Moi!
Semmonen kysymys tuli nyt ajankohtaiseksi kun olen lähettämässä lukkoa Särkikoskelle kiristettäväksi 75%. Se voi kuulemma tehdä lukosta joko esikiristetyn tai esikiristämättömän.
Kumpaa suosittelette ja jos saisi vielä jotain perusteluja/kokemuksia niin olisin todella kiitollinen.
Onko muuten kukaan kokeillut molempia malleja?
Autona siis E36 325.
BMW Lukkoperä
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 27.08.2013 18:38
- s14
- Viestit: 13
- Liittynyt: 02.09.2006 00:00
- Paikkakunta: sumiainen
Re: BMW Lukkoperä
hei,lukko on mielestäni maku-asia,olkoon tiukkuus 0 tai vaikka 10kg. pääasia on ,että se lukko on tehty oikein ja toimii oikein ramppikulman yms.osalta! kokeile vaikka ensin esikiristämätöntä ja tiukkaat sitä shimmillä vaikka 10kg ja kokeilet uudelleen,siitä se lähtee löytymään sinunkin tyyliin mieleinen.
-
- WRC
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: BMW Lukkoperä
Bemarissa olevassa lukossa olevilla ramppikulmilla lukko ei toimi koskaan riittävällä teholla 0 esijännityksellä. Suosittelen että pyydät suoraan 10 kg esijönnityksen oikealla pakkavälyyksellä. Nykyrenkaat ja jousitus tarjoavat niin paljon mekaanista pitoa että kyseinen esijännitys tarvitaaan oli ajotyylisi mikä tahaansa. Jos lukossa on ramppikulma luokkaa 20' niin silloin voidaan selvitä pienemmillä esijännityksillä joissain lajeissa, mutta silloinkin pakka eli ramppivälyys on lähes tärkein tekijä.
T. Saxspeed
T. Saxspeed
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 27.08.2013 18:38
Re: BMW Lukkoperä
Nyt on lukko lähetetty ja Arin ohjeiden mukaan esijännityksellä pyysin sen. Kiitoksia neuvoista!
- PORTTIKIVI
- A-Junnu
- Viestit: 64
- Liittynyt: 13.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Huittinen
Re: BMW Lukkoperä
Moi! Pitkästä aikaa pakko kommentoida johonkin....ehdottomasti esikiristetty suosittelen. Mulla ollut molemmat käytössä. Silloin joskus ajat ajat sitten kun ajoin.... 
