Onko alle jääneen tilasta havaintoja,jääkö henkiin?. Valitettava tapahtuma , kuinkahan lähellä tietä turisti oli,,,,tais olla kuitenkin nyppyjen jälkeinen alue.
Erittäin ikävää kuljettaja parille ,eksoottisesta maasta suomeen,ja tod harmillinen sattumus. mutta jokainen on varmaan omalla vastuulla,jos testi ek:lle menee katsomaan.......... Ja median syytökset kääntyy usein meidän lajia kohtaan..,
Testitilaisuus
-
Leppamaki
- B-junnu

Re: Testitilaisuus
Nämä testit ajettiin meikäläisen kotinurkilla ja olin seuraamassa testejä,mutta en kyseisellä paikalla vaan 400 metriä aiemmin missä onnettomuus tapahtui.Kyseisessä paikassa on ns. tuplahypyt (itse ajanu lukuisia kertoja testiä tällä pätkällä) ilmeisesti ensinmäisestä hypystä auto hyppäsi liikaa oikealle ja kuljettaja ei saanu vehkeitä enää pidettyä tiellä ja hyppyjen jälkeen on tien pisto oikealle.Eli auto kynti ojassa ja henkilö seisoi tienpistossa ja yritti lähteä juoksemaan pistoa pitkin karkuun,mutta auto nousi ojasta metsäliiton puolelle (eli samaan suuntaan mihin henkilö juoksi ja jyräsi ylitse..kerkesi 10 metriä juosta karkuun,mutta huono tuuri että auto lähti samaan suuntaan..Tie on melko suora näitten hyppyjen kohdalla.Turha viisastelu ja ivailu ei kuulu tähän juttuun mielestäni ollenkaan!Tunnen henkilön kuka jäi alle ja tila on kriittinen tällä hetkellä..Eli jokainen voi miettiä mitä suustansa päästää kun aina joku voi tuntea jonkun..
-
Riksa
Leppamaki kirjoitti:Nämä testit ajettiin meikäläisen kotinurkilla ja olin seuraamassa testejä,mutta en kyseisellä paikalla vaan 400 metriä aiemmin missä onnettomuus tapahtui.Kyseisessä paikassa on ns. tuplahypyt (itse ajanu lukuisia kertoja testiä tällä pätkällä) ilmeisesti ensinmäisestä hypystä auto hyppäsi liikaa oikealle ja kuljettaja ei saanu vehkeitä enää pidettyä tiellä ja hyppyjen jälkeen on tien pisto oikealle.Eli auto kynti ojassa ja henkilö seisoi tienpistossa ja yritti lähteä juoksemaan pistoa pitkin karkuun,mutta auto nousi ojasta metsäliiton puolelle (eli samaan suuntaan mihin henkilö juoksi ja jyräsi ylitse..kerkesi 10 metriä juosta karkuun,mutta huono tuuri että auto lähti samaan suuntaan..Tie on melko suora näitten hyppyjen kohdalla.Turha viisastelu ja ivailu ei kuulu tähän juttuun mielestäni ollenkaan!Tunnen henkilön kuka jäi alle ja tila on kriittinen tällä hetkellä..Eli jokainen voi miettiä mitä suustansa päästää kun aina joku voi tuntea jonkun..
Voi harmi. Todella huonoa tuuria!!! Toivottavasti selviää ja minä ainakin toivon kyseiselle henkilölle jaksamista ja pikaista paranemista!!!!
T:Riksa
-
luka
Mitä tulee vastuuvakuutuksiin, niin jos luvat anottu läänin-markomartini kirjoitti:Joku henkilö,yritys,tai yhdistys ilmeisesti testaustilaisuuden tehnyt/tiensulun (luvan)saanut ? Oliko vastuuvakuutus ?
Mutta oliko liikennevakuutuslain mukain liikennevakuutus otettu ,ja kyseiseen tilaisuuteen ei ainakaan saa punakilpeä ja sen vakuutusta jos ei akk seurakilpailu. Ei se ole aina niin helppoa jos ei tiedä.
Niin ja Harrasterallissa viikonloppuna viranomaisen yleisötilaisuuden tarkastuskäynti ja raportti ei huomautettaavaa turvallisuustoimet hyvin järjestetty.
hallitukselta/posiisiviranomaisilta vastuuvakuutus on yhtenä
pakollisista oltava dokumentoituna kunnossa. Ongelmana
testeissä on yleensä juuri innokkaat katsojat. Järkkäreitä
on vain "suluissa" eivät pysty joka "noppea" vahtimaan.
- 0807
- A-Junnu

Tää Sinun kirjoitus toivottavasti lopettaa tämän turhan jauhamisen.. tuolla on toisaalla samaa jatkettu jo muutenkin liian pitkää. Nähdään huomenna Ruuhimäessä ja vietetään hauskaa pitkää viikonloppua :) t. heikki siitariLeppamaki kirjoitti:Nämä testit ajettiin meikäläisen kotinurkilla ja olin seuraamassa testejä,mutta en kyseisellä paikalla vaan 400 metriä aiemmin missä onnettomuus tapahtui.Kyseisessä paikassa on ns. tuplahypyt (itse ajanu lukuisia kertoja testiä tällä pätkällä) ilmeisesti ensinmäisestä hypystä auto hyppäsi liikaa oikealle ja kuljettaja ei saanu vehkeitä enää pidettyä tiellä ja hyppyjen jälkeen on tien pisto oikealle.Eli auto kynti ojassa ja henkilö seisoi tienpistossa ja yritti lähteä juoksemaan pistoa pitkin karkuun,mutta auto nousi ojasta metsäliiton puolelle (eli samaan suuntaan mihin henkilö juoksi ja jyräsi ylitse..kerkesi 10 metriä juosta karkuun,mutta huono tuuri että auto lähti samaan suuntaan..Tie on melko suora näitten hyppyjen kohdalla.Turha viisastelu ja ivailu ei kuulu tähän juttuun mielestäni ollenkaan!Tunnen henkilön kuka jäi alle ja tila on kriittinen tällä hetkellä..Eli jokainen voi miettiä mitä suustansa päästää kun aina joku voi tuntea jonkun..
- fordrs
- A-Junnu

vaikka 15.7 alkaa testit, niin älkää yrittäkö päästä lehtiin niin kuin viime kesänä. tuskin seisotte ulko kurvissa ralleissakaan.
Onhan siitä ollu puhetta....