Ford ohc ja ongelma

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
escortsutii
Viestit: 3
Liittynyt: 10.08.2005 00:00

Ford ohc ja ongelma

Viesti Kirjoittaja escortsutii » 16.08.2005 22:48

Mulla on semmonen ongelma escortissa et siinä on 2 litrasen alakerta 1.6 kansi GP1 venttiiliileillä siis 38 pako ja 44.5 imu.

Ongelma on se että venttiilit ovat todennäköiseti liiat lyhyet kun keunukulma jää ihan poskelleen ja siitä seurasi, että kun kierrätti konetta , niin keinu hyppäsi sivuun ja jätti venttiilin vähän auki ja osui mäntää sillä seurauksella että venttiili tietenkin vääntyi.

Nyt pitäisi keksiä jokin ratkaisu millä ton kannen saa kestämään nipussa
ja ton keinu kulman kohdalleen? vaihtamalla venttilit tai seuraajat eri mallisiin? Nokka on Burton BLF 32/33.

Koneistamolla sanoivat että toi 2 litrasen venttiilit ovat liian lyhyet tohon 1.6 kanteen.

Mitä tehdä? alkaa pinna ja rahat kohta loppua...

Avatar
kprt
KV
KV
Viestit: 735
Liittynyt: 09.05.2004 00:00
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kprt » 17.08.2005 07:56

Yksi vaihto ehto on että laita ventiilin jatko palat. Joudut vain ottamaan hieman kiikusta pois. Lautamäeltä löytyy eikä maksa paljon. :wink:

Avatar
countrysedan
Viestit: 16
Liittynyt: 19.10.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja countrysedan » 17.08.2005 08:57

Sen uuden venttiilin minkä hommaat sen vääntyneen tilalle joudut sitten lyhentämään jos meinaat kayttää lash cappejä.

Avatar
ekeri
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 127
Liittynyt: 01.05.2004 00:00

ööö

Viesti Kirjoittaja ekeri » 17.08.2005 16:53

ostat "blancot" eli aihio venttiilit ja teetät sopivat...koneistamossa (lautanen oli muistaakseni 56mm tai jotai ja vartta on sen verran että piisaa,,) myynnissä ainaki ollut junnikkalalla oulussa ja mikähän se liike seinäjoella oli,,, 8)

Avatar
escortsutii
Viestit: 3
Liittynyt: 10.08.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja escortsutii » 17.08.2005 18:59

onko ne lash capit sitten kuinka pitkät jos ne laittaa vai onko ne jotain lyhennettävää/säädettävää mallia?

Avatar
tertsi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 72
Liittynyt: 21.06.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tertsi » 17.08.2005 21:39

Me ollaan laitatettu stelliittiä ventiilin päähän muutama milli ja sitten hiottu oikeaan mittaan niin että aukeamis paineet ovat samat.

Avatar
escortsutii
Viestit: 3
Liittynyt: 10.08.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja escortsutii » 17.08.2005 22:56

Onko noissa eri nokissa erilainen nokan perusympyrä, joka vaikuttaa keinu kulmaan?

Mikä olisi teidän suositus tollaseen katu escorttiin nokka-akseliksi?

kone porattu 1.5mm ylikokoon, marteliuksen 4-2-1 XL pakosarja, 2.5 tuuman pakoputkisto, 44 IDF pystytuplat, kevennetty ja tasapainotettu alakerta,lumenetionin käretön sytkä ja sitten toi averrettu paska kansi...

Avatar
VesQ
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 65
Liittynyt: 05.11.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja VesQ » 24.08.2005 17:13

Se nokka täytyy valita sen mukaan mitä siltä haluaa eli koneen "luonne" hyvin pitkälti

Vastaa Viestiin