ss- autot: kone ja kori samaa kauppamerkkiä

Kuumimmat huhut, viimeisimmät juorut ralliin, sprinttiin, rallicrossiin, jokamiesluokkaan ja kaikkeen muuhun autourheiluun liittyen...
Avatar
timotor
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 52
Liittynyt: 07.04.2005 00:00

Re: ss- autot: kone ja kori samaa kauppamerkkiä

Viesti Kirjoittaja timotor » 12.09.2005 19:29

Juu ja vihdoinkin tuli vapauttava tieto AKK:sta. Esson paarin juttuja
sano Saario...

Minä löpisin turhia...

Avatar
Technic1
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 137
Liittynyt: 18.09.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Technic1 » 16.09.2005 11:13

TaVu_racing kirjoitti:Eiköhän se paloseinän muutoksen kieltämissääntö kehitelty turvallisuuden nimissä? :?
Oma mielipiteeni on, että jos paloseinä siirretään kunnolla ja tehdään homma hyvin, ei siitä aiheudu vaaraa...
Tuo ovien keventäminen olisi pitänyt kieltää jo vuosia sitten. Niin karmean näköisiä ne oli (ja on edelleen niissä lajeissa joissa se sallitaan), etten itse ajaisi niillä yhtyään kisaa... Eihän ne edes pysy kiinni kevyessäkään kaadossa saati kunnon mällissä.
Sitäpaisi reikäsahalla kevennetyissä ovissa on teräviä reunoja kun ovi murtuu niistä kohdin josta on sahailtu...

Avatar
TaVu_racing
Yleinen
Yleinen
Viestit: 177
Liittynyt: 01.07.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja TaVu_racing » 16.09.2005 16:04

No juu, itse olen kyllä Technic 1 kanssa samaa mieltä että jos toteuttaa asiallisesti sen paloseinän siirron niin eipä se siitä vaarallisemmaksi muutu, ehkä jopa päin vastoin. Ja mitäs sitten kun joissain autoissa oli paloseinä siirretty ja ovat nyt taas muuttaneet sen takaisin vakiopaikkaan 8O Se turvallisuuden hausta, mutta käsittääkseni sääntöjen laatijat hakivat juuri tätä turvallisuusjuttua tuossa :roll:

Pulssi/verenpaine alkaa palautua pikkuhiljaa normaalille tasolle kun selvis toi moottorisääntö :!: :)

Avatar
timotor
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 52
Liittynyt: 07.04.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja timotor » 16.09.2005 16:42

... Niin kaikki kiitos siitä paloseinä säännöstä kuuluu tekniikan lajiryhmälle.
Kas kun ne suuressa viisaudessa muuttivat säännöt muutaman hassun radalla ajaneen ss auton takia muutama vuos sitte. Kun sitten huomattiin , että hups , täs luokas ajetaan muuallakin kuin radalla , oli pakko keksiä
joku veruke millä sääntö saatiin perusteltua. Kenelläkään ei silloin ollu munaa lähteä korjaamaan sääntöä , että sprinttiä olis saanut edelleen ajaa
paloseinä siirettynä. Perusteltiin vaan että autot on niin vaarallisia. Tekniikan lajiryhmällä kun on oikeus tehdä päätöksiä kuulematta muita lajiryhmiä joita ne päätökset koskee... että tällasta se politiikka autourheilussa... :D

Avatar
PPiironen
Yleinen
Yleinen
Viestit: 181
Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja PPiironen » 16.09.2005 18:44

Sääntö muutoksethan tulee just siitä että kun autotallissa rakennetulla taunuksella peset miljoonan maksavan mitsun :D :D Niinkuin kävi viimeisen paloseinä säännön kans :evil: Monta erittäin hienoa ja nopeaa autoa jäi talliin sen takia kun niillä vedettiin miljoona mitsuja pattiin :D Kokkosen viimeaikaisten suoritusten jälkeen ovat kuulemma suunnitelleet painojen nostoa näille mitsun tappajille :evil: Mutta eihän sinne autoihin sovi enää entisten sekaan lisää painoja :D Antasivat sääntöjen olla jo viimein rauhassa ja nautittas hienoista itse tehdyistä autoista ja vauhdista :D :D :D

Avatar
Unto
KV
KV
Viestit: 728
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Valkeakiski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Unto » 17.09.2005 03:58

PPiironen kirjoitti:Sääntö muutoksethan tulee just siitä että kun autotallissa rakennetulla taunuksella peset miljoonan maksavan mitsun :D :D Niinkuin kävi viimeisen paloseinä säännön kans :evil: Monta erittäin hienoa ja nopeaa autoa jäi talliin sen takia kun niillä vedettiin miljoona mitsuja pattiin :D Kokkosen viimeaikaisten suoritusten jälkeen ovat kuulemma suunnitelleet painojen nostoa näille mitsun tappajille :evil: Mutta eihän sinne autoihin sovi enää entisten sekaan lisää painoja :D Antasivat sääntöjen olla jo viimein rauhassa ja nautittas hienoista itse tehdyistä autoista ja vauhdista :D :D :D
Tää on taas näitä "köyhien urputusta" kuinka herrat ei tykkää kun köyhä ajaa markan ladalla lujempaa kuin rikas (kaveri) mersulla...

AKK:n "herrat" kaikessa "viisaudessaan" vihelsi pelin poikki, ennen kuin kukaan älysi varustaa katiskan suihkumoottorilla. (vertaus kuva) Näin ollen luultavasti pelastettiin moottoriurheilu ikäviltä uutisilta.

Varmasti Suomesta poistettiin paljon hienoja turvallisia kilpureita yhden pienen sääntömuutoksen takia, mutta ajatus että, (jopa tällaisen hitsaus taidon omaava kaveri, kuin minä) voi rakentaa koko auton korin kantavat osat uudestaan... ajatus pelottaa varmasti myös muita...
Autojen turvallisuuden tarkkailu muuttui ylitse pääsemättömäksi, vanhoilla säännöillä. Uusi sääntö ei varasti tee nykypäivän sprintti kattiloista sen turvallisempia, mutta onpahan sääntö linjaus vedetty (yleisestiottaen) turvallisempaan suuntaan!

Avatar
PPiironen
Yleinen
Yleinen
Viestit: 181
Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja PPiironen » 17.09.2005 07:12

"Köyhien urputusta" No sitähän se on kun on köyhä :D Mutta näin se vaan on.Seurataampa kuin käy,jos kokkonen voittaa vielä muutaman yleiskisan tanarilla :o Paljonko niitä ulosajo tilanteessa turvallisia 100kg rautalevyjä pultataan autojen sisälle :evil:

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 17.09.2005 15:14

Unto kirjoitti:
PPiironen kirjoitti:Sääntö muutoksethan tulee just siitä että kun autotallissa rakennetulla taunuksella peset miljoonan maksavan mitsun :D :D Niinkuin kävi viimeisen paloseinä säännön kans :evil: Monta erittäin hienoa ja nopeaa autoa jäi talliin sen takia kun niillä vedettiin miljoona mitsuja pattiin :D Kokkosen viimeaikaisten suoritusten jälkeen ovat kuulemma suunnitelleet painojen nostoa näille mitsun tappajille :evil: Mutta eihän sinne autoihin sovi enää entisten sekaan lisää painoja :D Antasivat sääntöjen olla jo viimein rauhassa ja nautittas hienoista itse tehdyistä autoista ja vauhdista :D :D :D
Tää on taas näitä "köyhien urputusta" kuinka herrat ei tykkää kun köyhä ajaa markan ladalla lujempaa kuin rikas (kaveri) mersulla...

AKK:n "herrat" kaikessa "viisaudessaan" vihelsi pelin poikki, ennen kuin kukaan älysi varustaa katiskan suihkumoottorilla. (vertaus kuva) Näin ollen luultavasti pelastettiin moottoriurheilu ikäviltä uutisilta.

Varmasti Suomesta poistettiin paljon hienoja turvallisia kilpureita yhden pienen sääntömuutoksen takia, mutta ajatus että, (jopa tällaisen hitsaus taidon omaava kaveri, kuin minä) voi rakentaa koko auton korin kantavat osat uudestaan... ajatus pelottaa varmasti myös muita...
Autojen turvallisuuden tarkkailu muuttui ylitse pääsemättömäksi, vanhoilla säännöillä. Uusi sääntö ei varasti tee nykypäivän sprintti kattiloista sen turvallisempia, mutta onpahan sääntö linjaus vedetty (yleisestiottaen) turvallisempaan suuntaan!
Aika ristiriitasta kuitenkii on ku näis SRC-autois tuota paloseinää saa siirtää, mikä tekee niistä autoista sit sen turvallisempia ku jostai vähän vanhemmasta sprinttiautosta? :roll:

Avatar
Unto
KV
KV
Viestit: 728
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Valkeakiski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Unto » 17.09.2005 16:42

matti kirjoitti: Aika ristiriitasta kuitenkii on ku näis SRC-autois tuota paloseinää saa siirtää, mikä tekee niistä autoista sit sen turvallisempia ku jostai vähän vanhemmasta sprinttiautosta? :roll:

Esim: se että SRC autoilla ajetaan Moottoriradoilla. Sprintissä kun yleensä ajetaan puiden, ojien ja rakennusten välissä, paikoissa joita ei ole tehty nopeusajoa varten!

Avatar
timotor
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 52
Liittynyt: 07.04.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja timotor » 17.09.2005 18:48

Unto kirjoitti:
matti kirjoitti: Aika ristiriitasta kuitenkii on ku näis SRC-autois tuota paloseinää saa siirtää, mikä tekee niistä autoista sit sen turvallisempia ku jostai vähän vanhemmasta sprinttiautosta? :roll:

Esim: se että SRC autoilla ajetaan Moottoriradoilla. Sprintissä kun yleensä ajetaan puiden, ojien ja rakennusten välissä, paikoissa joita ei ole tehty nopeusajoa varten!
Niin eihän sielä ole kuin metallikaiteita ja maakasoja ja ... ja ... ja
Onhan ne NIIN paljon turvallisempia , ku sprintti radat ja kun muut kilpailijat mihin nojailla jos ei muuten pysy radalla... JA KATTIA KANSSA...!!
Sanompahan vaan että aina kun sääntöjä sinksataan, niin harrastajaa potkitaan! Näin se on kun mennään fia luokiteltuun materiaaliin ja parasta ennen päiviin. Pitäs jonkun jo ottaa järki käteen!!!

Vastaa Viestiin