Bmw e36 325 ohjaustehostimen pumppuongelma
- BLUEORANGE
- KV
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20.10.2010 00:00
Bmw e36 325 ohjaustehostimen pumppuongelma
Onko muilla ollu semmosta ongelmaa et pumppu tuottaa kierroksilla liikaa ja ohjaus menee tosi jäykäksi jos tarvii nopeasti veivata. Tyhjäkäynnillä ihan ok. Kuulin juttua että jotain(luultavasti paluun)reikää pitäs isontaa,mutta mikä se reikä on ja kuinka paljon isommaksi.
Jossain Polossa oli ollu samaa ongelmaa niin oli jotain 3-4 kymmenystä isommaksi niin alkanu pelaamaan
Bemarissa ongelma ei ole kuulemma kaikilla pumpuilla,mut ei viittis mitään kokeiluja alkaa tekemään kun niitä pumppuja on sit nurkat väärällään
Luulin ensin että vika johtuu heikosta pumpusta niin ostin uuden niin ongelma vaan paheni.
Ei ole mukavaa kun pitäs alkaa luistoa korjailemaan nopeesti kovilla kierroksilla niin ohjaus on melkein kun yhtäpuuta
Jossain Polossa oli ollu samaa ongelmaa niin oli jotain 3-4 kymmenystä isommaksi niin alkanu pelaamaan
Bemarissa ongelma ei ole kuulemma kaikilla pumpuilla,mut ei viittis mitään kokeiluja alkaa tekemään kun niitä pumppuja on sit nurkat väärällään
Luulin ensin että vika johtuu heikosta pumpusta niin ostin uuden niin ongelma vaan paheni.
Ei ole mukavaa kun pitäs alkaa luistoa korjailemaan nopeesti kovilla kierroksilla niin ohjaus on melkein kun yhtäpuuta
- BLUEORANGE
- KV
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20.10.2010 00:00
Re: Bmw e36 325 ohjaustehostimen pumppuongelma
Juttelin asiasta ohjausvälityksen valmistajan kanssa ja on ollu muillakin samaa ongelmaa. Porasin hammastangon kuorista paluu reiän isommaks mut ei vaikutusta.
Kuulee selvästi kun kierroksilla veivaa edestakaisin että pumppu huutaa hoosiannaa
Kuulee selvästi kun kierroksilla veivaa edestakaisin että pumppu huutaa hoosiannaa
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 05.02.2011 12:59
Re: Bmw e36 325 ohjaustehostimen pumppuongelma
Opel kadetissa oli sama juttu korjaantui painepuolen kuristinta suurentamalla ja
vw ohjaustehostin öljyllä.
vw ohjaustehostin öljyllä.
- BLUEORANGE
- KV
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20.10.2010 00:00
Re: Bmw e36 325 ohjaustehostimen pumppuongelma
Tarkotat siis reikää pienemmäks? Mä koitin semmosta et hitsasin painepuolen banjopultista yhden reiän tukkoon. Ei vaikutusta. Pumppu voi tykätä huonoo jos alkaa hirveesti kuristamaan
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 05.02.2011 12:59
Re: Bmw e36 325 ohjaustehostimen pumppuongelma
Opelissa on heti pumpun lähdössä kartio mallinen kuristin sitä porasin millin suuremmaksi joka tais olla vähän liikaa kun meni aika tunnottomaksi ohjaus.mutta se öljyn vaihto Olis varmaan riitä nyt.
- BLUEORANGE
- KV
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20.10.2010 00:00
Re: Bmw e36 325 ohjaustehostimen pumppuongelma
Sun ongelma kuulostais siltä että pumppu ei tuota tarpeeks? Vois nyt silti vielä koittaa hitsata kolmesta reiästä toisenkin täyteen. Mulla on redline tehostajan nesteet
-
- A-Junnu
- Viestit: 59
- Liittynyt: 05.06.2011 18:34
- Paikkakunta: Urjala
Re: Bmw e36 325 ohjaustehostimen pumppuongelma
Toveri otti pemarista säiliön pohjalta sihdin pois niin loppu tehostin murheet. Näin siis sillä, eriävät mielipiteet sallitaan.
- 2Longl3y
- Viestit: 17
- Liittynyt: 20.02.2005 00:00
Re: Bmw e36 325 ohjaustehostimen pumppuongelma
Mulla tulee toi vika sillai kun esim. kääntää kurviin ja joutuu korjaamaan sillai reilummin niin ihan sekunnin kaks on jäykkä ja sitten alkaa taas tehostaa. Munmielestä se ei johdu mistään pumpusta, letkusta tai mistälie banjopultista vaan siitä että se säätöluistiventtiili ei oo suuniteltu käytettäväksi nopeen ohjauksen kanssa ja ei vaan kerkee vaihtaa sitä painetta sinne toiselle puolelle. Sellholmin hammastangossa ei jostain syystä tätä ominaisuutta ole kun on tullu semmosellakin veivattua.
- Kamitec
- B-junnu
- Viestit: 44
- Liittynyt: 05.03.2008 00:00
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Bmw e36 325 ohjaustehostimen pumppuongelma
Aikanaan taisteltiin Polossa saman ongelman kanssa ja kokeiltiin kaikki mahdollinen.
Ainoa mikä ongelmaan auttoi oli reijän suurentaminen pumpun painepuolella olevaan holkkiin.
Holkki on se johon letku kiinnitetään banjopultilla. Holkki irti pumpusta ja riittää kun moottorisahaviilalla hiukan suurentaa keskellä olevaa reikää. 0,1mm tekee jo ihmeitä, joten ei kannata porailla.
Pikkuhiljaa suurentaa reikää ja kokeilee välillä.
Tämä toimi ainakin zf:n valmistamassa pumpussa. Pumppuja on tietysti erinlaisia joten kaikkiin ei välttämäti kikka toimi.
Ainoa mikä ongelmaan auttoi oli reijän suurentaminen pumpun painepuolella olevaan holkkiin.
Holkki on se johon letku kiinnitetään banjopultilla. Holkki irti pumpusta ja riittää kun moottorisahaviilalla hiukan suurentaa keskellä olevaa reikää. 0,1mm tekee jo ihmeitä, joten ei kannata porailla.
Pikkuhiljaa suurentaa reikää ja kokeilee välillä.
Tämä toimi ainakin zf:n valmistamassa pumpussa. Pumppuja on tietysti erinlaisia joten kaikkiin ei välttämäti kikka toimi.
- BLUEORANGE
- KV
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20.10.2010 00:00
Re: Bmw e36 325 ohjaustehostimen pumppuongelma
Täytyy kokeilla noita kaikkia kikkoja kun on ylimääränen säiliö ja pumppu.
Mulla on tosiaan semmonen että kun vaikka paikallaan veivaa nopeesti laidasta laitaan niin tyhjäkäynnillä vähän jäykkä mut kumminkin ihan ok,sit vähänkin kun nostaa kierroksia niin menee ihan puuroksi. Ei ole mikään sekunnin ongelma
Mulla on tosiaan semmonen että kun vaikka paikallaan veivaa nopeesti laidasta laitaan niin tyhjäkäynnillä vähän jäykkä mut kumminkin ihan ok,sit vähänkin kun nostaa kierroksia niin menee ihan puuroksi. Ei ole mikään sekunnin ongelma
- inversio
- B-junnu
- Viestit: 28
- Liittynyt: 26.12.2010 00:00
Re: Bmw e36 325 ohjaustehostimen pumppuongelma
Tämä on sitten muilta kuultua!
Siellä bemarin paluupuolen putkistossa on kuulemma joku supistusholkki minkä voi poistaa / porata jolloin ongelman pitäisi poistua.
Tarkennuksena vielä, että kyselin ratkaisua sellaiseen asiaan, kun joskus tulee esim. oikean jälkeen heti vasuri ja joudut tempasemaan ratista täysillä vasemmalle niin ohjaus on hetken aikaa tosi jäykkä. Olen nähnyt sellaisenkin ratkaisun missä koko jäähdytysputki on korvattu suoraan säiliöön menevällä putkella.
Mutta niinkuin alussa kerroin, muilta kuultua ja en ole itse testannut.
Siellä bemarin paluupuolen putkistossa on kuulemma joku supistusholkki minkä voi poistaa / porata jolloin ongelman pitäisi poistua.
Tarkennuksena vielä, että kyselin ratkaisua sellaiseen asiaan, kun joskus tulee esim. oikean jälkeen heti vasuri ja joudut tempasemaan ratista täysillä vasemmalle niin ohjaus on hetken aikaa tosi jäykkä. Olen nähnyt sellaisenkin ratkaisun missä koko jäähdytysputki on korvattu suoraan säiliöön menevällä putkella.
Mutta niinkuin alussa kerroin, muilta kuultua ja en ole itse testannut.
- tenukeppi
- Viestit: 1
- Liittynyt: 30.03.2009 00:00
Re: Bmw e36 325 ohjaustehostimen pumppuongelma
Kamitec on oikeassa
Se reikä siinä holkissa on 5,3mm.
5,7-5,8 on sopiva niin säilyy tunto ohjauksessa.
Mut on ainakin kahta mallia pumppuja.
Se reikä siinä holkissa on 5,3mm.
5,7-5,8 on sopiva niin säilyy tunto ohjauksessa.
Mut on ainakin kahta mallia pumppuja.
- Isoreisi
- A-Junnu
- Viestit: 81
- Liittynyt: 07.02.2005 00:00
Re: Bmw e36 325 ohjaustehostimen pumppuongelma
Kaikenlaista hifistelyä poraamisesta ja kairaamisesta lähtien.
Huomattavasti vaivattomin ja edullisin vaihtoehto on se, että ajatte mutkiin hieman ylikovaa jotta se kääntyilee. Ei tarvii täten sitä rattiakaan enää paiskoa laidasta laitaan, ja ongelma poistuu.
Huomattavasti vaivattomin ja edullisin vaihtoehto on se, että ajatte mutkiin hieman ylikovaa jotta se kääntyilee. Ei tarvii täten sitä rattiakaan enää paiskoa laidasta laitaan, ja ongelma poistuu.
- BLUEORANGE
- KV
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20.10.2010 00:00
Re: Bmw e36 325 ohjaustehostimen pumppuongelma
Noh noh Isoreisi eipäs aleta keulimaan ;-) Ei tossa LUKin pumpussa ollu mitään holkkia. Ei päässy mittaamaan reikää tarkasti. ei sinne sahaviila mahdu. 3mm terä oli vähän väljä niin tuuppasin 3,5 terällä kanavan isommaks. Katsotaan miten kävi
- BLUEORANGE
- KV
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20.10.2010 00:00
Re: Bmw e36 325 ohjaustehostimen pumppuongelma
No niin modattu LUKin pumppu paikoilleen ja tuntus että nyt alkaa pelittään. Jos os ollu joku 3,6 tai 3,7 mm terä niin ois tullu varmaan vielä parempi. On 7kk ajotaukoa takana niin käytin autoo ja veivailin ennen pumpun vaihtoo ja kyllä se veti niin ***** jäykäks renkaat ilmassakin...!
Nyt poratun pumpun jälkeen on mukava veivailla. Ihan pikkusen on jäykempi kierroksilla kun tyhjäkäynnillä,mutta ei kyllä haittaa
Veivailin ilmauksen jälkeen renkaat ilmassa ja paikallaan maassa niin oli hyvä. Oikeen totuuden näkee sit kun pääse ajamaan,mut olen toiveikas ja uskon et ongelma on ratkaistu...!
Kiitoksia kaikille vastaajille,erityisesti kamtecille.
Nyt poratun pumpun jälkeen on mukava veivailla. Ihan pikkusen on jäykempi kierroksilla kun tyhjäkäynnillä,mutta ei kyllä haittaa
Veivailin ilmauksen jälkeen renkaat ilmassa ja paikallaan maassa niin oli hyvä. Oikeen totuuden näkee sit kun pääse ajamaan,mut olen toiveikas ja uskon et ongelma on ratkaistu...!
Kiitoksia kaikille vastaajille,erityisesti kamtecille.