Vaihtovalo ja oudot impulssit
- Kimi
- KV
- Viestit: 443
- Liittynyt: 06.07.2004 00:00
Vaihtovalo ja oudot impulssit
Minulla on asennettuna FMI - 2.2-vaihtovalo, ylä- ja ala.
Se on kytketty oikein mutta jostain syystä se alkaa palamaan aivan liian aikaisin.
Miinus on maassa, saa virtaa ja kolmas johto on puolan miinusnavassa (kuten ohjeissa). Ohjeissa mainittiin myös, että sen voisi kytkeä sytysboksiin. Voisiko olla, että se ottaa puolasta jotain häiriösignaaleja?
http://www.fmi.vtoy.fi/tuotteet/fmi.html
Se on kytketty oikein mutta jostain syystä se alkaa palamaan aivan liian aikaisin.
Miinus on maassa, saa virtaa ja kolmas johto on puolan miinusnavassa (kuten ohjeissa). Ohjeissa mainittiin myös, että sen voisi kytkeä sytysboksiin. Voisiko olla, että se ottaa puolasta jotain häiriösignaaleja?
http://www.fmi.vtoy.fi/tuotteet/fmi.html
- Masapee
- Ralli.net Admin
- Viestit: 1757
- Liittynyt: 01.01.2003 00:00
- Paikkakunta: Tampere
Re: Vaihtovalo ja oudot impulssit
Täysin mahdollista että vika johtuu häiriöistä, saattaa ottaa puolasta tai tulpanjohdoista.
Kokeile käyttää puolalle menevänä johtona koaksiaalikaapelia, maadoita sen vaippa vaihtovalon päästä. (ei missään tapauksessa molemmista päistä.) Alkaako se palamaan liian aikaisin ylös vai alas vaihdettaessa?
Kokeile käyttää puolalle menevänä johtona koaksiaalikaapelia, maadoita sen vaippa vaihtovalon päästä. (ei missään tapauksessa molemmista päistä.) Alkaako se palamaan liian aikaisin ylös vai alas vaihdettaessa?
Kimi kirjoitti:Minulla on asennettuna FMI - 2.2-vaihtovalo, ylä- ja ala.
Se on kytketty oikein mutta jostain syystä se alkaa palamaan aivan liian aikaisin.
Miinus on maassa, saa virtaa ja kolmas johto on puolan miinusnavassa (kuten ohjeissa). Ohjeissa mainittiin myös, että sen voisi kytkeä sytysboksiin. Voisiko olla, että se ottaa puolasta jotain häiriösignaaleja?
http://www.fmi.vtoy.fi/tuotteet/fmi.html
Matti Partanen
- Ralli.net admin -
- Ralli.net admin -
-
- KV
- Viestit: 417
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jokioinen
Mikäli oikein arvaan postauksien perusteella niin sulla on Escortti ja ohc koneella missä on joku uudemman ohc:n körjetön jakaja?
Noissa jakajissa on ollut sellasta omituisuutta että se jakajassa oleva anturi mikä ohjaa sytkäboksia ja pyörijä on olleet epämääräisessä kulmassa. Aiheuttaa sen että kipinän tullessa ei pyörijän kontakti ole kannen kontaktin kanssa kohdallaan ja tuo aiheuttaa puolalle lisäpiikkejä.
Toivottavasti ymmärsit mitä kirjoitin :D
Parilla kaverilla on ainakin ollut juuri tuollanen vika... Ainakin fmi:n rajoitin sekoili juuri tuollasesta viasta.
Noissa jakajissa on ollut sellasta omituisuutta että se jakajassa oleva anturi mikä ohjaa sytkäboksia ja pyörijä on olleet epämääräisessä kulmassa. Aiheuttaa sen että kipinän tullessa ei pyörijän kontakti ole kannen kontaktin kanssa kohdallaan ja tuo aiheuttaa puolalle lisäpiikkejä.
Toivottavasti ymmärsit mitä kirjoitin :D
Parilla kaverilla on ainakin ollut juuri tuollanen vika... Ainakin fmi:n rajoitin sekoili juuri tuollasesta viasta.
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Vakiokipolla :D
- Kimi
- KV
- Viestit: 443
- Liittynyt: 06.07.2004 00:00
Re: Vaihtovalo ja oudot impulssit
Homma esintyy sekä ylös ja alas vaihtaessa.Masapee kirjoitti:Alkaako se palamaan liian aikaisin ylös vai alas vaihdettaessa?
- Kimi
- KV
- Viestit: 443
- Liittynyt: 06.07.2004 00:00
Escort on kyllä mutta Kent, jakajasta ei tietoa.
En valitettavasti snajannut mitä tarkoitit :)
mutta tiedustelen asiaa eräältä autosähköasiantuntijalta joten enköhän saa homman pelaamaan. Kiitos kuitenkin vastanneille.
En valitettavasti snajannut mitä tarkoitit :)
mutta tiedustelen asiaa eräältä autosähköasiantuntijalta joten enköhän saa homman pelaamaan. Kiitos kuitenkin vastanneille.
Jankos kirjoitti:Mikäli oikein arvaan postauksien perusteella niin sulla on Escortti ja ohc koneella missä on joku uudemman ohc:n körjetön jakaja?
Noissa jakajissa on ollut sellasta omituisuutta että se jakajassa oleva anturi mikä ohjaa sytkäboksia ja pyörijä on olleet epämääräisessä kulmassa. Aiheuttaa sen että kipinän tullessa ei pyörijän kontakti ole kannen kontaktin kanssa kohdallaan ja tuo aiheuttaa puolalle lisäpiikkejä.
Toivottavasti ymmärsit mitä kirjoitin :D
Parilla kaverilla on ainakin ollut juuri tuollanen vika... Ainakin fmi:n rajoitin sekoili juuri tuollasesta viasta.
- vhi
- Viestit: 18
- Liittynyt: 12.08.2004 00:00
FMI 2.2
Avaa ko. kapine ja soita sitten FMI:lle, ja tiedustele laitteen sisällä olevien pienien kytkimien oikeat asennot (ylhäällä vai alhaalla), sillä moottorin sylinteriluvusta riippuen nämä kytkimet pitävät olla määrätyissä asennoissaan. Vaikuttaa siltä, että rajoittimessasi on tällä hetkellä 6-syl moottorin asetukset, koska valo syttyy liian aikaisin.
- Kimi
- KV
- Viestit: 443
- Liittynyt: 06.07.2004 00:00
Re: FMI 2.2
Tälläistä ehdottelivat FMI:ltä: Laite saattaa olla tarkoitettu suorasytytyksillisiin moottoreihin.vhi kirjoitti:Avaa ko. kapine ja soita sitten FMI:lle, ja tiedustele laitteen sisällä olevien pienien kytkimien oikeat asennot (ylhäällä vai alhaalla), sillä moottorin sylinteriluvusta riippuen nämä kytkimet pitävät olla määrätyissä asennoissaan. Vaikuttaa siltä, että rajoittimessasi on tällä hetkellä 6-syl moottorin asetukset, koska valo syttyy liian aikaisin.
Nyt meni ihan akateemikkoruuvarin ymmärryksen yli
