti. Yhtään ainutta ei ole vielä mennyt pimeäksi tuon raliiautonkaan kanssa ja ruiskuväkertelyssä on tullut käytettyä sellasilla seoksilla että putkesta tuli mustaharmaata savua kunnolla...
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Vakiokipolla :D
-
Vieras
Mulla tuli mieleen semmonen, että onko sulla kaksoiskipinäpuola käytössä?
Itselleni tulossa ikuisuusprojektiin Megasquirt ja Fordin Edis sytytys, jossa kaksoiskipinäpuola. Sellainen käsitys laitteista, ettei taida normitulppa kestää, täytyis laittaa joku platinatulppa, esim NGK BP7EV (EVX taitaa olla iridium, voi olla vieläkin parempi).
Eikös siinä kaksoiskipinäpuolassa (vai oliko se hukkakipinäpuola) tule kaksi kipinää/kierros, toinen kipinä hyppää toiseen suuntaan, ja toinen toiseen, eli elektrodista siihen (mikä se nyt olikaan), ja päin vastoin.
Ei taida normitulppa kestää sellaista käyttöä.
Vai olenko ihan ulapalla?
Itselleni tulossa ikuisuusprojektiin Megasquirt ja Fordin Edis sytytys, jossa kaksoiskipinäpuola. Sellainen käsitys laitteista, ettei taida normitulppa kestää, täytyis laittaa joku platinatulppa, esim NGK BP7EV (EVX taitaa olla iridium, voi olla vieläkin parempi).
Eikös siinä kaksoiskipinäpuolassa (vai oliko se hukkakipinäpuola) tule kaksi kipinää/kierros, toinen kipinä hyppää toiseen suuntaan, ja toinen toiseen, eli elektrodista siihen (mikä se nyt olikaan), ja päin vastoin.
Ei taida normitulppa kestää sellaista käyttöä.
Vai olenko ihan ulapalla?
- AL1
- Yleinen

- Viestit: 274
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Kyllä on kaksoiskipinäpuola ja eilen kaveri kertoi samaa tuosta kipinän hyppäämisestä. Yhtään tulppaa ei ole pimentynyt ajossa vaan juuri käynnistyshetkellä.romppa kirjoitti:Mulla tuli mieleen semmonen, että onko sulla kaksoiskipinäpuola käytössä?
Itselleni tulossa ikuisuusprojektiin Megasquirt ja Fordin Edis sytytys, jossa kaksoiskipinäpuola. Sellainen käsitys laitteista, ettei taida normitulppa kestää, täytyis laittaa joku platinatulppa, esim NGK BP7EV (EVX taitaa olla iridium, voi olla vieläkin parempi).
Eikös siinä kaksoiskipinäpuolassa (vai oliko se hukkakipinäpuola) tule kaksi kipinää/kierros, toinen kipinä hyppää toiseen suuntaan, ja toinen toiseen, eli elektrodista siihen (mikä se nyt olikaan), ja päin vastoin.
Ei taida normitulppa kestää sellaista käyttöä.
Vai olenko ihan ulapalla?
- AL1
- Yleinen

- Viestit: 274
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Re: kokeile muuta merkkiä
Saiskos vielä tarkan tyyppimerkinnän tuolle Boschin tulpalle niin pääsee kokeilemaan? :)tesa3 kirjoitti:itseläni oli samalaisia ongelmia,kyseisellä tulppa merkillä,vaihoin boschin tulpat jotka ovat kestäneet,tosi hyvin ei ole pimentynyt yhtään tulppaa.vaan normaalia kulumista.itseläni on hestec myöskin kierosluku mitarista näki milloin tulppa rupesi hiipumaan kun neula poukkoili tyhjä käynillä.mut useimin ne pimeni käyntiin laittaessa.![]()
- pete1
- WRC

- Viestit: 992
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
- Viesti:
- ssopel
- Viestit: 4
- Liittynyt: 25.04.2005 00:00
Re: Tulppien särkyminen Starletissa
Boschin super 4 on toiminut hyvin opelissa (hestec+suorasytytys), NGK:nAL1 kirjoitti:Onko muilla ollu ongelmaa sytytystulppien kestävyyden kanssa?
Minulla Starletissa Hestec+suorasytytys ja NGK:n BPR7E tulppia menee mielestäni turhankin tiheään. Onko joku havainnu jonkun muun tulppamerkin paremmaksi kestävyyden kannalta??
tulpat ei kestäneet meilläkään.
- Pilsneri
- B-junnu

- Viestit: 32
- Liittynyt: 12.12.2004 00:00
Kokemuksesta voin sanoa että NGK:n tulpat, ainakin itelläni ovat olleet ihan P*#koja.
Paketista uudet tulpat kiinni ja käyntiin niin pelaa, mutta sammutappa hetkeksi ja uudestaan käyntiin niin eipäs enää pelaakkaan. (Käynyt useita kertoja, jopa mopo-aikana.)
Pistin Bosch tulpat ja ei mitään ongelmia ole ollut.
NGK BPR-7E(S) = Bosch WR 5D(C,P) Sulkeissa olevat Myös Mahdollisia lisäkirjaimia eli jotain Pikku eroja tulpissa, esim elektrodissa.
http://www.clubplug.net/index.html?http ... cross.html
Tuolla voi vertailla myös muiden valmistajien tulppia NGK:n Tulppiin.
Paketista uudet tulpat kiinni ja käyntiin niin pelaa, mutta sammutappa hetkeksi ja uudestaan käyntiin niin eipäs enää pelaakkaan. (Käynyt useita kertoja, jopa mopo-aikana.)
Pistin Bosch tulpat ja ei mitään ongelmia ole ollut.
NGK BPR-7E(S) = Bosch WR 5D(C,P) Sulkeissa olevat Myös Mahdollisia lisäkirjaimia eli jotain Pikku eroja tulpissa, esim elektrodissa.
http://www.clubplug.net/index.html?http ... cross.html
Tuolla voi vertailla myös muiden valmistajien tulppia NGK:n Tulppiin.
- AL1
- Yleinen

- Viestit: 274
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Pilsneri kirjoitti:Kokemuksesta voin sanoa että NGK:n tulpat, ainakin itelläni ovat olleet ihan P*#koja.
Paketista uudet tulpat kiinni ja käyntiin niin pelaa, mutta sammutappa hetkeksi ja uudestaan käyntiin niin eipäs enää pelaakkaan. (Käynyt useita kertoja, jopa mopo-aikana.)
Pistin Bosch tulpat ja ei mitään ongelmia ole ollut.
NGK BPR-7E(S) = Bosch WR 5D(C,P) Sulkeissa olevat Myös Mahdollisia lisäkirjaimia eli jotain Pikku eroja tulpissa, esim elektrodissa.
http://www.clubplug.net/index.html?http ... cross.html
Tuolla voi vertailla myös muiden valmistajien tulppia NGK:n Tulppiin.
JEPS. Pitää kokeilla tuota Boschia.
Aikaisemmin ei ollut ikinä mitään ongelmia tulppien kanssa kun oli kaasari vehe järjettömällä sytkällä. Pelas 3 vuotta samat tulpat.
Nyt ongelmana ollut juuri tuo hetkeksi sammuttaminen.
Ei ole uskaltanut oikein autoa sammuttaa huollossa/AT jonossa lanssitauon aikana...
Kiitoksia infosta.
- veini
- Viestit: 2
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
- Paikkakunta: laukaa
TULPAT
moi.tulpista että pitää toimia noilla jos puristukset oikeat ja säädetty penkissä,huom oikein sekään ei kaikissa paikoissa onnistu tuo moottorin säätö.vilkaseppa ajon jälkeen tulppien väri onko kärki rusehtava jos ei ja on valkoinen niin ei alueet säädetty oikein.(karvaasti kokenut päin-petä säädetty moottori).