Kuparinen kannentiiviste

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Vieras

Kuparinen kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Vieras » 15.08.2005 09:54

Muistan jostain lukeneeni, että joku valmistaa kuparisia kannentiivisteitä.
Voiko tällaista tiivistettä käyttää useita kertoja, vai onko se vain kallis high end kertakäyttöläpyskä?

Mites liekkirenkaat, ovatko ne kertakäyttökamaa, vai voiko niitä käyttää useita kertoja?
Onko liekkirengasurien koneistaminen(Kemi-Oulu seutu) kallista, ja miten se muu(vesikanavat) tiivistäminen hoituu?

Voiko tuollaisten kuparitiivisteiden kanssa käyttää hieman korkeampia puristuksia? Ja jos joku kysyy että miksi, niin omat testit osoittanu, että enemmän puristuksia->enemmän tehoja, vastaavuus kaasuun mahtava(tosi kierrosherkkä). Kenties räjähtää nopeammin, mutta eipä tuo olekaan mikään matka-auto.

Mietinpä tässä, kun ikuisuusprojektin kone levällään(Toyota K-mosa), josko siihen tekis jotain, ettei tartte niitä kansipahveja aina vaihtaa.
Kuitenkin konetta tulee auottua monia kertoja, kun jotain omia viritelmiä testailee.

Avatar
Juke
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 90
Liittynyt: 04.05.2004 00:00
Paikkakunta: Ilmajoki
Viesti:

kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Juke » 15.08.2005 11:48

Enpäs le kuullut että koko tiiviste olisi kuparia, mutta itselläni on Opelin Cih koneessa kupariset liekkirenkaat ja vakiotiivisteestä leikattu liekkirenkaat pois.

Liekkirengas urat teki normaali moottorihiomo samalla kun lohko porattiin, ei muistaakseni mitään ihmeitä maksanut.

Ollaan käytetty kupari-liekkirenkaat kahteen kertaan, urat vaan työstetty vähän suuremmiksi toisella kertaa, koska renkaat tietysti leviää vähän kiristäessä.

Nyt jo 5-6 vuotta pelannut ilman tiiviste-ongelmia n. 11 puristuksilla, jotka tietysti sais olla vieläkin korkeammat. Seuraavassa koneessa tulee olemaan jotain 12 luokkaa.

Vastaa Viestiin