Vaihtovalo ja oudot impulssit

Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kimi
KV
KV
Viestit: 443
Liittynyt: 06.07.2004 00:00

Vaihtovalo ja oudot impulssit

Viesti Kirjoittaja Kimi » 03.08.2004 18:53

Minulla on asennettuna FMI - 2.2-vaihtovalo, ylä- ja ala.
Se on kytketty oikein mutta jostain syystä se alkaa palamaan aivan liian aikaisin.
Miinus on maassa, saa virtaa ja kolmas johto on puolan miinusnavassa (kuten ohjeissa). Ohjeissa mainittiin myös, että sen voisi kytkeä sytysboksiin. Voisiko olla, että se ottaa puolasta jotain häiriösignaaleja?

http://www.fmi.vtoy.fi/tuotteet/fmi.html

Avatar
Masapee
Ralli.net Admin
Ralli.net Admin
Viestit: 1757
Liittynyt: 01.01.2003 00:00
Paikkakunta: Tampere

Re: Vaihtovalo ja oudot impulssit

Viesti Kirjoittaja Masapee » 05.08.2004 07:20

Täysin mahdollista että vika johtuu häiriöistä, saattaa ottaa puolasta tai tulpanjohdoista.
Kokeile käyttää puolalle menevänä johtona koaksiaalikaapelia, maadoita sen vaippa vaihtovalon päästä. (ei missään tapauksessa molemmista päistä.) Alkaako se palamaan liian aikaisin ylös vai alas vaihdettaessa?

Kimi kirjoitti:Minulla on asennettuna FMI - 2.2-vaihtovalo, ylä- ja ala.
Se on kytketty oikein mutta jostain syystä se alkaa palamaan aivan liian aikaisin.
Miinus on maassa, saa virtaa ja kolmas johto on puolan miinusnavassa (kuten ohjeissa). Ohjeissa mainittiin myös, että sen voisi kytkeä sytysboksiin. Voisiko olla, että se ottaa puolasta jotain häiriösignaaleja?

http://www.fmi.vtoy.fi/tuotteet/fmi.html
Matti Partanen
- Ralli.net admin -

Jankos
KV
KV
Viestit: 417
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Jankos » 05.08.2004 09:33

Mikäli oikein arvaan postauksien perusteella niin sulla on Escortti ja ohc koneella missä on joku uudemman ohc:n körjetön jakaja?

Noissa jakajissa on ollut sellasta omituisuutta että se jakajassa oleva anturi mikä ohjaa sytkäboksia ja pyörijä on olleet epämääräisessä kulmassa. Aiheuttaa sen että kipinän tullessa ei pyörijän kontakti ole kannen kontaktin kanssa kohdallaan ja tuo aiheuttaa puolalle lisäpiikkejä.

Toivottavasti ymmärsit mitä kirjoitin :D

Parilla kaverilla on ainakin ollut juuri tuollanen vika... Ainakin fmi:n rajoitin sekoili juuri tuollasesta viasta.
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Vakiokipolla :D

Avatar
Kimi
KV
KV
Viestit: 443
Liittynyt: 06.07.2004 00:00

Re: Vaihtovalo ja oudot impulssit

Viesti Kirjoittaja Kimi » 08.08.2004 22:57

Masapee kirjoitti:Alkaako se palamaan liian aikaisin ylös vai alas vaihdettaessa?
Homma esintyy sekä ylös ja alas vaihtaessa.

Avatar
Kimi
KV
KV
Viestit: 443
Liittynyt: 06.07.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Kimi » 08.08.2004 23:00

Escort on kyllä mutta Kent, jakajasta ei tietoa.

En valitettavasti snajannut mitä tarkoitit :)
mutta tiedustelen asiaa eräältä autosähköasiantuntijalta joten enköhän saa homman pelaamaan. Kiitos kuitenkin vastanneille.
Jankos kirjoitti:Mikäli oikein arvaan postauksien perusteella niin sulla on Escortti ja ohc koneella missä on joku uudemman ohc:n körjetön jakaja?

Noissa jakajissa on ollut sellasta omituisuutta että se jakajassa oleva anturi mikä ohjaa sytkäboksia ja pyörijä on olleet epämääräisessä kulmassa. Aiheuttaa sen että kipinän tullessa ei pyörijän kontakti ole kannen kontaktin kanssa kohdallaan ja tuo aiheuttaa puolalle lisäpiikkejä.

Toivottavasti ymmärsit mitä kirjoitin :D

Parilla kaverilla on ainakin ollut juuri tuollanen vika... Ainakin fmi:n rajoitin sekoili juuri tuollasesta viasta.

Jankos
KV
KV
Viestit: 417
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Jankos » 09.08.2004 10:28

Vaikea selittää, mutta enpä parempaankaan pysty :D

Kipinä ei noissa vaan osu siihen kannen kontaktiin vaan kohdalla on muovia ja se aiheuttaa mitä sattuu... Vaikeeta, äh.
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Vakiokipolla :D

Avatar
vhi
Viestit: 18
Liittynyt: 12.08.2004 00:00

FMI 2.2

Viesti Kirjoittaja vhi » 12.08.2004 19:49

Avaa ko. kapine ja soita sitten FMI:lle, ja tiedustele laitteen sisällä olevien pienien kytkimien oikeat asennot (ylhäällä vai alhaalla), sillä moottorin sylinteriluvusta riippuen nämä kytkimet pitävät olla määrätyissä asennoissaan. Vaikuttaa siltä, että rajoittimessasi on tällä hetkellä 6-syl moottorin asetukset, koska valo syttyy liian aikaisin.

Avatar
Kimi
KV
KV
Viestit: 443
Liittynyt: 06.07.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Kimi » 12.08.2004 19:57

Thanx. Kokeilin itseasiassa juuri ja ylävalo alkaa palamaan 4000 rpm kohdalla kun se on asetettu 7000 kohdalle.

Soitan sinne huomenna ja tiedustelen asiaa.

Avatar
Kimi
KV
KV
Viestit: 443
Liittynyt: 06.07.2004 00:00

Re: FMI 2.2

Viesti Kirjoittaja Kimi » 14.08.2004 16:08

vhi kirjoitti:Avaa ko. kapine ja soita sitten FMI:lle, ja tiedustele laitteen sisällä olevien pienien kytkimien oikeat asennot (ylhäällä vai alhaalla), sillä moottorin sylinteriluvusta riippuen nämä kytkimet pitävät olla määrätyissä asennoissaan. Vaikuttaa siltä, että rajoittimessasi on tällä hetkellä 6-syl moottorin asetukset, koska valo syttyy liian aikaisin.
Tälläistä ehdottelivat FMI:ltä: Laite saattaa olla tarkoitettu suorasytytyksillisiin moottoreihin.

Nyt meni ihan akateemikkoruuvarin ymmärryksen yli 8O . Voisiko joku asiaan enemmän vihkiytynyt hieman antaa lisävaloa tuohon kommenttiin?

Avatar
Kimi
KV
KV
Viestit: 443
Liittynyt: 06.07.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Kimi » 14.08.2004 17:15

No nyt selvis tuo suorasytytys. Joka sylinterille olisi siis oma puola.
Epäilen, että kyseessä ei ole laite joka on tarkoitettu vain suorasytytysmoottoreille koska kerroin myyjälle tarkkaan mihin vaihtovalo on aikomus asentaa.

Vastaa Viestiin