Opel F20/F16
- Rasvaranne
- A-Junnu
- Viestit: 143
- Liittynyt: 25.04.2007 00:00
- Viesti:
Opel F20/F16
Tällä hetkellä kilpurissa kiinni F20 laatikko quaifen sisuskaluilla, mutta kuoret on halki. Uudet tarttis hankkia mutta ei meinaa löytyä oikeen mistään, mutta F16 laatikoita tuntuu olevan joka nurkassa. Onko noilla laatikoilla mitään käytännön eroo? Käykö F16 loota heittämällä vai pitääkö etsiä uusi F20 loota tilalle?
-
- B-junnu
- Viestit: 37
- Liittynyt: 18.03.2011 16:20
Re: Opel F20/F16
F16 käy oikein hyvin, ole tarkkana että pienen vetopyörän laakeri ja kooli ovat oikean kokoiset parit.
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 16.03.2015 08:20
Re: Opel F20/F16
Mites muuten näin yleisesti niin kumpaako laatikkoa rallimiehet opeleisa enemmän käyttää ja miksi. Mitä eroa laatikoissa, plussia ja miinuksia?
- JaH
- A-Junnu
- Viestit: 81
- Liittynyt: 28.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
Re: Opel F20/F16
Valmistajan ilmoittama väännönkesto?
F16 160 Nm
F20 200Nm
F16 160 Nm
F20 200Nm
-Autourheilu on parhaimmillaan jopa ajamista-
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 16.03.2015 08:20
Re: Opel F20/F16
Muuten taitaakin olla melko sama kumpaako askia käyttää. Meneekö hilut miten ristikkäin. Entä nää muut opelin laatikot F18 ja onko vielä f25.?
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 16.03.2015 08:20
Re: Opel F20/F16
Laatikko pohdintaa alkavalle kuskille. Laatikko joko f16 tai f20. Lukon valinnassa suurta merkitystä? quaife,gripper yms? Suorakytkennälle alkuun tuskin suurta tarvetta vai? tarkotus ois päivittää parempaa/arvokkaampaa lootaa sitämukaa kun pää kehittyy. Saako mistään tiheämpää perävälitystä vakiolaatikkoon?? Joissain laatikoissa vissiin ollut tiheämpää välitystä jo tehtaalta tulessa mutta voi olla kiven alla.
- ariwalk
- KV
- Viestit: 587
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Re: Opel F20/F16
On lukon valinnalla suuri merkitys, eri ramppikulmat sekä esijännityksen määrä tekee hirveen eron ajettavuudessa. Kyllä noista kahesta ehottomasti Gripperin lukko. Suorakytkentä, ei oo välttämättömyys mutta senkin käyttö vaatii harjottelua, varsinkin huonojen suorakytkentöjen kohdalla tai muuten se on rikki kokoajan. Jos sillä suorakytkennällä yhen korinvaihdon pelastaa ni kyllä se hintansa väärti sillon on ollu, joten ihan järkevä ratkasu se on. Varsinkin etuvedolla jossa käytetään aika paljon vasuria niin silloin toinen jalka on sidottu siihen ja joudut aika erilaisella ajotyylillä ajamaan kun joudut kytkintä käyttää siinä jarrupaikassa.
- TeemuPetteri
- A-Junnu
- Viestit: 94
- Liittynyt: 19.02.2010 00:00
- Viesti: