luokkari hakusessa.

Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
Vastaa Viestiin
Pihku
B-junnu
B-junnu
Viestit: 35
Liittynyt: 07.02.2007 00:00

luokkari hakusessa.

Viesti Kirjoittaja Pihku » 15.02.2014 12:58

Löyty netistä eli ei tarvetta enää..
Ojan pohjalta ruoskitaan sitte viiden sakkii =)

Avatar
Team_RS
B-junnu
B-junnu
Viestit: 23
Liittynyt: 02.09.2010 00:00

Re: luokkari hakusessa.

Viesti Kirjoittaja Team_RS » 21.04.2014 20:29

Löyty netistä. Homma bueno.

Avatar
TPT
B-junnu
B-junnu
Viestit: 25
Liittynyt: 03.09.2009 00:00

Re: luokkari hakusessa.

Viesti Kirjoittaja TPT » 01.09.2014 21:09

Mahtaskohan kellään olla luokkaria, Sierra XR4Ti A-5261 ?? Eli sen pinto koneisen.

Avatar
casagrande
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 109
Liittynyt: 01.12.2004 00:00
Paikkakunta: Espoo

Re: luokkari hakusessa.

Viesti Kirjoittaja casagrande » 01.09.2014 22:34

Onkohan vm. 86 porrasperäinen Sierra 2.0 OHC-koneella luokiteltu? Jos on, niin luokitusnumero auttaisi eteenpäin.

Jos ei ole luokiteltu, niin millä koneella olisi?

Avatar
TPT
B-junnu
B-junnu
Viestit: 25
Liittynyt: 03.09.2009 00:00

Re: luokkari hakusessa.

Viesti Kirjoittaja TPT » 02.09.2014 08:13

Lainaus AKK.n materiaaleista..

FORD SIERRAN ERIVAPAUS
Ford Sierralle on myönnetty erivapaus 27.1.1993 käyttää luokituksissa A5323, A5238, A5285 ja A5261 olevaa tekniikkaa Suomeen tuoduissa korimalleissa ryhmässä F. Tekniikan tulee olla ryhmän F sääntöjen mukainen. Tämä erivapaus on voimassa toistaiseksi.

Eli Cossun 2.016v , ohc 2.0 (venttiililukumäärää saa vähentää) , 2,3pinto ja v6 moottorivaihtoehdot.

Avatar
YAT1
Viestit: 11
Liittynyt: 03.11.2005 00:00

Re: luokkari hakusessa.

Viesti Kirjoittaja YAT1 » 02.09.2014 16:02

Luokitustodistus A-5261 löytyy. 0405773693

Avatar
bmx
Viestit: 9
Liittynyt: 07.11.2004 00:00
Paikkakunta: Oulu

Re: luokkari hakusessa.

Viesti Kirjoittaja bmx » 14.04.2015 22:54

Mistähän löytyisi tämä luokitustodistus?

N,A-5427 Sunny Gti-R (RNN14)
01f

Kiinostaisi selvittää, että saako f-ryhmän sunnyyn laittaa turbo mallin konepeltiä. Saattaisi auttaa imuilman viilentämisessä? Etenkin kesällä on vaikea pitää imusarja viileänä kun kansi on tavallaan "väärinpäin" eli imusarja sojottaa tulipeltiin päin.

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: luokkari hakusessa.

Viesti Kirjoittaja Frog » 15.04.2015 17:31

bmx kirjoitti:Mistähän löytyisi tämä luokitustodistus?

N,A-5427 Sunny Gti-R (RNN14)
01f

Kiinostaisi selvittää, että saako f-ryhmän sunnyyn laittaa turbo mallin konepeltiä. Saattaisi auttaa imuilman viilentämisessä? Etenkin kesällä on vaikea pitää imusarja viileänä kun kansi on tavallaan "väärinpäin" eli imusarja sojottaa tulipeltiin päin.
Pikkuvinkki
Ryhmä A sallii imuilmanoton samasta tilasta mistä lämppärikin ottaa ilman, eli nokkapellin takareunan ja tuulilasin välistä. Sitä tulipellin yläpuolta saa siis muokata kyseistä toimenpidettä varten, ei muuten.

Nelivedon GtiR luokkaria voi käyttää ja siinähän on semmoinen nokkapelti. Kaikkia luokkareita voi tilata AKK,sta.

Avatar
bmx
Viestit: 9
Liittynyt: 07.11.2004 00:00
Paikkakunta: Oulu

Re: luokkari hakusessa.

Viesti Kirjoittaja bmx » 17.04.2015 21:56

Kiitos vinkistä.

Jompaa kumpaa oljenkortta pitää käyttää.

Konepellin saatavuus ja hinta vaikuttaa siinhen kuinka paljon kannattaa tuohon A-ryhmän sallimaan imuilmanoton parantamiseen käytää aikaa.

Se kumpi on parempi tapa saada viileetä ilmaa niin riippuu varmaan autosta ja toteutuksesta. Auttaaisiko kenties tehdä molemmat muutokset yhtäaikaa?

Onko Frogilla joku toinen automalli mielessä missä tuo A-ryhmän sallima muutos olisi parantanut moottorin ilmansaantia. Onko kuvia tarkempaa selostusta jostain toimivasta sääntöjen mukaisesta toteutuksesta.

Nissanissa on Imutorvet todella lähellä tulipeltiä. Niitä piti jopa lyhetää ja jättää ilmansuodantin pois, että mahtuvat olemaan kun moottori heiluu etuvetoisessa poikittais moottorisessa melkoisesti ajon aikana.

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: luokkari hakusessa.

Viesti Kirjoittaja Frog » 17.04.2015 23:29

bmx kirjoitti:Kiitos vinkistä.

Jompaa kumpaa oljenkortta pitää käyttää.

Konepellin saatavuus ja hinta vaikuttaa siinhen kuinka paljon kannattaa tuohon A-ryhmän sallimaan imuilmanoton parantamiseen käytää aikaa.

Se kumpi on parempi tapa saada viileetä ilmaa niin riippuu varmaan autosta ja toteutuksesta. Auttaaisiko kenties tehdä molemmat muutokset yhtäaikaa?

Onko Frogilla joku toinen automalli mielessä missä tuo A-ryhmän sallima muutos olisi parantanut moottorin ilmansaantia. Onko kuvia tarkempaa selostusta jostain toimivasta sääntöjen mukaisesta toteutuksesta.

Nissanissa on Imutorvet todella lähellä tulipeltiä. Niitä piti jopa lyhetää ja jättää ilmansuodantin pois, että mahtuvat olemaan kun moottori heiluu etuvetoisessa poikittais moottorisessa melkoisesti ajon aikana.
Nokkapellin takareuna on parempi paikka! Jollet tee ilmanohjainta nokkapellin reijän ( malli turbo ) eteen, niin ei siitä mene raikasta ilmaa konehuoneeseen koska siellä on jonkinlainen ylipaine. Pistä moottori kunnolla kiinni niin paranee vetopitokin. Opel Kadetit ja Astrat tehdasversioina käytti tuota takareunan ilmanottoa ainakin. Google :mrgreen:
http://www.rally24.com/res/img/products ... astra.jpeg

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: luokkari hakusessa.

Viesti Kirjoittaja Frog » 19.04.2015 13:56

Huomioithan että jos käytät Gti R luokkaria niin auton pitää vastata muiltakin osilta luokitusta ! Vaatimukset ja vapautukset huomioiden ryhmässä F

Vastaa Viestiin