Öljypohjan tiivisteen vaihto 1.6 kent moottoriin??

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
307WRC
Viestit: 9
Liittynyt: 10.12.2004 00:00

Öljypohjan tiivisteen vaihto 1.6 kent moottoriin??

Viesti Kirjoittaja 307WRC » 22.09.2005 18:40

Eli pitäisi vaihtaa öljypohjan tiiviste,mutta on vähän ahdasta...onko muuta keinoa kuin nostaa moottori pois?Tai kuin paljon palkki tipahtaa alas jos avaa pultit kokonaan?

MRT
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 110
Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Paikkakunta: Billnäs

Re: Öljypohjan tiivisteen vaihto 1.6 kent moottoriin??

Viesti Kirjoittaja MRT » 22.09.2005 19:23

307WRC kirjoitti:Eli pitäisi vaihtaa öljypohjan tiiviste,mutta on vähän ahdasta...onko muuta keinoa kuin nostaa moottori pois?Tai kuin paljon palkki tipahtaa alas jos avaa pultit kokonaan?
Kyllä palkki tipahtaa paljonkin alas mutta täytyy myös irroittaa rattiakselin hammastangosta ja tietenkin irroittaa moottorityynyt, sitten sidot koneen kiinni iskarien poikkitukeen jos sellainen löytyy autosta.
Hieman hankalaa se on mutta onnistuu kylläkin vaihtaa se alakautta, melko varmasti tulee parempi lopputulos jos ottaa koneen pois ja laittaa sen moottoripukkiin tai vastaavaan niin että se on öljypohja ylöspäin niin ei tarvi tehdä samaa melkein heti uudestaan
:lol:

Avatar
har-za
Viestit: 3
Liittynyt: 19.09.2005 00:00

Re: Öljypohjan tiivisteen vaihto 1.6 kent moottoriin??

Viesti Kirjoittaja har-za » 22.09.2005 19:46

307WRC kirjoitti:Eli pitäisi vaihtaa öljypohjan tiiviste,mutta on vähän ahdasta...onko muuta keinoa kuin nostaa moottori pois?Tai kuin paljon palkki tipahtaa alas jos avaa pultit kokonaan?
Rohkeesti vaan kone poies....viimeistään öljypumpunimuputken kanssa menee hermo...se kinnaa sillai sopivasti vastaan...

Avatar
VesQ
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 65
Liittynyt: 05.11.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja VesQ » 09.10.2005 20:35

Itse vaihdoin juuri mk2 ekkeriin (2.0 ohc) öljypohjan tiivisteen ja vähän oikasin sitä kun nappasi hieman kiinni.

Helpostihan se sujui, auto ylös, alatukivarret palkista irti, kone roikkumaan taljan varaan, moottorin kumityynyt pois, hammastanko kokonaan pois, palkki pois ja sitten pääsi melko vaivattomasti öljypohjan kimppuun.

Tuossa tapauksessa oli kaikista helpoin vaihtaa alakautta kun jos olisi koneen nostanut pois niin olisi joka tapauksessa pitänyt palkki ja hammastanko ottaa pois ja kaiken lisäksi kone ja laatikko pakettina kun sitä tilaa ei ole liikaa ainakaan tuon ohcn kanssa
Ja kaikenlisäksi maanantaina piti päästä töihin :D

Vastaa Viestiin