Bmw e36 325 ohjaustehostimen pumppuongelma
- BLUEORANGE
- KV
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20.10.2010 00:00
Re: Bmw e36 325 ohjaustehostimen pumppuongelma
Siis Kamitecille.
- Kamitec
- B-junnu
- Viestit: 44
- Liittynyt: 05.03.2008 00:00
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Bmw e36 325 ohjaustehostimen pumppuongelma
Hyvä jos jollekkin tuosta on apuja. Paluupuolen kuristimia ei kannata poistaa tai suurentaa. Säiliössä alkaa vaan tulla kuohaa enemmän kun öljy palaa nopeammin säiliöön.
Öljymäärä jonka raidetanko tarvitsee on todella pieni. Sellaisen testinkin tein, että ajettiin öljy painepuolen banjoon tehdyn 2mm reijän läpi. Silläkin homma alkoi pelaamaan, mutta öljyt lämpesi tietenkin aivan sairaasti.
Senverta tuli asian kanssa painittua ja kymmeniä litroja tehstinöljyä tuhlattua, että tuo holkkihomma kannattaa kokeilla joilla ongelmia on.
Öljymäärä jonka raidetanko tarvitsee on todella pieni. Sellaisen testinkin tein, että ajettiin öljy painepuolen banjoon tehdyn 2mm reijän läpi. Silläkin homma alkoi pelaamaan, mutta öljyt lämpesi tietenkin aivan sairaasti.
Senverta tuli asian kanssa painittua ja kymmeniä litroja tehstinöljyä tuhlattua, että tuo holkkihomma kannattaa kokeilla joilla ongelmia on.
- BLUEORANGE
- KV
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20.10.2010 00:00
Re: Bmw e36 325 ohjaustehostimen pumppuongelma
Ja jos on vain pientä ongelmaa niin nesteiden laatukin vaikuttaa. Mä vaihdoin ennen tota modausta ATF:än Redlinen tehostin öljyyn niin jäykkyys väheni mut ei poistunu kokonaan.
Tuo homma kannattaa tosiaan tehdä jos on samanlaista ongelmaa. Pitkään oon kans paininu ton kanssa. Pari ulosajoakin on ollu lähellä sen takia et ei oo vaan ratti kääntyny...
Tuo homma kannattaa tosiaan tehdä jos on samanlaista ongelmaa. Pitkään oon kans paininu ton kanssa. Pari ulosajoakin on ollu lähellä sen takia et ei oo vaan ratti kääntyny...
- ripez12r
- Yleinen
- Viestit: 194
- Liittynyt: 19.09.2004 00:00
Re: Bmw e36 325 ohjaustehostimen pumppuongelma
Tulipa otettua BMW 325 tehostimen pumppu pöydälle ja tutkittua sitä. Erillistä holkkia ei siellä nipan alla ollut mistä banjoliittimen kautta menee öljy ohjausakselille. Reiän pohjassa oli joku alle millin reikä. Mitä kuristusta porukka on suurentanu, niitä banjoliittimen nipan kolmea reikää vai jotain muuta?
Pumpun merkki on alkuperäinen BMWn Vickers.
Pumpun merkki on alkuperäinen BMWn Vickers.
- sunbeam1
- Yleinen
- Viestit: 172
- Liittynyt: 25.08.2005 00:00
Re: Bmw e36 325 ohjaustehostimen pumppuongelma
Oletteko suurentaneet pumpun moniurahihnapyörää ,varmaan on suunniteltu pyöritettäväksi hitaammin, nyt öljyt lämpiää rajusti ja vaahtoaa
ilmakuplat voi aiheuttaa ongelmia
jos 1000r/min tyhjäkäynnillä tehostaa niin se varmaan riittää
ilmakuplat voi aiheuttaa ongelmia
jos 1000r/min tyhjäkäynnillä tehostaa niin se varmaan riittää
- AnttiP
- A-Junnu
- Viestit: 56
- Liittynyt: 20.02.2005 00:00
Re: Bmw e36 325 ohjaustehostimen pumppuongelma
Iltaa. Asia ei koske bemarin hammastankoa vaan opelin nopeaa ohjausta. Jossa on ollut ongelmaa. Hammastanko on uusi, suomalaisen sorvaamon valmistama..
Aluksi oli ongelmana että ohajus ei alkuun toiminut ollenkaan. Oli kivikova joka suuntaan eikä antanut oikaista ohjausta. Mutta kun isonti öljyn paluu lähtöä säiliöstä niin ohjaus alkoi jotenkin toimimaan. Mutta on pirun raskas kääntää. Vakiolla hammastangolla toimii moitteettomasti on keveä kääntää yms..
Onkohan nyt vika ohjaustehostimen pumpussa ettei tee tarpeeksi painetta tuolle nopealle ohjaukselle, kun isonsin tehostajan öljysäiliön paluu letkun lähtöä..
Aluksi oli ongelmana että ohajus ei alkuun toiminut ollenkaan. Oli kivikova joka suuntaan eikä antanut oikaista ohjausta. Mutta kun isonti öljyn paluu lähtöä säiliöstä niin ohjaus alkoi jotenkin toimimaan. Mutta on pirun raskas kääntää. Vakiolla hammastangolla toimii moitteettomasti on keveä kääntää yms..
Onkohan nyt vika ohjaustehostimen pumpussa ettei tee tarpeeksi painetta tuolle nopealle ohjaukselle, kun isonsin tehostajan öljysäiliön paluu letkun lähtöä..
