Hei kaikille,
Kesäauto (capri 2.0 ohc ruotsiversio) kaipaisi vanhoilla päivillään vähän piristystä. Hetken netin foorumi tarjontaa selattuani totesin ralli.netin olevan asiallisin tiedon lähde aiheeseen vaikka aihe ei rallia liippaa kuin tekniikan osalta hyvin ohuesti.
Neuvoja kaipaisin siis hyvin tehtyyn laadukkaaseen katuviritykseen. Aloitetaan siis spekseistä :)
Sanallinen tavoite: Jos caprista olisi tehty RS tyyppinen tehdasversio katu kireämmällä koneella, jossa olisi "sporttista luonteikkuutta", elämäniloa ja menemisen tunnetta kierrosalueessa myös ylärekisterissä.
Haluaisin pitää kone huoneen aikakaudelle tyypillisen ja väljästi kuvailtuna tehdastekoisen näköisenä, joten totetus rajoittuu vanhan liiton rautaan ja alkuperäisen koneen muutoksiin. Ruiskut, doch kannet yms voidaan unohtaa.
Tehotavoite: 130 - 150 hp
Vääntökäyrä: Kone saisi tarjoilla heräämisen ja menemisen tunteen teho/vääntö lisäyksen muodossa jostain käytettävän kierrosalueen puolesta välistä alkaen maksimiin asti. Jotta kone toimisi kuitenkin leppoisemmassa ajelussa saisi alaväännötkin mieluummin nousta/säilyä nykyisellään kuin laskea.
Oma ajatus laajuudesta:
Kansi: kunnostus + tavittavat muutokset, mitä ne sitten ovatkaan? Lisäksi tämä kun ei onnistu omilla vehkeillä/tiloilla niin hakusessa OHC:n oikeasti tunteva hyvä koneistamo/tekijä? Ei haittaa vaikka olisi kilpa referenssejä vaikka kilpakone ei kyseessä olekkaan :)
Nokka: Uusi, mikä?
Kaasutin: Uusi weber alkuperäiseen imusarjaan.. tai ehkä tuplat.. mikä/mitkä?
Sytytys: Kärjetön, hyvä, alkuperäisen oloinen ja naurettavan helppo asentaa/säätää mikä?
Pakosarja: Alkuperäisen oloinen peltipakosarja jos se speksien valossa on pakollinen, mikä?
Alakerta: Uudet kiertokangen laakerit ja runkolaakerien tsekkaus. Tämä ei onnistu omilla vehkeillä/tiloilla. Eli OHC:n oikeasti tunteva hyvä koneistamo/tekijä 200km säteellä pk-seudulta?
Budjetti: Ei lukittu mutta järjellinen..
Tässähän tätä asiaa jo tulikin joten kiitollinen olisin arvon raadin neuvoista.
Terveisin
Jani pk-seutu.
Ford 2.0 OHC katuviritys projekti
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 03.09.2011 22:38
Re: Ford 2.0 OHC katuviritys projekti
Jos ohc ei välttämättömyys niin laittaisin siihen niissä käytetyn 2,6-2,9 v6:sen. Teho ja vääntötavoitteet täyttyy sillä ja äänetkin paremmat! Jos sellaiseen vielä nokat vaihtaa yms niin vielä tehoja lisää. Ruiskutekniikoitakin löytyy mm scorpiosta.