Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
-
fortsoni
- Yleinen

- Viestit: 191
- Liittynyt: 13.01.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja fortsoni » 19.10.2007 10:42
Kyllä se enkkuperä kestää kenttiläisessä aivan varmasti ja on paljon kevyempi kuin volvon.. JA enkku perään ku laittaa 5.57 välityksen nii se on sillä hyvä..
Itellä ainaki kesti hyvin..

-
AnttiP
- A-Junnu

- Viestit: 56
- Liittynyt: 20.02.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja AnttiP » 20.12.2014 01:20
Moro. Olen tässä yrittänyt etsiä tietoa selholmin lukosta escorttiin, vaan ei tunnu löytyvän... Onkohan selhomin lukot olleet minkälaisia, millä välityksellä ja pystyykö asfaltilla päästämään?
-
keppiveto
- A-Junnu

- Viestit: 76
- Liittynyt: 22.07.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja keppiveto » 20.12.2014 14:03
Enkku kestää noilla tehoilla ja varsinkin jos budjetti maltillinen. Minulla olisi ylimääräisenä enkkumurikka 5.8 välityksellä ja huippu tran-x lukolla. Huollettu/kiristetty ja valmis käyttöön asfaltille. Paketti Oulussa. Laita yv.tä jos kiinnostaa.
-
i-kosunen
- A-Junnu

- Viestit: 50
- Liittynyt: 02.02.2012 15:05
Viesti
Kirjoittaja i-kosunen » 11.04.2015 22:03
Moi! Tarkoitus olis vaihtaa perä välikotelo escorttiin,koska entinen perä on joku sherpan perä tms ja näyttää aika järeälle kenttikoneiseen escorttiin. Perässä myös omasta mielestä liian harva välitys ja lukkokin alkaa olemaan jo melko finaalissa. Meinasin enkkuperän laittaa,koska niihin saisi välityksiä hyvin ja näyttää muutama täydellinen lukollinen peräkin olevan markkinoilla.Kestäis varmaankin kentin tehot? Niin autohan on f ryhmäläinen.
-
2000
- Yleinen

- Viestit: 262
- Liittynyt: 02.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja 2000 » 24.04.2015 03:16
EkkeriMk2 kirjoitti:Tervehdys
Eli tarkoitus on alkaa rakentamaan f-luokan kilpa-autoa jolla voisi ajaa sprinttiäkin. kilpa-auto projektina tämä on ensimmäinen joten parempi kysellä teiltä tietäjiltä kuin alkaa itse säveltään, joten tyhmiä kysymyksiä luvassa...
Aihiona on -79- 1600 mk2 escort. sääntökirjaa ja luokkaria on tullut luettua mutta mutta...
Eli tiedän että rahaa tulee menemään mutta mitään monen tonnin vaihdelaatikoita yms. en suunitellut sijoittavani.
moottorina tulee toimimaan tuo 1600 kent, eikös vaihdelaatikoksi saa laittaa tuon type-9? eikös noita volvon taka-akseleita ole escorteihin laitettu, olisi tuollainen 242 farmarin taka-akseli jouten. koitin hakua käyttää mutten löytänyt... lähinnä siitä akselin asennuksesta ja mikä kartaani yms tarvisin tietoa? minkähänlainen ajettava siitä noilla resepteillä tulee... eikös tuosta syyläristä ollut jotenkin että vapaa kunhan alkup. paikka säilyy? eli saako sitä tilaa tehdä sinne keulaan peltejä leikkaamalla/muokkaamalla? escorttiin tulisi myös x-packin levikesarja.
Vielä on monta tyhmää kysymystä tulossa ja paljon opittavaa ennenkuin viivalla ollaan, mutta jostainhan se on lähdettävä.
JN
En tiedä minkälainen budjetti sinulla on mutta jos meinaat tehä edes jonkinlaisen ralliauton, niin suosittelen ostaan valmiin perus escortin, välikoppia saa ihan kohtuu hintaan,
Koska jos teet alusta kaikki maksaa se paljo enempi perusautokin kuin käytetty kohtuu hyvä.
koska turvavarusteet ja alusta vaikka bilsteinki maksaa jo suht. paljon.
Itse ehkä ostaisin perus escortin ja parantelisin sen mieleiseksi.
usein vaan jos alusta asti tekee kaiken niin into loppuu kesken ja rahat loppuu.